اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب حکمتیست در رابطه با بازداشت تعدادی از زنان در مهاباد

دست جمهوری اسلامی از زندگی مردم کوتاه!

چند روز پيش در شهرمهاباد يك پارچه فروشی برای افتتاح مغازه تاره تاسیس با دعوت از تعدادی زن جهت معرفی و نمایش پارچه و دوخت لباس در یک محیط بسته یک نمايش مُد برگزار ميكند. علیرغم اینکه این مراسم عمومی نبوده اما با پخش عکس های از این افتتاحیه در فضای مجازی مامورین دادستانی اقدام به بازداشت صاحب مغازه و زنانی که بعنوان مدل در این شو حضور داشته اند کرده و درب مغازه را نیز پلمپ کرد اند.
جمهوری اسلامی در طول حیات ننگینش از هیچ اقدامی در جهت سرکوب زنان خودداری نکرده. از شلاق و زندان و اسید پاشی در خیابان تا کوبیدن پونز بر پیشانی زنان همه حکایت از یک کارنامه سیاه و سراپا جنایت دارد که در طول چهار دهه علیه زنان اعمال شده. در جامعه کردستان هر اقدامی اما درراستای سرکوب زنان به ضد خود تبدیل شده، از فتوای منع دوچرخه سواری تا حجاب اسلامی و هر ترفندی که در این چهار دهه علیه زنان بکار برده شده جواب دندان شکنی از زنانی که قصد تسلیم شدن به آپارتاید جنسی اعمال شده توسط این حکومت ضد زن را ندارند روبرو شده است.
پوشش و تعیین نوع لباس و انتخاب آن از اختیارات حکومت ضد زن جمهوری اسلامی نیست. زنانی که در این نمایش مدلینگ شرکت کرده اند هیچ جرم و جنایتی مرتکب نشده اند. آنها نه اختلاس کرده اند، نه دزدی و نه با زندگی و سلامت و معیشت مردم محروم بازی کرده اند. جمهوری اسلامی و قداره بندان دادستانی حق ندارند مانع کسب و کار هیچ انسانی بشوند. فجایع بیشمار جامعه که دامن اکثریت مردم محروم را گرفته نتیجه این نمایش و حضور زنان در این نوع مراسمها نیست. جمهوری اسلامی با بازداشت این زنان نمیتواند بر نابسامانیها و مصایبی که کل جامعه را تحت فشار قرار داده سرپوش بگذارد. درد مردمی که از امکانات درمانی، معیشتی و رفاهی محروم هستند حضور چند زن در یک نمایش مد در محیطی بسته نیست. جمهوری اسلامی با بازداشت این زنان تنها درماندگی و استیصال خود را به نمایش میگذارد. در شرایطی که اکثریت جامعه با مشکلات بسیار عظیم اجتماعی و اقتصادی دست و پنجه نرم میکند و حکومت قادر به جوابگویی به هیچکدام از این خواستها و مشکلات نیست بازداشت چند زن و پلمپ یک مغازه جز استیصال هیچ معنای دیگری ندارد.
کمیته کردستان حزب حکمتیست بازداشت این زنان را محکوم میکند و از شهروندان مهاباد میخواهد به این حرکت سرکوبگرانه دادستانی اعتراض کرده و اجاره ندهند رژیم اسلامی با این دست اقدامات از پاسخگویی به مشکلات اساسی معیشتی و اجتماعی مردم شانه خالی کند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست
۲۳ تیر ماه ۱۴۰۰