اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست – شماره ٤

سرکوب و درگیری گسترده در اصفهان
“این همه لشکر آمده، به جنگ رهبر آمده”

امروز جمعه ٥ آذر ماه، از صبح زود گردانهای نیروهای انتظامی و یگان ویژه و بسیجی ها با لباس ورزشی در بستر زاینده رود مستقر شده بودند. نقاط مختلف شهر مملو از نیروهای ضد شورش بود و برای اختلال در نقل و انتقال و تجمع مردم تعدادی از ترمینالها را تخلیه و بسته بودند. با اینحال جمعیت نسبتا وسیعی در اطراف پل خواجو و زاینده رود تجمع کردند و به جر و بحث با پلیس و اعتراض در هر گوشه مشغول بودند. اوباش سرکوبگر با باتوم و چوب و گاز اشک آور و تفنگ ساچمه ای به مردم حمله ور شدند و از جوان تا پیر را زخمی و مورد ضرب و شتم قرار میدادند. اما خشم مردم معترض و جوانان بیشتر بود، آنها شجاعانه نیروهای سرکوب را گوشمالی و با خفت فراری دادند. اعتراض بزرگ مردم اصفهان به داخل شهر کشیده شد. در نقاط مختلف اصفهان درگیری های پراکنده با نیروی انتظامی و یگان ویژه در جریان بود و جوانان و مردم معترض شجاعانه تعرض میکردند و در چند مورد موتور و چماق و سپرشان را گرفتند و با لگد روانه شان کردند.

جمعیت معترضین علیه حکومت و بانیان این اوضاع از جمله شعار میدادند: “ننگ ما ننگ ما، پلیس الدنگ ما”، “ما آمدیم بجنگیم، بجنگ تا بجنگیم”، “مرگ بر دیکتاتور”، “نترسید نترسید ما همه با هم هستیم”، “اصفهانی، شهرکرد، اتحاد اتحاد”، “اصفهانی داد بزن، حقتو فریاد بزن”.

جمعیت شعاری سر داد که جوهر وضعیت سیاسی ایران را بیان می کند؛ “این همه لشکر آمده به جنگ رهبر آمده”! لشکر مردم سرنگونی طلب به جنگ لشکر رهبر و خود رهبر آمده، اینکه دلیل آب است یا برق یا گرانی بنزین ثانوی است. و مسئله مهم اینست که اتفاقا همین رهبر و باندهای سپاه و سرمایه داران متفرقه مسئول وضعیت کنونی و طرف حساب مردم هستند. “مافیای آب” این شبح که ظاهرا وزیر و سیاست تعیین میکند و کسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد، کسانی جز افراد و نهادهای تحت مسئول خامنه ای نیستند. لذا بدرست خامنه ای بمثابه چکیده نظام اسلامی مورد هجوم مردم است و بدرست مردم در شهر کرد شعار دادند که “دولت خودش مافیاست”!

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست به زنان و مردان آزادیخواه اصفهان و شجاعت و هشیاری آنها درود میفرستد. قلب اکثریت عظیم مردم منزجر از جمهوری اسلامی با مردم اصفهان است که در جنگ سرمایه داران متفرقه حکومتی برسر تصاحب آب، بانیان و مسببین حکومتی آنرا هدف قرار دادند و علیه سیاست تفرقه و جنگ کاذب شهری و قومی ایستادند. این هشیاری سیاسی سرمایه مهمی برای ادامه مبارزه و پیشروی و کوتاه کردن دست دزدان آب و سرمایه داران از زندگی مردم است.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
٥ ‌آذر ۱۴۰۰- ٢٦ نوامبر ۲۰۲۱

__________________