اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست اجتماعات امروز معلمان “آموزش رایگان و با کیفیت حق همه کودکان”

امروز پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ با فراخوان “شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران”، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته اعتراض سراسری خود را با خواستهای مرکزی؛ “رتبه ‌بندی ‌شاغلان هشتاد درصد حقوق ‌هیات ‌علمی” و “همسان‌سازی‌ بازنشستگان مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری” در ۲۲ استان‌ برگزار کردند.

بنا بر گزارش منتشر شده توسط شورای هماهنگی، “فرهنگیان در استان #لرستان در شهرهای بروجرد، دورود، الیگودرز، کوهدشت، پل‌دختر و خرم‌آباد در استان #کردستان در شهرهای سقز، مریوان و سنندج در استان #خوزستان در شهرهای دزفول، ایذه، اندیمشک، بندرماهشهر و اهواز در استان #گیلان در شهرهای رشت و بندرانزلی در استان #فارس در شهرهای شیراز، نورآباد و ممسنی، داراب در استان #اصفهان در شهرهای اصفهان و شهرضا، استان #مازندران در شهرهای آمل و نکا، ساری و بابل در استان #همدان در شهرهای همدان و ملایر، در استان #بوشهر در شهرهای بوشهر و گناوه در استان #کرمانشاه در شهرهای کرمانشاه و سنقر در استان #خراسان_شمالی در شهرهای بجنورد و شیروان برگزار گردید. همچنین تجمع در شهرهای زرین‌دشت (#چهارمحال‌و‌بختیاری)، #قم، #ایلام، #تبریز، #یاسوج، #اراک، #یزد، #زنجان و #بوکان (آذربایجان غربی)، #قزوین با استقبال معلمان روبرو شد. فرهنگیان استان #تهران و #البرز نیز امروز در میان تدابیر شدید نظامی و امنیتی در مقابل مجلس دست به تجمع زدند و در پایان مسیر مجلس تا میدان بهارستان را راه‌پیمایی نمودند”.

این اجتماعات باشکوه علیرغم فشارهای امنیتی برای لغو آن طی هفته گذشته برگزار شده است. تجمع و تشکل حق بدیهی و پایه ای معلمان و همه بخشهای طبقه کارگر و شهروندان است. درود بر اتحاد و مبارزه معلمان! آموزش رایگان برای همگان! کالائی کردن آموزش موقوف!

آموزش یک حق است نه یک امتیاز!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
۲۰ آبان ۱۴۰۰- ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱
____________