اطلاعیه ها

تهدید خانواده جانباختگان موقوف!

اعلامیه مرکز خبری حزب حکمتیست

.ذلت جمهوری اسلامی و تداوم سناریوهای سوخته

قیام آبانماه نفرت و خشم تلمبار شده مردم علیه جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان داد. رژیم اسلامی کوشید که با براه انداختن یک حمام خون صدای مردم را خفه کند؛ اما این طرح سیاه و خونین نتوانست جامعه را به عقب بنشاند و در خانه‌ها محبوس کند. کشتن صد‌ها نفر، مجروح کردن و دستگیری هزاران نفر قرار بود که جامعه را مرعوب کند؛ اما اعتراضات خانواده‌های جانباختگان و مفقود‌شدگان و اعتراضات وسیع و رادیکال دانشجویان انقلابی و آزادیخواه در ١٦ آذر علیه سرکوب و کشتار آبانماه عملا شکست پروژه رژیم اسلامی را اعلام کرد. لذا رژیم مجبور شد که با تحت فشار قرار دادن خانواده‌های جانباختگان و اسیران آبانماه برای ارائه سناریوهای دروغ خود را از عواقب حمام خون خلاص کند. سناریوهای سوخته مبنی براینکه جانباختگان خودکشی کرده‌اند، توسط معترضین به قتل رسیده‌اند، توسط دشمن‌های شخصی به قتل رسیده اند را به جریان انداخت.

طبق اخباری که به حزب رسیده مامورین سرکوب رژیم در سنندج خانواده کاوه ویسانی را که در روز دوم اعتراضات در سنندج بازداشت شد و زیر شکنجه به قتل رسید، تحت فشار قرار داده‌اند تا پدر کاوه در تلویزیون شبکه دو حاضر شود و اعلام کند که کاوه را معترضین به قتل رسانده‌اند. این جانیان خانواده کاوه را تهدید کرده‌اند که در صورت عدم قبول شرکت دراین سناریو‌سازی دروغین و کثیف، دو فرزند دیگر آنها را نیز به قتل خواهند رساند!

همچنین پدر و مادر ارشاد رحمانیان که توسط رژیم به قتل رسیده و جسدش در سد گاران انداخته شده بود، دو روز متوالی تحت بازجویی و فشار قرار گرفته‌اند تا اعلام کنند که ارشاد توسط دشمنانش به قتل رسیده است. مادر و پدر ارشاد تاکنون به این فشارها تسلیم نشده اند و اعلام کرده‌اند که پسرشان دشمن نداشته است. لازم به یادآوری است که تا پیش از پیدا شدن جسد ارشاد، سرکوبگران رژیم خانواده را زیر فشار قرار داده بودند که اعلام کنند ارشاد خودکشی کرده است؛ اما با کشف جسد این سناریو دیگر بُردی ندارد و حالا تحت فشار قرار گرفته‌اند که بگویند پسرشان توسط دشمنانش به قتل رسیده است. اخبار کشف جسد ارشاد وسیعا در رسانه ها منعکس شد. رژیم اسلامی برای رسانه‌ای شدن این مساله نیز این پدر و مادر داغدیده را تحت فشار قرار داده‌اند.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست این تحرکات کثیف و سرکوبگرانۀ جمهوری اسلامی را قاطعانه محکوم می کند و از مردم آزادیخواه و انقلابی می‌خواهد که از خانواده‌های جانباختگان و اسیران قاطعانه حمایت کنند و آنها را تنها نگذارند. با همبستگی و اتحاد محکم می توانیم و باید جمهوری اسلامی را عقب بنشانیم. تمام این انسان‌های داغدیده شایسته بیشترین حمایت و همبستگی از طرف جامعه هستند. ما باید همچنین با اتحادی مصمم و سازماندهی محکم برای آزادی تمام اسیرانمان مبارزه کنیم و تک تک آنها را از چنگال رژیم خلاص کنیم.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

اول دیماه ١٣٩٨ – ٢٢ دسامبر ٢٠١٩