اطلاعیه ها پلنوم ها

پلنوم ٤٣ کمیته مرکزی حزب حکمتیست با موفقیت برگزار شد

پلنوم ٤٣ کمیته مرکزی حزب حکمتیست در روزهای ٨ و ٩ آبان ماه ١٤٠٠ برابر با ٣٠ و ٣١ اکتبر ٢٠٢١ با شرکت اکثریت اعضای کمیته مرکزی بصورت اینترنتی برگزارشد. جلسه با سرود انترناسیونال و یک دقیقه ای سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم افتتاح گردید.

پلنوم با سخنان جمال کمانگر دبیر کمیته مرکزی شروع شد. بعد از تایید آئین نامه و موازین اینترنتی جلسه، پلنوم موارد زیر را در دستور گذاشت:

١- گزارش رئیس دفتر سیاسی، دبیر کمیته مرکزی و دبیران کمیته های اصلی حزب – ارزیابی.
٢- اوضاع جهان، مخاطرات پیش رو، موقعیت طبقه کارگر و کمونیسم. معرفین حسن مرادبیگی (حمه سور) و رحمان حسین زاده.
٣- اوضاع سیاسی ایران، آخرین موئلفه های جدید: خط مشی حزب حکمتیست. معرف: رحمان حسین زاده
٤- تمرکز بر مسائل گرهی و تاکتیکی جنبش کارگری، ما چه می گوئیم؟ معرف: سیاوش دانشور
٥- تعیین تاریخ پلنوم حضوری و کنگره دهم حزب.
٦- قرارها و قطعنامه ها.
٧- انتخابات.

گزارشهای مسئولین کمیته ها و ارگانهای حزب همراه با رئوس مباحثی که در دستور پلنوم قرار گرفتند به صورت کتبی از قبل در اختیار شرکت کنندگان گذاشته شده بود. تمام مباحث توسط رفقای معرف به نشست کمیته مرکزی ارائه شدند و رفقای کمیته مرکزی پیرامون جوانب گوناگون آنها فعالانه دخالت و اظهار نظر کردند. سند اوضاع جهانی با اکثریت آراء و یک رای ممتنع به تصویب پلنوم رسید. به سرانجام رساندن بحثهای اوضاع سیاسی و مسائل گرهی جنبش کارگری و استنتاجات سیاسی و عملی از آنها بر عهده رهبری منتخب پلنوم گذاشته شد.

پلنوم ٤٤ حزب بصورت حضوری در ماه آپریل ٢٠٢٢ و کنگره دهم حزب در ماه سپتامبر ٢٠٢٢ برگزار خواهد شد.

در بند قرارها سه قرار داخلی به تصویب پلنوم رسید.

در بند انتخابات برای دبیر کمیته مرکزی، جمال کمانگر به اتفاق آراء انتخاب شد و برای دفتر سیاسی سیزده عضو کمیته مرکزی انتخاب شدند. به ترتیب الفبا: ابراهیم باتمانی، پروین کابلی، رحمان حسین زاده، رضا کمانگر، سعید یگانه، سیاوش دانشور، سیوان کریمی، صالح سرداری، عبدالله دارابی، کریم نوری، ملکه عزتی، ناصر مرادی و همایون گدازگر.

پلنوم ٤٣ کمیته مرکزی حزب حکمتیست پس از دو روز کار فشرده با سخنان اختتامیه جمال کمانگر دبیر کمیته مرکزی درباره موفقیت کامل نشست در رسیدن به هدف خود در پاسخگویی به نیاز و چشم اندازهای پیش رو، با نواختن سرود انترناسیونال پایان یافت.

پس از پایان پلنوم، دفتر سیاسی منتخب در نشستی سیاوش دانشور را به اتفاق آراء به عنوان رئیس دفتر سیاسی و پنج عضو دیگر خود را برای هیئت اجرایی انتخاب کرد. به این ترتیب هیئت اجرایی عبارتند از: سیاوش دانشور، رحمان حسین زاده، سعید یگانه، پروین کابلی، صالح سرداری و عبدالله دارابی.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

١٢ آبان ١٤٠٠ – ٣ نوامبر ٢٠٢١