اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست در باره کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده

اعلامیه حزب حکمتیست

در باره کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده

جو بایدن اعلام کرد آمریکا ایمن الظواهری رهبر القاعده را روز دوشنبه اول اوت در یک خانه امن در کابل با هواپیمای بدون سرنشین کشته است و آنرا “ضربه بزرگی” به شبکه القاعده و “برقراری عدالت” توصیف کرد.

تردیدی نیست دنیا بدون ایمن الظواهری ها و تروریست های اسلامی و دولتی دنیای امن تری است. اما کسی این پروپاگاند هدفدار را از بایدن و هیئت حاکمه آمریکا نمی خرد. آمریکا خود سازنده این جانوران اسلامی و دستجات مختلف تروریستی است و هر زمان تاریخ مصرف آنها تمام شده است با عملیاتی محیرالعقول یکی از آنها را حذف کرده است. برای کسانی که جامعه افغانستان را دو دستی تحویل تروریست های طالبان دادند و زنان را دستجمعی از زندگی ساقط کردند، سخن گفتن از “برقراری عدالت” مسخره و توهین به شعور مردم است. این عدالت بورژوائی حاصلی جز تشدید فقر و واپسگرائی و تروریزه کردن زندگی صدها میلیون مردم نداشته است. روسای جمهور آمریکا برای مصرف داخلی و تداوم سیاست تروریستی نیاز دارند هر کدام کشتن یکی از عوامل خود را در رزومه داشته باشند؛ از اسامه بن لادن تا البغدادی و الظواهری. اما تروریستها بوسعت در افغانستان و ایران و چهارگوشه جهان جولان میدهند. این عملیاتهای نمایشی “مبارزه با تروریسم” نیست، پرده ای از جنگ تروریست هاست؛ جنگ تروریسم دولتی و تروریسم اسلامی.

مبارزه با تروریسم کار تروریستهای متفرقه نیست. مبارزه با تروریسم کار طبقه کارگر و بشریت آزادیخواه است که در ترور و تحجر منفعتی ندارند. برای مبارزه با تروریسم اسلامی باید حکومتهای اسلامی را سرنگون کرد و برای مبارزه با تروریسم دولتی باید دولتهای تروریستی و بورژوائی را ساقط کرد.

نه به تروریسم اسلامی، نه به تروریسم دولتی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
١١ مرداد ١٤٠١- ٢ اوت ٢٠٢٢