مقالات

بی بی سی، کمیته حقیقت یاب سازمان ملل، زندانیان سیاسی در ایران سیاوش دانشور

 

بی بی سی از پوشش زنده گزارش “کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد” در باره “نقض حقوق بشر حکومت ایران در برخورد با معترضان” صحبت میکند. معترضان اسم بی آزار زنان و مردان انقلابی است که قریب هزار نفرشان قتل عام شدند و هنوز هزاران نفرشان در شکنجه گاه های اسلام اسیرند. سوال اینست که وقتی در متن برآمد انقلابی همین دولتها با جمهوری اسلامی معامله میکنند، چرا مجدداً بازی با کارت حقوق بشر آنهم در اوج مذاکرات و بده و بستان شروع شده است؟

من یکی هر وقت اسم حقوق بشر وسط می آید یاد بازار مکاره می افتم. کدام بشر؟ کدام حقوق؟ شرم هم خصلتی انسانی است. لیستی طولانی از بده بستان دول غربی با جمهوری اسلامی در همین یکی دو ماه اخیر داریم؛ از حمله به نیروهای اپوزیسیون و همکاری همین دولتهایی که در سازمان ملل نقش قلدر محل را بازی میکنند تا ایجاد محدودیت برای اعتراض به همین “ناقصان حقوق بشر”، از تحویل تروریستها و آزاد کردن دلار و تزریق پول به حکومت خامنه ای تا سکوت مرگبار در باره اعدام ها و سرکوب جوانان و مردمی که آزادی میخواهند.

این دکان حقوق بشر اسم رمز است. بشر و حقوقش تابعی از منافع سرمایه داران و دولت هایشان است. اگر در جدال و تناقض منافع دولتها این منفعت به هر دلیلی زیر سوال برود، موقتاً پرونده خاک خورده حقوق بشر از کشوهای اعمال فشار بیرون می آید و هر وقت توافقات بجایی رسید دوباره غیب میشود. بشر و حقوق اش ابزار اعمال فشار در جنگ منافع دولتها است. بشر واقعی برای اینها مفت نمی ارزد، بویژه اگر از کشورهای استبدادی و موسوم به جهان سوم باشد. سیاست بی بی سی هم تابعی از منافع دولت متبوعش بریتانیا در ایران است و با ساز این منافع می رقصد. روزی اصلاح طلب و آخوند را برجسته میکند، روزی اپوزیسیون راست و روزی حقوق بشر.

بشر و حقوق اش، حتی در همان محدوده محقر بورژوایی، در این میان بی تقصیر است و مرتب مورد آزار و معامله و تعرض فیزیکی و روانی اند. بهتر نیست این دمکرات های ضد بشر دست از سر بشر کاذب و حقوق کاذب ترش بردارند و جام هایشان را با خامنه ای و رئیسی ها سر بکشند؟ عوامفریب های آخوند و اسلام زده!

#حقوق_بشر
#نه_روسری_نه_توسری_آزادی_و_برابری
#جمهوری_اسلامی_نمیخوایم
#حجاب_بی_حجاب