مقالات

اعتراضات و مبارزات کارگری

کارگران داربست ‌بند شرکت پارس قدرت و فاز‌های ۹ و ۱۰ عسلویه دست به اعتصاب زدند
روز شنبه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۱ کارگران داربست‌بند پروژه‌ای شاغل در پتروپالایش کنگان و فاز‌های ۹ و ۱۰ عسلویه در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌های‌شان دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. کارگران پروژه‌ای داربست‌بند شاغل در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی خواستار افزایش دستمزد به میزان لیست پیشنهادی خودشان و اجرای نوبت‌کاری ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت هستند.کارگران داربست‌بند شاغل در پروژه‌های نفت پیشتر فراخوانی را برای شروع اعتصاب گسترده از روز اول تیرماه اعلام کرده بودند.
اعتصاب سراسری کارگران داربست بند شروع شد!
کارگران پروژه‌ای داربست‌بند فاز‌ ۱۴ عسلویه نیز دست به اعتصاب زدند
روز چهارشنبه اول تیرماه ۱۴۰۱ کارگران ‌پروژه‌ای داربست‌بند شاغل در فاز ۱۴ عسلویه در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌های‌شان و مطابق فراخوان از پیش اعلام شده دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.تا این لحظه کارگران شرکت‌های پایندان، شهبازی، مطوری، حاجی‌پور و زیرمجموعه‌های آنها وارد اعتصاب به قصد ترک کامل کارگاه‌ها شده‌اند.کارگران داربست‌بند شاغل درسایت‌های ۱ و ۲ پروژه‌ی پتروشیمی بوشهر،پتروشیمی کیان،پتروپالایش کنگان، پتروشیمی آرین متانول و همچنین پروژه‌ی پتروشیمی دماوند هم به اعتصاب سراسری داربست‌بندها پیوستند.
لازم بە یادداوری است، این اعتصابات در شرایطی شکل گرفتە است کە سال گذشتە از اول تیر ماە, کارگران صنایع نفتی در بیش از ١٠٠ شرکت برای همین مطالبات دست بە اعتصاب زدە بودند، کارفرماها و دولت با ترفند و توطئە از تحقق خواستهای کارگران سر باز زدند کە کارگران با قدرتی بمراتب بیشتر بر تحقق خواسته هایشان پافشاری میکنند. ما در برنامە جامعە و کارگران از خواستها و مطالبات کارگران اعتصابی حمایت میکنیم و از بخشهای مختلف طبقە کارگر میخواهیم از خواستهای کارگران اعتصابی صنایع نفتی بە هر شکل ممکن حمایت کنند.
اعتصاب و تجمع کارگران شهرداری خرمشهر
روز شنبه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۱، جمعی از کارگران شهرداری خرمشهر، در اعتراض به عدم دریافت ۱۷ ماه حقوق معوقه، دست به اعتصاب زده و در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر تجمع کردند.این در حالی است که طی روزهای اخیر مسئولان شهرداری، تنها مبلغی بسیار ناچیز تحت عنوان علی‌الحساب به کارگران پرداخت کرده‌اند.
تجمع اعتراضی کارگران اخراج شده شرکت آهن آجین پروژه‌لیچینگ معدن سونگون ورزقان مقابل مدیریت این مجتمع
بعد از اخراج کارگران این پروژه توسط شرکت آهن آجین در معدن سونگون که بیشترشان ساکن منطقه هستند، این شرکت با فرستادن اطلاعیه به کارگران با عنوان زیر اقدام به تعطیلی کامل کارگاه گرفته است :
به اطلاع کارگران میرساند همانگونه که مستحضرید از تاریخ ۱۶ ام اردیبهشت ماه، کارگاه به دلیل عدم پرداخت مطالبات شرکت و تحویل نگرفتن کارهای اجرا شده از طرف شرکت کانی_مس، در حالت تعلیق بود .با توجه به نتیجه نرسیدن جلسات مشترک با کارفرما شرکت آهن آجین تصمیم به تعطیلی کامل کارگاه گرفته و از یکم خرداد ۱۴۰۱ با تمامی نیروها اتمام همکاری می شود. توجه فرمایید که از تاریخ فوق برای هیچکدام از نیروها بیمه و حقوق تعلق نخواهد گرفت.

