مصاحبه ها

در مورد جنایت سلفی ها درکردستان کمونیست هفتگی می پرسد

کمونیست: در روزهای گذشته دو شهروند به نامهای کریم قوامی هنرمند و بازیگرتئاتر و فاروق رشیدی کارگر، در شهرهای سنندج و سقزتوسط سلفی های آدمکش به قتل رسیدند.کوتاه در مورد این حادثه توضیح دهید.
صالح سرداری:در جواب شمال شما بايد بگويم اين اولين بار نيست كه سلفی ها دست به چنين جنايتی ميزنند. از روزی كه اينها در منطقه فعاليت خود را شروع كرده اند، ترور و ارعاب و وحشت پراكنی در میان مردم يكی از حربه های آنها بوده است.سلفی های درکردستان با تكيه به پول و امكانات فراوانی كه عربستان سعودی و سازمان های تروريستی اسلامی در سطح منطقه در اختيارشان گذاشته اند، توانسته اند تعدادی از جوان ها در شهر و روستاهای مختلف كردستان را، گول زده و آنها را وارد تشكيلات های خود کنند. در اين تشكيلات های تروريستی وضعيتی را بر آنها تحميل ميكنند كه بازگشت آنان به زندگی عادی را برايشان سخت ميكنند. آنها را بعد از ترك كردن صفوف شان به مرگ تهديد ميكنند و مواردی اين تهديدها را عملی نموده اند.

سلفی ها در چند سال گذشته مواردی در شهرهايی مانند سنندج و مريوان و سقز با شمشير و چاقو و قمه به جوانان آزاديخواه تعرض كرده و آنها را زخمی كرده اند. متاسفانه در هفته گذشته دو نفر را در سنندج و سقز به جرم كفر گويی به قتل رسانده اند.البته موارد زيادی هم مردم و جوانان وزنان مبارز در مقابل زورگويی و قمه كشی و تهديد آنها بدفاع از خود پرداخته وآنان را گوشمالی داده اند. نمونه های بارز آن در محله داسيران مريوان و حاج آبادسنندج روی داد كه سلفی ها را فراری و ديگر جرّأت آفتابی شدن در اين دو محل را نداشته اند.

کمونیست:هم چنانکه اشاره کردید این اولین بارنیست که داعشی ها در کردستان دست به جنایت می زنند. علت تحرک این مرتجعین جنایتکار چه هست ، چرا جمهوری اسلامی به آنان میدان می دهد.در تقابل با این جانوران اسلامی چه باید کرد .وظیفه جوانان چه هست.
صالح سرداری:سلفی ها بنا به وضعيتی كه درآن قرار ميگيرند، دست به توطئه و جنايت می زنند. اينها در فضای انقلابی مثل موش در سوران هايشان ميخزند. جرأت هيج عمل تروريستی ندارند. مثلا در هشت ماه گذشته كه خيزش انقلابی در جريان بود و اعتراضات آزاديخواهانه مردم پايه های رژيم جمهوری اسلامی را به لرزه درآورده بود، افتابی نشدند. اخيرا با توجه به فشاریی كه رژيم برای فعالين و مبارزين آزاديخواه وبرابری طلب برای ساكت كردن اعتراضات و تظاهرات ها آورده است و خيلی ها را دستگیر وزندانی کرده اند ، جان تازه ای گرفته و بخيال خود ميخواهند فضای رعب و و حشت و كهنه پرستی را بر جامعه تحميل كنند.

از طرفی ديگر جمهوری اسلامی برای تحميل فضای رعب و وحشت ميدان را برای اينها خالی كرده و و دست آنها را برای انجام هر جنايتی باز گذاشته است.

مردم مبارز و معترض، جوانان آزاديخواه و برابری طلب، زنان شجاع جامعه كردستان، بايد در مقابل جنايات اينها متحدانه بايستند. هر جايی كه خواستند دست درازی و تعرض كنند بايد مقابله و آنها را كوشمالی داد. نبايد منتظر قوانين ارتجاعی جمهوری اسلامی بمانند. جمهوری اسلامی هميشه حامی ارتجاع و كهنه پرستی بوده است. تجربه نشان داده، كه فقط قدرت خود جوانان و آزاديخواهان می تواند آنها را افسار كند. بايد فعالين و رهبران اينها را شناسايی کنند و در فرصت مناسب به حساب آنها برسند. بايد از نحوه كار و فعآليت هايشان و محل زندگی آنان اطلاعات جمع آوری شود، تا بمحض اينكه به كسی تعرض كردند جواب قاطع را از مردم بگيرند.