اطلاعیه ها

اطلاعيه مشترك سفر ابرهیم رئيسى به كردستان مایه نفرت عمیق مردم است!

 

قرار است ابرهیم رئیسی سردسته قتل عامهای دسته جمعی دهه شصت به کردستان سفر کند. بازدید عضو هیئت مرگ در دوران خمینی ورئیس قوه قضاييه رژیم در سالهاي اخير و رئيس جمهورفعلی رژیم اسلامی ازکردستان همانطور که در سفر به استانهای دیگر کشور و اخیرا به خوزستان و شهر آبادان با اعتراض و انزجار مردم روبرو شد، بی تردید چیزی جز افزایش نفرت مردم كردستان علیه جمهوری اسلامی برای این رژیم درمانده بدنبال نخواهد داشت.
سفرهاي استاني و نمايش حیله گرانە “حضور در ميان مردم” سردمداران جمهوري اسلامي كه جز فقر و فلاكت و سركوب دستاورد ديگري در كارنامه ٤٣ سال خود ندارند، مضحکه ای بیش نیست. رئیسی و دیگر سردمداران جمهوری اسلامی اساسأ که به منظور تقویت روحیه نیروهای نظامی و انتظامی و اداری سرسپرده خود و جار زدن وعده های دروغ به استان کردستان و دیگر استانها سفر میکنند. خودشان متوجه اند چنین مانورهای حیله گرانه ای دیگر نمیتواند مانع گسترش اعتراضات مردم ستمدیدەو روحیه باختگی بیشتر سرسپردگانشان شود.

پروندە يك سال رياست جمهوري رئيسي گسترش سركوب، اعدام، احكام سنگين براي فعالين كارگري و معلمان و زنان، گراني و فقر و فلاكت خارج از تصور بوده است. مردم کردستان میتوانند و لازم است “استقبال” متناسب با اين كارنامه سیاه و سراپا جنايت را نثارش کنند.
از هم اکنون معلوم است سناريوي ساخته و پرداخته نهاد های حكومتي در رابطه با استقبال “گرم” مردم از رئیسی باشکست مواجەخواهدشد. همچنانکە در سفرهاي استاني اخیر وي شاهد “استقبال” مردم معترض با شعار رئيسي برو گمشو بودیم، در كردستان هم همین صحنه ها میتواند، تکرار شود. مردم کردستان هوشیارو آگاه و باتجربه اند، میدانند با ابتکارات و شیوه های مناسب تنفر و بیزاری خود را از حضور این سردسته جلادان را در شهر و دیارشان اِبراز دارند و مانورها و نمایشاتشان را بەسُخره گیرند و نقش بر آب سازند و آنگونه که سزاوار است وی را “بدرقه” نمایند.
مردم كردستان کەهمانند کلیه خانواده های داغدار دهه شصت وخانوادەهای داغدار جوانان اعدامي و گور هاي بي نام و نشان فرزندانشان شاهد جنایات جمهوری اسلامی بوده اند، با اين نمايشات نفرت انگيز٤٣ سال جنايت و كشتار و سركوب و لشكركشي به كردستان را فراموش نميكنند، آنهم در شرايطي كه كل جامعه درگير تحولات تعيين كننده و اعتراضات روزانه طبقەکارگرودیگر اقشارستمدیدە جامعه است. اين سفر يكبار ديگر باعث يادآوري جنايات اين حكومت و سران ريز و درشت آن براي مردم كردستان خواهد شد.مردم به سران جنايتكار اين رژيم سركوبگر نشان خواهند داد جز سرنگوني اين رژيم هار به چيز ديگري رضايت نخواهند داد.

بدون شک این انتظار برحق از مردم کردستان وجودداردکە با ابتکارات و شیوهای مناسب و ممکن نفرت و انزجار و اعتراض خود را علیه رئیسی و کلیت نظام جمهوری اسلامی بەنمایش بگذارند و اهداف ضد مردمی این رژیم آبروباخته را از این نمایشات خنثی و رسوا کنند.

کومه له (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران)
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
١٤٠١/٤/١٦
٢٠٢٢/٧/٧