حدود ۱۳۰۰ کارگر معدن آسمینون کرمان بیکار شده‌اند
حدود ۱۳۰۰ کارگر معدن آسمینون منوجان به دلیل تداوم تعطیلی معدن، از تاریخ یکم خرداد ماه تاکنون با بیکاری و معضلات معیشتی مواجه شده‌اند.پس از گذشت یک ماه از تعطیلی معدن كرومیت آسمینون منوجان در جنوب استان كرمان و بیکار شدن ۱۳۰۰ کارگر، اخیرا نامه‌ای مبنی بر قطع برق و تعطیلی کامل این مجتمع نیز منتشر شده است.کارگران این شرکت همگی سوابقی بالای ۵ سال و تا ۱۸ سال دارند و تعطیلی این شرکت، تاثیر منفی مستقیم بر روند زندگی بیش از چهار هزار نفر از کارگران و خانواده‌های آنها دارد.با وجود وعده، وعیدهای مسئولان طی سال‌های اخیر جهت پیگیری وضعیت موجود کارگران، تاکنون اقدامی برای رفع مشکلات آنان صورت نگرفته است.لازم به ذکر است، شرکت معادن کرومیت فارياب در بخش آسمینون شهرستان منوجان در جنوب استان كرمان با دستور مديرعامل شرکت تعطيل شده است.
کارگران ایران مایه تبریز نگران بلاتکلیفی
کارگران ایران مایه تبریز که به دلیلِ تعطیلی کارخانه حدود یک سال بیکار هستند، می‌گویند: در حالیکه رأی پیشین ما در گرفتنِ حق‌السعی با شکایت کارفرما از طرف دیوان عدالت اداری لغو شد، منتظریم که مجددا جلسات هیأتهای تشخیص و حل اختلاف برگزار شود تا مجدد این موضوع را پیگیری کنیم. به گفته‌ آن‌ها؛ مسئولان در حالیکه از یک سال گذشته قول پیگیری موضوع و واگذاری شرکت از کارفرمای خارجی به کارفرمای ایرانی را می‌دادند اما اکنون می‌گویند چون شرکت خصوصی است کاری از دستمان برنمی‌آید. این کارگران می‌گویند: اداره کار به ما پیشنهاد تسویه حساب و گرفتنِ بیمه بیکاری می‌دهد اما ما بعد از بیش از ۱۰ – ۱۵سال کار در این شرکت نمی‌توانیم به راحتی تسویه حساب کنیم و با این سن و سال به سراغ کار دیگری برویم.کارگران نگران این هستند که در جلسه‌ی هیأت تشخیص و حل اختلاف، حکم به تسویه حساب آن‌ها داده شود که در اینصورت امکان پیگیریِ موضوع واگذاری شرکت به تعویق می‌افتد.کارخانه ایران مایه تبریز در سال ۱۳۸۷ به یک شرکت ترکیه‌ای – فرانسوی واگذار شد، اوایل سال ۱۴۰۰ این شرکت به بهانه‌ی ضررده بودن، تعطیل شد و کارفرما با ۱۵۰ نفر از کارگران تسویه حساب کرد که از این تعداد حدود ۳۰ نفر حاضر به تسویه حساب نشدند.
کارگران شهرداری ایلام دست به تجمع و اعتراض زدند
شامگاه دوشنبه ۳۰ خرداد ماه کارگران شهرداری ایلام به خاطر عدم دریافت سه ماه حقوق و ۱۲ ماه مزایای متعلقه؛ در مقابل واحد موتوری شهرداری دست به تجمع اعتراض‌آمیز زدند و خواستار احقاق حقوق خود شدند.
