اطلاعیه ها

اطلاعيه كميته كردستان حزب کمونیست کارگری- حكمتيست در رابطه با دادگاهی و محكوميت تروريست های اسلامی در دادگاه اربيل

برای اولين بار ديروز دادگاهی در اربيل بالاخره پنج تروريست را كه دو سال قبل قادر قادری از مسئولين حزب دمكرات كردستان را ترور كرده بودند، به اعدام و زندان محكوم كرد. اين ترور تحت نظر و با هدايت اطلاعات سپاه پيرانشهر طراحی و اجرا شد.
ترور مخالفين جمهوری اسلامی در كردستان عراق يكی از اقدامات هميشگي جمهوری اسلامی بوده. تازه ترين مورد از این اقدامات ترور بهزاد رحيمی شهروند سنندجی بود كه در كردستان عراق كار و زندگی ميكرد.
رژيم تروريستی و سرکوبگر اسلامی بيشتر از صدها نفر از مخالفين خود و اعضای احزاب و جريانات سياسی و اپوزیسیون ايرانی مستقر در كردستان عراق را به قتل رسانده است. پرونده قطوری از ترورها سالهاست در دادگاههای كردستان عراق خاك ميخورند، اين اولين بار است كه در اقلیم کردستان تروريست ها محاكمه و محكوم میشوند.
ما بارها در طی اين سالها اين جنايات و ترورها را افشا و محكوم كرده ايم و خواستار دستگيری و محاكمه عاملین این ترورها شده ايم اما حكومت اقليم كردستان تا كنون دست به هیچ اقدامی در این رابطه نزده است .
روز گذشته نهایتا دادگاه اربيل سه تروريست را به اعدام و دو نفراز همکاران آنها را به پنج سال زندان محكوم كرده است. بدون تردید ما مخالف حكم اعدام هستيم و خواستار لغو حكم اعدام این سه تروريست و تبدیل حکم اعدام به زندان طولانی مدت هستيم. اعدام راه حل مبارزه با تروریسم و پایان دادن به این جنایت نیست.
كميته كردستان حزب حكمتيست خواستار باز گشايی تمام پرونده های ترور توسط رژيم جنایتکار جمهوری اسلامی در كردستان عراق است. حكومت اقليم كردستان عراق در طی سی سال گذشته با سكوت و مماشات با جمهوری اسلامی عملا به تروريسم رژيم ياری رسانده و فضا را برای ترورمخالفين جمهوری اسلامی باز گذاشته است.
هيچ منفعت و مصلحتی در رابطه با دادگاهی کردن مسببین این جنایات قابل قبول نيست . حكومت اقليم و دادگاه هايش بايد جوابگو باشند.

مرگ بر رژيم تروريستی جمهوری اسلامی

كميته كردستان حزب حكمتيست
سوم اگوست ٢٠٢١( ١٢ مرداد ١٤٠٠)