اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست فریاد بلند آزادی در چهلمین روز خیزش انقلابی

امروز چهارشنبه ۴ آبان سراسر ایران فریاد برای آزادی بود. سقز و آرامگاه مهسا در آیچی شلوغ ترین نقطه ایران بود. علیرغم حکومت نظامی و بگیر و ببندها در سه شنبه شب در سقز و تیراندازی و اعمال حکومت نظامی، تهدید ها و جاده بستن ها، امروز سیل خروشان مردم از چهارگوشه ایران و شهرهای کردستان به سقز آمدند تا در کنار مهسا فریاد بزنند که نامت را به طوفانی بدل کردیم که دارد تومار حکومت ضد زن و ضد زندگی و ضد آزادی را برمی چیند. زنان و مردان یکصدا آزادی آزادی را فریاد زدند، علیه حکومت زن کش و کودک کش و خامنه ای قاتل شعار دادند.

امروز نیز کارگران پالایشگاه تهران و کارگران فولا بوتیا در کرمان دست به اعتصاب و تجمع زدند. امروز دانشجویان در بیشتر دانشگاه های ایران دست به اجتماعات گسترده زدند که تا ساعت صدور این اعلامیه بخشا ادامه دارد. شعارهای زن زندگی آزادی، آزادی آزادی آزادی، مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای ضحاک، بسیجی بی ریشه اینجا شریف نمیشه، زن آزاد منم هرزه تویی هیز تویی، مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر، نه روسری نه توسری آزادی و برابری … از جمله شعارهایی بودند که در اجتماعات امروز تکرار شدند. نیروهای سرکوب و یگان ضد شورش به دانشگاه های تربیت بدنی و پردیس مرکزی دانشگاه تهران وحشیانه حمله کردند و مبادرت به شلیک گلوله و گاز اشک آور کردند. چند دانشجو زخمی شدند و محاصره هنوز ادامه دارد. در تهران فورا به حمایت دانشجویان دانشکده فنی برویم. جانشان در خطر است.

دانش آموزان مدارس در تهران و شهرهای مختلف به اعتراض و راهپیمایی پیوستند. پزشکان و کادر درمان در تهران دست به اعتصاب و اجتماع خیابانی زدند. در تهران بازارایان لاله زار دست به تجمع زدند و علیه دیکتاتور شعار دادند. در چند نقطه تهران معترضین و انقلابیون خیابانها را بسته اند و علیه حکومت شعار میدهند. امروز عصر و امشب اعتراض و خیزش انقلابی در مناطق و محلات و میدانهای شهرهای ایران ادامه دارد.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست به مردم آزادیخواه ایران و اتحاد و عمل انقلابی آنها درود میفرستد. اعتراض عمومی و قدرتمند در چهلمین روز خیزش انقلابی بیانگر اراده و تصمیم قاطع ما برای عبور رادیکال از حکومت آدمکش اسلامی است. در اینروز ما عزا نگرفتیم، یکپارچه فریاد بودیم، شعله های فروزان آتش و خشم و انقلاب بودیم. خیزش انقلابی تا پیروزی ادامه دارد.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۴ آبان ۱۴۰۱- ۲۶ اکتبر ۲۰۲۲
______________________