اعتصاب رانندگان خودروهای استیجاری شهرداری ارومیه در اعتراض به سطح پایین حقوق
شماری از رانندگان خودروهای استیجاری حمل زباله شهرداری ارومیه با توقف فعالیت‌های شغلی خود دست به اعتصاب زدند.رانندگان معترض نسبت به سطح پایین حقوق دریافتی، عدم تناسب دستمزد با تورم و گرانی‌های فزاینده و خلف وعده مسئولان درباره پیگیری خواسته‌های خود اعتراض دارند.آنها خواهان افزایش دستمزد، تنظیم قرارد‌ادهای شغلی با ساعات کاری مشخص، اضافه‌کاری و مرخصی، بهره‌مندی از قرارداد کار معتبر و رسیدگی به دیگر مطالبات شغلی و معیشتی خود شده‌اند.
خودکشی یک کارگر به دلیل مشکلات معیشتی در لنده
یک کارگر ساکن شهر لنده از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مشکلات معیشتی اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.هویت وی ”لهراسب وحیدی، متاهل، دارای ۶ فرزند و اهل شهر لنده” اعلام شده است.یک منبع مطلع گفت: “علت خودکشی این کارگر مشکلات معیشتی و فقر مالی و مشکل در تامین رهن خانه بوده است”.

مرگ دو کارگر در کرج
۲ کارگر ساختمانی در حین کار کردن در یک ساختمان نیمه کاره در در بلوار رستاخیز رجایی شهر، به دلیل پاره شدن کابل آسانسور از طبقه پنجم به پایین سقوط کرده دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند.
مرگ یکی از کارگران شرکت فضای سبز شهرداری تبریز بر اثر حادثه برق گرفتگی
محمدرضا مختارییکی از کارگران شرکت یحوزه فضای سبز شهرداری منطقه یک ، بر اثر حادثه برق گرفتگی جان خود را از دست داد. این کارگر در حین تعمیر پمپ آب واقع در آبنمای فلکه مصدق واقع در ولیعصر متاسفانه بر اثر برق گرفتگی جانش را از دست داد.
یک کارگر بر اثر سقوط در چاهی در محل کارخانه نمک‌زدایی شرکت نفت و گاز مارونجان،جان خود را از دست داد.
در تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در حدود ساعت دوازده تا یک بعدازظهر، کارگر ماشین سپتیک که به‌منظور تخلیه چاه واحد نمک‌ زدایی به لبه حوض رفته تا شرایط را برای تخلیه چاه آماده کند، بر اثر لیز خوردن به درون چاه سقوط می‌کند. نبود کسی در اطراف چاه به‌منظور کمک باعث می‌شود تا این کارگر در بی‌خبری جان خود را از دست بدهد.
حادثه در کارخانه سیمان دشتستان، ۴ کارگر مصدوم شدند
در پی بروز حادثه در کارخانه سیمان دشتستان، چهار نفر از کارگران این کارخانه مصدوم و به بیمارستان گنجی شهرستان اعزام شدند. روابط عمومی کارخانه سیمان دشتستان اعلام کرد بر اثر اتصال و جرقه برق در محل تابلوی منبع تغذیه پست برق آسیاب سیمان کارخانه باعث سوختگی چهار نفر از پرسنل شد. بر اساس این گزارش این چهار نفر از تکنسین و پرسنل واحد برق در این محل در حال فعالیت بودند که در اثر این اتفاق پس از ایمنی محل حادثه از سوی اکیپ ایمنی کارخانه مصدومین به‌همت مرکز بهداری و ایمنی کارخانه به بیمارستان گنجی انتقال یافتند و در حال درمان هستند.
عامل اصلی تحمیل فقر کە هر روز شاهد خودکشی کارگران هستیم و عدم تامین ایمنی محل کار ناشی از سودجوی سرمایەداران و دولت حامی آنها است. ما در برنامە جامعە و کاران اعلام میکنیم در غم و اندوه بستگان و همکاران قربانیان شریک هستیم و سودپرستی سرمایەداران و دولت حامی آنها را قاتل و مصبب اصلی قربانیان میدانیم.
