مقالات

ستون اخبار مبارزات کارگری و اعتراضات اجتماعی تهیە و تنظیم: سپیدە امیرعسگری و آرش کلهر

ستون اخبار مبارزات کارگری و اعتراضات اجتماعی
تهیە و تنظیم: سپیدە امیرعسگری و آرش کلهر

ادامه اعتصاب کارگران پیمانی صنایع نفت و گاز
اعتصاب گسترده کارگران پیمانی صنایع نفت و گاز امروز پنجشنبه ٢٨ تیرماه وارد ٢٩ مین روز خود شد. در این اعتصاب حدود ٢٤ هزار کارگر شاغل در پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها شرکت دارند. کارگران خواهان حذف پیمانکاران از عرصه‌های نفت و گاز و نیروگاهی، اجرای روال ۱۴ روز کار ۱۴ روز مرخصی و افزایش دستمزدها هستند. تاکنون برخی از پیمانکاران با هدف اعتصاب شکنی تعدادی از کارگران را اخراج کردند و برخی دیگر از توافق با خواستهای کارگران سخن گفته اند.

اعتراض کارگران نیروگاه شیرکوه ‌یزد‌
کارگران نیروگاه شیرکوه یزد به شرایط کار و معوقات خود اعتراض دارند. یکی از کارگران گفت: ۱۲۰ کارگر اینجا کار می کنند. متاسفانه هر وقت که کارفرما دلشان بخواهد حقوق پرداخت می کنند. بالای ۳ سال هست که حتی لباس کار نمی دهند. دل پر دردی داریم چند بار هم اداره کار‌ رفتیم گفتند شکایت کنید. شکایت هم کنیم ما را اخراج می کنند. پاداش آخرسال را ندادند و از طرفی جمعه کاری هم اصلا پرداخت نمی کنند، حق شیفت ۱۲ ساعتی به مدت یک سال هم پرداخت نشده، جوابشان این است “هر وقت از این شرکت رفتید، شکایت کنید”.

کارگران شرکتی پتروشیمی چوار ایلام
قراردادهای مختلف یعنی دست کارفرما باز است تا با هر روشی دستمزد و مزایای کمتری از همان حد مصوب به کارگران پرداخت کند. کارگران شرکتی پتروشیمی چوار ایلام بصورت روزمزد کار می کنند و از هر نوع مزایای مزدی و طبقه بندی مشاغل محرومند.

تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی چابهار
کارگران پتروشیمی شرکت سینا در چابهار به دلیل عدم دریافت چهار ماه معوقات مزدی تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواستار دریافت حقوق خود شدند.

تجمع کارگران رسمی وزارت نفت شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز آغاجاری
اهم مطالبات: – برکناری مسئولین نالایق، – حذف سقف‌حقوق، – حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، – اجرای کامل ماده۱۰، – پرداخت بک-پی ماده۱۰، – عدم تفکیک ۳گانه‌ی مشاغل عملیاتی، – بازنگری اساسنامه‌ی تحمیلی صندوق بازنشستگی و دیگر موارد مربوط به مزایا.

کارگران اخراجی مخابرات خوزستان خواهان بازگشت به کار شدند
٦٨ کارگر پیمانکاری مخابرات خوزستان که بیش از دو سال است که از کار اخراج شده‌اند، خواهان بازگشت به سر کار شدند. این کارگران از نامه الزام‌آور استانداری به کارفرمای مخابرات برای بازگشت به کار خود خبر دادند و گفتند: “در کنار رأی بازگشت به کاری که از هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف و همچنین دیوان عدالت اداری گرفته‌ایم، سه نامه نیز از طرف فرمانداری، استانداری و شورای تأمین برای کارفرمای مخابرات ارسال شده است”. اما کارفرمای مخابرات خوزستان کارگران را به مدیریت مخابرات کل در تهران ارجاع داده و اجرای این احکام را منوط به اجازه آن‌ها کرده است. کارگران برای دیدار با مدیریت مخابرات به تهران رفتند اما موفق به ملاقات با مسئولان مخابرات تهران نشدند. دادستانی استان خوزستان هم در این زمینه اقدامی نکرده است. این کارگران دو دوره بدون قرارداد برای شرکت پیمانکار مخابرات کار کردند که با استناد قانون کار برای تبدیل قرارداد خود از موقت به دائم، شکایت تنظیم کردند و به نفع خود رأی گرفتند. مجلس شورای اسلامی وعده کرده بود طرح تبدیل قراردادهای موقت و پیمانی به دائم را تصویب کند. بررسی این طرح طولانی شد و با دستکاری نمایندگان مجلس، تنها گروهی از کارگران را در برگرفت.

