اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست – شماره ٣

توافق در بالا، سرکوب در پائین
با گسترش اجتماعات سیاست سرکوب و توافق بالائی ها را درهم شکنیم!

امروز پنجشنبه ٤ آذر ماه، نیروهای انتظامی و یگان ویژه با حضور در بستر زاینده رود اصفهان، با تهدید و زور مبادرت به جمع کردن چادرها و آتش زدن آنها کردند. چهارشنبه شب نیز به تخریب تعدادی چادر دست زدند که با مقاومت کشاورزان و مردم در محل روبرو شدند. حکومت از دو شب پیش پایان تجمعات را اعلام و امروز بدون وقفه مبادرت به آتش زدن چادرها کرد. درعین حال با وقاحت تمام از صدا و سیما و اخبار محلی اصفهان اعلام کردند که “تعدادی سودجو و ضد انقلاب که قصد تحریک داشتند چادرها را آتش زدند و عده ای از آنها دستگیر شدند”!؟

امروز اما عوامل حکومتی همزمان با سرکوب از بلندگوها از توافقی برای انتقال آب و وعده آب به کشاورزان سخن می گفتند که با “دروغه دروغه” جمعیت پاسخ گرفت. توافق مورد اشاره چیزی جز قول وزیر نیرو و حاج رسولیها مدیر منابع آب ایران و رئیسی برای انتقال آب از سرچشمه های چهارمحال برای صنایع فولاد و مراکز صنعتی اصفهان و یزد که بانی وضع کنونی اند، نیست. بدنبال سرکوب و پراکندن جمعیت در اصفهان، بخشی از کشاورزان و جوانان با ماشین و لودر به سمت لوله های انتقال آب به سمت یزد رفتند و آنها را جدا و تخریب کردند. درگیری های پراکنده ای امروز در شهر اصفهان و اطراف بین مردم و نیروهای انتظامی رخ داد. در اجتماع شهر کرد مقابل استانداری مردم معترض بنرهای خمینی و خامنه ای را پائین کشیدند و از استاندار خواستند بیرون بیاید.

مردم اصفهان اما اعلام کردند که کوتاه نمی آیند و روز جمعه مجدداً اجتماع می کنند. در اهواز نیز فراخوان تجمع برای ممانعت از انتقال آب کارون داده شده است. فراخوان مشابهی در شهر مشهد برای حمایت از مردم اصفهان منتشر شده است. همینطور فراخوانی در شهرهای مختلف لرستان برای اجتماع در روز جمعه پنج آذر در خرم آباد منتشر شده است. هدف این اجتماع “اعتراض به انتقال غیر موجه آب به استان‌های دیگر، دست‌ درازی مافیای آب به منابع استان و سوءمدیریت وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در حوزه آب” اعلام شده است.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست مردم آزادیخواه در شهرهای مختلف ایران را به حمایت گسترده از اعتراضات و خواستهای کشاورزان محروم و علیه بانیان وضع موجود فرامیخواند. خامنه ای و رئیسی و سپاه و باندهای حکومتی استانهای مربوطه مسئولین این وضعیت اند. دروغ پراکنی صدا و سیمای و تحریک حکومتی ها را با شعارهای آزادیخواهانه و ضد حکومتی بدهیم. شعارهای همبستگی بین کارگران و مردم زحمتکش در اصفهان و خوزستان و چهارمحال و لرستان را به صدر برانید!

دست دزدان آب و سرمایه داران از زندگی مردم کوتاه!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
٤ ‌آذر ۱۴۰۰- ٢٥ نوامبر ۲۰۲۱