تجمع اعتراضی کشاورزان دریاسری مقابل فرمانداری لنگرود به دلیل کم آبی و خشک شدن شالیزارها
کشاورزان دریاسری به علت کم آبی و خشک شدن شالیزارهایشان در مقابل فرمانداری شهرستان لنگرود تجمع اعتراضی برگزار کردند
اطلاعیه سندیکای شرکت واحد
رضا شهابی در دهمین روز اعتصاب غذا: از جان رضا شهابی چه می خواهید؟ به زندان و پیگرد فعالین سندیکایی پایان دهید
اعتصاب غذای رضا شهابی وارد دهمین روز خود شده است. هر کس که قدرت درک واقعیت ده روز اعتصاب غذا و خطری را که ادامه آن برای جان رضا شهابی دارد از دست نداده باشد، درمی یابد که با ادامه آزار جسمی و روانی این فعال سندیکایی و بازجویی های بیشتر نمی تواند اراده او را در برابر سناریوی از پیش نوشته شده نخ نما به تسلیم بکشاند و در شرایطی که او جانش را سنگر دفاع از حقانیت سندیکا ومشروعیت و قانونیت همبستگی طبقاتی با همسرنوشتان خویش در عرصه بین المللی کرده است، تنها او را به سمت مرگ می راند.
رضا شهابی، حسن سعیدی، ریحانه انصاری نژاد، آنیشا اسداللهی، کیوان مهتدی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، اسکندر لطفی ،شعبان محمدی, رسول بداقی، مسعود نیکخواه و دهها فعال حقوق کارگری و صنفی هیچ جرمی مرتکب نشده اند و هیچ انسان آزاده ای اتهامات امنیتی نسبت داده شده به آنان را نمی پذیرد. ادامه زندان و در مواردی بازجویی و انفرادی فعالین سندیکایی و صنفی در حالی است که هم اکنون پرونده شماره ۲۵۰۸ در کمیته آزادی انجمن سازمان جهانی کار در شکایت از دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل نقض حقوق و استاندادهای بین المللی کارگری و سرکوب تشکل ها و‌ فعالین‌ مستقل‌ کارگری در کشور، و‌ از جمله سندیکای کارگران شرکت واحد، از طریق فدراسیون‌جهانی کارگران حمل و‌نقل و سندیکاها و فدراسیونهای ببن المللی کارگری جریان دارد.سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، خواهان توقف فوری بازجویی ها، تهدیدها و ‌توهین های بازجویان نسبت به رضا شهابی است. رضا شهابی باید بلافاصله به یک بیمارستان مناسب خارج از زندان منتقل و ‌پس از معاینه و مراقبتهای پزشکی لازم آزاد شود.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه ،همه یاران و حامیان جنبش کارگری و عموم انسان های آزادیخواه و تشکل های مستقل را به حمایت هر چه گسترده تر از مطالبه قطع فوری پیگیرد و پرونده سازی های امنیتی و آزادی همه فعالین سندیکایی و صنفی فرا می خواند.
#سندیکای_کارگران_شرکت_واحد_اتوبوسرانی_تهران_و_حومه
٣٠ خرداد ١٤٠١
ما در برنامە جامعە و کارگران از رضا شهابی عزیز درخواست میکنیم، کارگران ایران و جهان صدای اعتراض حق طلبانە شما را از درون زندان شنیدند و ادامە زندان و شکنجە شما و بقیە فعالین کارگری، فرهنگی و سیاسی ناشی از ضعف حاکمیت رژیم اسلامی میدانند، از این رو ادامە اعتصاب غذای شما بنفع مبارزات جنبش کارگری نیست و از شما درخواست میکنیم برای حفظ جان خود بە اعتصاب غذای خود پایان دهید.
سجاد شکری به بند ۲ الف اطلاعات سپاه منتقل شد
سجاد شکری را بعد از نزدیک به یک هفته به بند ۲ الف تحت نظر اطلاعات سپاه منتقل کرده‌اند.سجاد شکری ضمن تماس کوتاهی با خانواده‌اش ضمن اعلام این خبر حال عمومی خودش را خوب توصیف کرده است.
بازداشت یکی دیگر از فرهنگیان سقز
محسنشکوهی از معلمان پیشکسوت شهرسقز، بامداد جمعه، ۲۷ خرداد، در منزل خود بازداشت شده‌ است. با این‌حساب، شمار همکاران بازداشت‌شده درسقز به ۲۲ تن رسید.