اعتراض کارگران کاغذ دیبای شوشتر
گروهی از کارگران صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود اعتراض کردند. خواسته اصلی کارگران که از هفته گذشته در اعتراض به سر می‌برند، پرداخت حقوق معوقه و حق بیمه تأمین اجتماعی و سایر مطالبات صنفی است. این کارگران در دی ماه سال گذشته هم با برگزاری چند تجمع درخواست بازگشایی کارخانه و پرداخت حقوق معوقشان را کرده بودند. حال کارخانه فعالیت خود را از سرگرفته است ولی حقوق کارگران همچنان پرداخت نمی‌شود. کارگران معترض گفته‌اند که علاوه بر معوق شدن حقوقشان، مدیران کارخانه بیمه درمانی آن‌ها را هم پرداخت نکرده‌اند و به همین دلیل بیمه سلامت آن‌ها هم قطع شده است.

شرکت ماموت ۲۰۰۰ تن از کارگران خود را اخراج کرد
روز۲۰ تیر شرکت ماموت از ۵ هزار کارگر خود ۲۰۰۰نفر را اخراج کرد. در این شرکت که تعطیلات تابستانی از روز ۲۱ تیر شروع می گردد، تنها شیفت یک از صبح در شرکت حاضر بودند. پس از پایان شیفت در بعدازظهر که کارگران عازم منزل بودند، از طریق پیامک و تلفن توسط کارگزینی به آن‌ها اطلاع داده شد که به علت تعدیل نیرو پس از پایان تعطیلات در محل کار حاضر نشوند. این دوهزار نفر از هر سه شیفت بودند و سابقه کار آن‌ها از یکسال الی شش سال بود.

اعتصاب رانندگان کامیون‌های شهرداری مشهد
رانندگان کامیون‌های شهرداری مشهد در اعتراض به عدم دریافت حقوق و تحقق مطالبات مزدی با پارک کردن ماشین‌های خود در میدان نمایشگاه این شهر، دست به اعتصاب زدند.

اعتراض به فعالیت معادن سنگ تراورتن در منطقه حفاظت ‌شده کرکس
فعالیت های معادن سنگ های ساختمانی چند دهه است که در کوهستان های شهرستان نطنز به ویژه در منطقه کرکس کوه بدون توجه به قوانین محیط زیستی در حال انجام است. مشکل آلودگی محیط زیستی از جمله هوا، صدا، خاک و آب از تبعات این گونه فعالیتهای تخریب گر است. گرد و غبار حاصل از برش سنگ اثرات ناگواری را نیز بر زمینهای کشاورزی و باغات اطراف گذاشته و سلامت حال و آینده همه زیستمندان در معرض خطر این گونه فعالیت های تخریبگر قرار گرفته است.

۹ ماه معوقات مزدی ماموران مبارزه با مالاریا در چابهار
چهل نفر از ماموران مبارزه با مالاریا در چابهار که وظیفه‌ی سمپاشی خانه به خانه برای مقابله با پشه مالاریا را بر عهده دارند، به دلیل عدم پرداخت حقوق ۹ ماهه خود دست به اعتراض زدند. یک منبع مطلع گفت: ما از برج ۸ سال گذشته تا الان نزدیک به ۹ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌ایم و هیچ کس پاسخگوی مطالبات ما نیست. مجبور شدیم برای احقاق حقوق خود دست به اعتراض بزنیم، اما با تهدید به اخراج توسط مسئولین دانشگاه علوم پزشکی چابهار روبرو شدیم.

تداوم سرکوب فعالین صنفی با بازداشت ها و احضارها
دادگاه کذایی ممسنی، شکراله احمدی سخنگوی هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان فارس، علی احمدی، جان‌محمد احمدی و روح الله گره گشا را برای دفاع از اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی فراخواند. شعبه دوم دادیاری از متهمین این پرونده خواسته است ظرف ۵ روز از تاریخ ابلاغ در دادگاه حاضر شوند. در دیماه ۱۴۰۲ در پی برگزاری تجمع اعتراضی این فعالین با قرار بازداشت یکماهه بازداشت شده و در نهایت با قرار وثیقه آزاد شدند.

