اطلاعیه ها

در باره محکومیت چهار مامور اطلاعاتی جمهوری اسلامی در بلژیک

سفارتخانه های جمهوری اسلامی باید بسته شود!

روز ۴ فوریه ۲۰۲۱ دادگاهی در بلژیک اسداله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی را بجرم عملیات تروریستی و سازماندهی بمبگذاری در نشست سازمان مجاهدین خلق در سال ٢٠١٨، به ۲۰ سال زندان محکوم کرد. این دادگاه همچنین تلاش وکلای اسداله اسدی برای عدم صلاحیت دادگاه بر مبنای “ماموریت دیپلماتیک” وی را رد نمود. اسداله اسدی و تیم همکارش همه دارای تابعیت ایرانی – بلژیکی هستند و از قرار این تابعیت سلب خواهد شد. سه نفر همکار اسداله اسدی یعنی امیر سعدونی، نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی به ترتیب به ۱۵ سال، ۱۸ سال و ۱۷ سال زندان محکوم شدند.

این اولین پرونده ترور جمهوری اسلامی در خارج کشور نیست. در جریان میکونوس و بمبگذاری های آرژانتین، سران اصلی حکومت تا سفارتخانه های رژیم درگیر بودند. پرونده ترورهای رژیم در خارج علیه عناصر و فعالین نیروهای اپوزیسیون قطور است و در موارد زیادی با سکوت و معامله و معاوضه دول غربی با جمهوری اسلامی خاتمه یافته است. اما این اولین بار است که یک دپیلمات جمهوری اسلامی به جرم تلاش برای اقدام تروریستی در دادگاههای اروپا محکوم می شود.

این دادگاه می تواند یک آغاز باشد، آغاز همه گیر شدن این شعار قدیمی کمونیست ها که سفارتخانه های جمهوری اسلامی مرکز تدارک و لجستیک ترور و سازماندهی جاسوسی است. اما ما کارگران و مردم آزادیخواه ایران هستیم که کار را تمام خواهیم کرد، چه در داخل و چه در خارج کشور. با سرنگونی جمهوری اسلامی کلیه مزدوران و جاسوسان جمهوری اسلامی، کسانی که در ترور و جنایت شریک بوده اند، باید در مقابل دادگاههای منتخب مردم در مقابل چشم جهانیان پاسخگو باشند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست ایرانیان آزادیخواه در خارج کشور را فرامیخواند که اعتراض متحد برای بستن سفارتخانه ها و کنسولگری های جمهوری اسلامی را بعنوان مراکز سازماندهی ترور و جاسوسی گسترش دهند. سیاست ما جمع کردن بساط جمهوری اسلامی در خارج کشور است. سفارتخانه های جمهوری اسلامی باید بسته شوند.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٤ فوریه ٢٠٢١