قرار بازداشت حسن سعیدی یک ماه دیگر از سوی بازپرسی دادسرای زندان اوین تمدید گردید
طی مراجعه روز ۲۸ اردیبهشت ماه خانم نسرین رحیمی همسر حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد به دادسرای زندان اوین ، به ایشان اعلام کرده اند که قرار بازداشت این فعال کارگری یک ماه دیگر تمدید گردیده است .درحالی قرار بازداشت آقای سعیدی مجددا از سوی بازپرسی تمدید گردیده که مراحل پایان بازجویی هایش دومین هفته خود را میگذراند.این کارگر زندانی همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس است.
مهدی سلیمی جهت تحمل حبس راهی زندان شد
مهدی سلیمی، پژوهشگر، نویسنده و مترجم، روز شنبه ۲۸ خرداد ماه، جهت تحمل حکم شش ماه حبس روانه زندان اوین شده است.شعبه ۲۶ بیدادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری در تیر سال گذشته، آقای سلیمی را برای اتهام‌های “توهین به مقدسات” به سه سال زندان و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام “به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد که دو سال و شش ماه از این محکومیت به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است.وی در نامه‌ای سرگشاده درباره حکم صادره نوشت: من همچنان به حکم تعلیقی دو سال و نیم خود به شرط انجام کارهای اجباری و ممنوعیت‌های پنج ساله ــتحت لوای “عدالت ترمیمی” که از قضا “لازم‌الاجرا” هم هست، قاطعانه نه می‌گویم. چرا که به‌ عنوان یک نویسنده و مترجم”متهم”، آزادی بیان و عقیده را حق طبیعی هر کسی دانسته و عبارات موهنی از قبیل “اصلاح‌پذیری”، “قابلیت ترمیم” و “کنترل هیجان” را شایسته‌ هیچ قلم آزاداندیشی نمی‌دانم.
عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت اسماعیل عبدی در زندان کچوئی کرج
اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان که دوران محکومیت خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بند قرنطینه زندان کچوئی کرج سپری می‌کند، علیرغم گذشت حدود یک ماه از تشخیص پزشک بهداری زندان مبنی بر اعزام به مرخصی درمانی، از رسیدگی پزشکی مناسب و یا اعزام به مرخصی محروم مانده است.روز شنبه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۱، یک منبع نزدیک به خانواده آقای عبدی در خصوص شرایط این زندانی گفته است: «اسماعیل عبدی از معده درد شدید، ناراحتی ریوی، بی حسی مزمن در ناحیه دست ها و پاها، فشار خون بالا و درد زانو رنج میبرد. با این حال علیرغم گذشت حدود یک ماه از تشخیص پزشک بهداری زندان مبنی بر اعزام به مرخصی درمانی این زندانی، وی از رسیدگی مناسب پزشکی و یا اعزام به مرخصی محروم مانده است.»
رضا طهماسبی از معلمان سنندجی بازداشت شد
رضا طهماسبی یکی از فعالین صنفی معلمان انجمن صنفی شهرسنندج‌، روز دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ بازداشت شده است.
صادق کنعانی از فعالین صنفی معلمان سنندج بازداشت شد
صادقکنعانی از فعالین صنفی معلمان شهرسنندج روز چهارشنبه اول تیرماه توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.
محكوميت به حبس و محروميت از فعاليت هاى اجتماعى براى پرونده ” دادخواهان سلامت”
بابک پاک‌نیا، وکیل متهمان پرونده «دادخواهان سلامت»، از صدور احکام سنگین برای فعالان این پرونده خبر داد. این وکیل دادگستری با اعلام این خبر گفت: به موجب این رای درستکارترین فعالین اجتماعی و همکاران وکیل ما، محکوم به حبس و محرومیت از برخی حقوق اجتماعی و شغلی شدند. طبق حکم اخیر، مهدی محمودیان و مصطفی نیلی هر کدام به چهار سال حبس به اضافه دو سال محرومیت از فعالیت‌های رسانه‌ای و آرش کیخسروی نیز به دو سال حبس، یک سال محرومیت از وکالت و یک سال محرومیت از فعالیت رسانه‌ای محکوم شدند.