بازداشت اسماعیل معروفی از معلمان بازنشسته
اسماعیل معروفی از معلمان بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر با ۳۰ سال سابقه فعالیت، با توسل به خشونت توسط نهادهای امنیتی بازداشت شد.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی
روز یک‌شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اهواز، شوش و کرمانشاه مجدداً و در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم تحقق خواسته‌هایشان دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد
روز یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان صنایع فولاد اصفهان، خوزستان و تهران در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد این شهرها دست به تجمع زدند.

بازداشت و احضار فعالان حقوق زنان و فعالان مدنی گیلان
صبح روز بیستم تیرماه، زهره دادرس، فعال حقوق زنان بدون احضار و اطلاع قبلی با هجوم ماموران امنیتی به خانه‌اش بازداشت شد. همچنین زهرا دادرس نیز پس از حضور در شعبه‌ی اجرای احکام، بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد. همزمان با این بازداشت‌ها، طی تماس‌های تلفنی، به فروغ‌ سمیع‌نیا، جلوه جواهری، متین یزدانی، یاسمین حشدری، نگین رضایی، آزاده چاوشیان، سارا جهانی و هومن طاهری نیز اعلام شده است که جهت اجرای حکم، خود را تا شنبه به زندان لاکان رشت معرفی کنند. پیش‌تر در خردادماه ۱۴۰۳ حکم بیش از ۶۰ سال زندان این ده تن در دادگاه تجدیدنظر گیلان تایید شده بود.

محکومیت زرتشت احمدی راغب به حبس و تبعید
طبق اخبار منتشر شده، شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی کرج، زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی محبوس در زندان قزلحصار، را به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس و دو سال تبعید به شهرستان قیدار در استان زنجان محکوم کرده است. این حکم از سوی قاضی موسی آصف‌الحسینی صادر، و روز سه‌شنبه ۱۹ تیر به آقای احمدی‌راغب ابلاغ شده است. زرتشت احمدی راغب، روز ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ در حالی که قصد داشت در تجمع اعتراضی معلمان به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان حضور یابد، با ضرب و شتم بازداشت شد. مصداق اتهام وارد شده علیه زرتشت احمدی‌ راغب به فایلی صوتی متعلق به ۱۵ شهریور سال گذشته مربوط می‌شود که در آن درباره انتقال ۱۶ زندانی سیاسی از زندان اوین به زندان قزلحصار در شرایطی فوق‌العاده غیرانسانی خبر داده بود. زرتشت احمدی راغب، پس از تحریم انتخابات اخیر هم از سوی مسئولان زندان قزلحصار به سلول انفرادی تنبیهی منتقل شده بود. زرتشت احمدی راغب از جمله زندانیان سیاسی محبوس در زندان قزلحصار است که در بهمن سال گذشته به کارزار اعتراضی #سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام پیوستند. این کارزار اینک به زندان‌های دیگر گسترش یافته و تاکنون بیست و چهار سه‌شنبه به صورت پیاپی در اعتصاب بوده‌اند.

اخراج و بلاتکلیفی زینب کشوری معلم باسابقه خوزستان
زینب کشوری کارشناس ارشد علوم تربیتی با ۱۸ سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش استان خوزستان، از سال ۹۶ به دستور وزارت اطلاعات اخراج شده است و پیگیری های مستمر خانم کشوری تاکنون حاصلی نداشته است. بر اساس اسناد موجود، هیئت عالی گزینش و دیوان عدالت اداری، علت اخراج این معلم را استناد به نامه‌ی وزارت اطلاعات اعلام کرده‌اند. این معلم خوزستانی همچنین در سال ۹۶ به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۸ ماه زندان محکوم شد که حکم ایشان در نهایت به جریمه‌ی نقدی ۵ میلیون تومانی بدل از حبس تبدیل شد.

بیانیه کلکتیو سندیکایی فرانسه در اعتراض به حکم اعدام شریفه محمدی
به ایران: از اعدام شریفه محمدی مدافع حقوق شهروندی و کارگری جلوگیری کنیم!
در ٤ ژوئیه، شریفه محمدی به اعدام محکوم شد. تنها “جرم” او دفاع از حقوق شهروندی و هم چنین کمک برای ایجاد تشکل های کارگری مستقل از حکومت حدود ده سال پیش بوده است. شریفه محمدی از ٥ دسامبر ٢٠٢٣ پشت میله های زندان است، از آن زمان او مورد بدرفتاری های متعدد قرار گرفته است:

– حبس چندین ماهه در سلول انفرادی – محرومیت از ملاقات خانواده و به ویژه فرزند خردسالش – ممانعت طولانی مدت از ارتباط تلفنی با عزیزانش. در پی شکایتی که او سرانجام موفق به ارائه آن شد، اکنون مشخص شده است که او در چندین نوبت به شدت شکنجه شده است.
از مسئولان کشور ایران می خواهیم: – ابطال حکم اعدام شریفه محمدی، – آزادی فوری و ختم پیگرد علیه وی، – توقف استفاده از شکنجه، – لغو حکم اعدام، – آزادی همه زندانیان عقیدتی.

