اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست در تقبیح بیانیه کنفدراسیون جوامع کردستان (ک.ج .ک)

 

در حالیکه جنبشی اعتراضی به پهنای جامعه ایران برای به زیر کشیدن اسلام سیاسی در جریان است، در حالیکه زنان در یک مبارزه بی امان بر سرحقوق خود با ارتجاع اسلامی و حجاب به مثابه نماد بیحقوقی و تحقیر زن در میدان مبارزه با سرکوبگران جمهوری هستند پ.ک.ک در یاد حسین و اسلام و با مقایسه روزهای محرم و کشته شدن حسین با جنبش ازادیخواهانه مردم کردستان بزرگترین توهین و بی حرمتی را به مردم کردستان و جانباختگان این جنبش کرده.
این اولین بار نیست که این جریان بیربطی خود را به این مبارزات حق طلبانه نشان میدهد.
این جریان در گذشته هم با تشکیل کمیته ای در رابطه با آیینها و مذاهب، جشن ها و مراسم مذهبی پیام و اطلاعیه های زیادی در دفاع از آنها صادر کرده.
روزی به مرتجعی چون نهرو کسنزانی به مناسبت جانشینی پدر مرتجعش تبریک می‌گوید و زمانی کادر رهبری آنها دوران حاکمیت قساوت و جهالت محمد را به دو دوره مکه و مدینه برای خاک پاشاندن به چشم مردم تقسیم میکند .
خزعبلات بیانیه این روزهای پ. ک. ک هم در ادامه سیاستهای ارتجاعی قبلی آنها و دهن کجی به مبارزات ضد مذهبی توده های متنفر از جمهوری اسلامی و در راستای همسویی با این حکومت سرکوبگر است.
داستان جنگ ارتجاعی کربلا را با جنبش ازادیخواهانه و برابری طلبانه مردم کردستان مقایسه میکند و به این ترتیب در کنار جمهوری اسلامی به بقای خرافات و تداوم تحمیق در جامعه می پردازند و در مقابل جنبش ضد مذهبی مردم کردستان و ایران که عزم کرده مذهب را از زندگی خود جارو کنند قرارمیگیرد.
پ.ک.ک با این اطلاعیه ارتجاعی ، بیشتر از گذشته نشان داد که در کنار جمهوری اسلامی ایستاده. این سیاستها زنگ خطری برای جنبش برابری طلبانه و مردم ازادیخواه و برابری طلب در کردستان است که در طی ۴۴ سال حاکمیت سیاه اسلامی سرکوب شده اند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست ضمن تقبیح این بیانیه ارتجاعی، از همه سازمانها واحزاب و نهاد وشخصیت های سیاسی و مردم ازادیخواه میخواهد که این بیانیه ارتجاعی را محکوم و از جنبش حق طلبانه مردم کردستان دفاع کنند.
سیاستهای ارتجاعی پ ک ک باید هشداری باشد به برخی جریانات در کردستان که عنوان سازمان چپ ‌را یدک می کشند ، اما بنا به منافع حقیر سازمانی و فرصت طلبانه با این جریان رابطه دوستانه برقرار کرده و در مقابل چنین سیاستهای از جانب پ. ک. ک سکوت می کنند .
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
بیستم جولای۲۰۲۳