آرام ابراهیمی از فعالین صنفی معلمان سنندج بازداشت شد
آرام ابراهیمی از فعالین صنفی معلمان سنندج ساعت ۲ بامداد شب گذشته در منزل پدریش در سنندج توسط ماموران امنیتی دستگیر شد
اعلام اعتصاب غذای ترمحمدعلی زحمتکش
اینجانب محمد‌علی زحمتکش بازنشسته فرهنگی و جانباز جنگ در اعتراض به دستگیری و بازداشت غیر قانونی و اتهامات واهی دستگاههای امنیتی و قضایی شیراز از مورخه ۱ تیرماه ۱۴۰۱ دست به اعتصاب غذای تر خواهم زد و چنانچه در مدت ۳ روز شرایط آزادیِ بدون قید و شرط اینجانب فراهم نگردد از مورخه ۴ تیرماه ۱۴۰۱ دست به اعتصاب غذای خشک خواهم زد.قابل ذکر است که ما خواسته های کاملا مشروع و قانونی داریم که برای تحقق آنها حاضریم جان خویش را فدا کنیم، ضمنا مسئولیت هرگونه خسارت جانی به اینجانب بر عهده دادگستری استان فارس خواهد بود.
فیروز موسی لو، زندانی سیاسی در زندان ارومیه اعدام شد
سحرگاه روز دوشنبه ۳۰ خردادماه، حکم اعدام فیروز موسی لو، زندانی سیاسی در زندان ارومیه به اجرا درآمد. آقای موسی روز شنبه ۲۸ خردادماه، از بند عمومی زندان ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شده بود.فیروز به خاطر فقر خانواده، در شش سالگی مجبور شد فرشبافی را فرا بگیرد و شروع به کار کرد.وی در جایی زاده شد که باید از کودکی کار میکرد و کمک خرج خانواده میبود در اوج محرومیتها و فقر و تبعیض او تازه در زندان توانست خواندن و نوشتن را فرا بگیرد.آقای موسی لو پیشتر توسط بیدادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام “محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام” به اعدام محکوم و حکم صادره در زندان به وی ابلاغ شده بود.
در ادامه‌ی فشار بر فعالان صنفی معلمان، محمدحبیبی ممنوع الملاقات شد
محمد حبیبی که در تاریخ ۱۰ اردیبهشت در آستانه روز معلم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، تا تاریخ ۲۳ خرداد در انفرادی بند ۲۰۹ اوین تحت بازجویی بود.پس از این تاریخ وی را به سلول انفرادی بند ۲۴۰ منتقل کردند و او را تحت فشارهای شدید بازجویی قرار داده اند.از زمان انتقال به بند ۲۴۰ تلفنهای وی که هفته‌ای یکبار بود، قطع شده است.روز ۱۴۰۱/۴/۲ نیز همسر محمد حبیبی با طی مسافت بسیار برای ملاقات به تهران آمد، اما در کمال تعجب در سالن ملاقات به او گفتند که محمد حبیبی ممنوع‌الملاقات است.گویا نیروهای امنیتی، در تلاشند که با نوعی از شکنجه، موسوم به شکنجه‌ی سفید(ایزوله کردن فرد زندانی)، معلمان زندانی را وادار به اعتراف علیه خود نمایند.این کار مخالف نص صریح قانون و قطعا بر خلاف اصول انسانی است.لازم به ذکر است، از زمان بازداشت تاکنون حقوق این معلم زندانی قطع شده است.‌
خبرفوری
سه نفر از اعضای انجمن معلمان سنندج، آزاد شدند.
غیاث نعمتی بهزاد قوامی که چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱، در جریان گردهمایی اعتراضی قانونی معلمان سراسر کشور در سنندج بازداشت شده بودند، و همچنین رضا طهماسبی که دوشنبه ۳۰ خرداد بازداشت شده بود، امروز ۲ تیر ۱۴۰۱ آزاد شدند.
شورای هماهنگی ضمن استقبال از آزادی معلمان در بند امیدوار است که با پایان دادن به روند پرونده سازی و آزادی معلمان در بند روندی عقلایی و قانونی در تصمیم گیری های کشور ایجاد شود.
****