پاریس، ١٢ ژوئیه ٢٠٢٤
کنفدراسیون دموکراتیک فرانسوی کار (س. اف. د. ت.): CFDT – کنفدراسیون عمومی کار (س. ژ. ت.): CGT -کنفدراسیون متحده سندیکایی (اف. اس. او): FSU -اتحاد سندیکایی همبستگی (سولیدر): Solidaires -اتحاد ملی سندیکاهای مستقل (او. ان. اس. آ): UNSA

کنفدراسیون عمومی کار در ایتالیا :
حکم اعدام “شریفه محمدی”، باید فوراً لغو شود.
کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا CGIL بزرگ‌ترین تشکل کارگری این کشور با بیش از ٥.٥ میلیون عضو با انتشار بیانیه‌ای خواهان لغو فوری حکم اعدام برای “شریفه محمدی”، فعال کارگری و مدنی و آزادی فوری و بدون قید شرط او از زندان شد. ترجمه‌ی این بیانیه را در زیر می‌خوانید:

در چهارم ژوئیه، “شریفه محمدی”، فعال کارگری و مدنی و عضو سابق “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری” به‌اتهام قیام (مسلحانه)، به اعدام محکوم شد. صدور این حکم، فقط ناشی از رأی و عقیده‌ی یک قاضی ناشناس و مدافع کاربرد شیوه‌های بی‌رحمانه نیست، بلکه بخشی از اقدامات سیستماتیک و استراتژی ارگان‌های امنیتی برای گسترش ترس و وحشت در صفوف جنبش‌های اجتماعی با هدف به‌حاشیه‌راندن آن‌ها در تحولات سیاسی آینده در ایران است.

این حکم غیرمنتظره علیه یک فعال کارگری در مقطع حساس از حیات جمهوری اسلامی صادر شده است. بعد از مرگ رئیس جمهور سابق، ابراهیم رئیسی (که در شرایط بحث‌انگیزی اتفاق افتاد) انتخابات دومرحله‌ای ریاست جمهوری برگزار گردید که به انتخاب مسعود پزشکیان انجامید. رسانه‌های غرب به‌طور مداوم او را به‌عنوان عضوی از جناح خودخوانده‌ی “اصلاح‌طلب” معرفی می‌کنند. واقعیت اما چیز دیگری است. آشکارا می‌توان دید که این چهره‌پردازی به‌اصطلاح “جدید” از ماهیت قدرت در ایران، وسیله‌ای است در دست حکم‌رانان مذهبی تا در همان حال که سرکوب، خشونت، شکنجه و کشتار در کشور ادامه دارد، تصویری از ایران به‌ویژه در غرب بفروشند که وجود خارجی ندارد.

ویژگی انتخابات دومرحله‌ای اخیر عدم مشارکت بالا بود. شهروندان ایرانی با عدم شرکت در رای‌گیری، بر انتخابات ریاست جمهوری که مضحکه‌ی واقعی بود، خط بطلان کشیدند. مبارزه‌ی زنان و مردان ایران در جریان جنبش “زن، زندگی، آزادی” و سطح پایین مشارکت در این رأی‌گيری، نشان‌دهنده‌ی خواست آن‌ها برای ایجاد تغییرات بنیادی در کشور است. صدور حکم اعدام براییک فعال کارگری و مدنی، بیان‌گر ضعف، شکاف و ظهور علایم بی‌ثباتی در رژیم جمهوری اسلامی است. هدف از صدور این حکم، ایجاد وحشت در میان جامعه‌ی مدنی و مخالفان سیاسی و وادارکردن مردم به تمکین، با توسل به قهر و خشونت است. طبق برآوردها در سال ٢٠٢٣ حکم اعدام ٨٤٤ نفر در ایران به‌اجرا گذاشته شد. با اطمینان می‌توان گفت که تعداد واقعی بیشتر از این است. رژیم می‌کوشد از طریق تشکل‌های زرد کارگری، نیروی کار در ایران را تحت کنترل قرار دهد و سرکوب کند. با وجود این طبق گزارش‌ها در همان سال صدها اعتراض و ٣٢ اعتصاب کارگری به‌وقوع پیوست.

ده‌ها نفر از فعالین کارگری در زندان به‌سر می‌برند و بسیاری دیگر از آن‌ها به‌همراه خانواده از ترس انتقام‌گیری، آزار و اذیت و خشونت، مجبور به ترک کشور و زندگی در تبعید شده‌اند. حکم اعدام “شریفه محمدی” و سایر زندانیان سیاسی و معترضان شرکت‌کننده در خیزش مردمی باید فوراً و بدون قید و شرط لغو شود. مبارزه برای لغو این حکم و آزادی “شریفه محمدی” و دیگر زندانیان سیاسی، کارگری و مدنی، عرصه‌ای مهم و تعیین‌کننده در مبارزه‌ی کارگران ایران برای ایجاد تغییر در کشور و دست‌یابی به جامعه‌ای آزاد، عدالت محور و شکوفا است. نرگس محمدی، برنده‌ی جایزه صلح نوبل، اواخر نوامبر سال گذشته در نامه‌ای سرگشاده از زندان اوین، به نقل از گرامشی نوشت: “بی‌تفاوتی وزن مرده‌ی تاریخ است”. ما باید با قدرت علیه سرکوب واکنش نشان دهیم: ما خواهان اقدام عملی سراسری در سطح بین‌المللی برای لغو فوری حکم اعدام برای “شریفه محمدی” و آزادی بلافاصله‌ی او از زندان هستیم. ما در ظرفیت کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا طی ماه‌های آینده همراه با دیگر تشکل‌های بین‌المللی، صدای جنبش “زن، زندگی، آزادی” را هم‌چنان تقویت خواهیم کرد و همدلی و همبستگی خود را با همه‌ی آن‌هایی که در ایران با پذیرش خطر مرگ برای دموکراسی، حقوق بشر و حقوق سندیکایی مبارزه می‌کنند، نشان خواهیم داد.

سالواتور مارا
مسئول سیاست سیاست بین‌المللی کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا
جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳

اعتراض پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد، ایران به حکم اعدام شریفه محمدی
حکم اعدام شریفه محمدی شمشیر کشیدن جمهوری اسلامی علیه همه تشکل های مستقل صنفی است. اعدام شریفه یکی از صدها حکم قضایی است که در همین یک ماه اخیر علیه فعالین صنفی و مدنی صادر شده است. آنچه حکم اعدام شریفه را متمایز می کند سوای ماهیت ضد حقوق بشری چنین احکام قرون وسطایی، شمشیر کشیدن جمهوری اسلامی علیه همه تشکل های مستقل صنفی است. جمهوری اسلامی شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان را که بزرگترین سندیکای کارگری ایران است را بعنوان گروهک معرفی می کند یعنی فعالیت در آن را معادل فعالیت در یک گروه سیاسی مسلح میداند و بصورت مداوم فعالین را تحت پیگرد قضایی قرار میدهد. علاوه بر پیگرد قضایی در ماههای اخیر به معیشت فعالین حمله برده و آن‌ها را از محل کار اخراج می کند یا حقوق آنان را تقلیل می دهد یا به مکان‌های دوردست منتقل می کند و از آنجاییکه قیام ژینا با محوریت زنان بود به سختی با زنان مواجه می شود و حکم های بسیار سختیگیرانه‌ای علیه آنان صادر می کند.

ژینا مدرس گرجی اهل کردستان از جمله این زنان است که در ماه گذشته حکم ۲۱ سال زندان علیه او صادر شده است. ۱۰ عضو تشکل بیدارزنی که برای حمایت از زنان فعالیت می کردند در مجموع به ۶۰ سال زندان محکوم شده‌اند و همین روز گذشته بدون اینکه حکم مراحل اداری را طی کرده باشد به منزل زهره دادرس هجوم برده و او را به شیوه‌ای وحشیانه دستگیر کرده و روانه زندان کرده‌اند . همچنین زهرا دادرس دیگر عضو این تشکل نیز پس از حضور در شعبه‌ی اجرای احکام، بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد. همزمان با این بازداشت‌ها، طی تماس‌های تلفنی، به فروغ‌ سمیع‌نیا، جلوه جواهری، متینیزدانی،یاسمین حشدری، نگین رضایی، آزاده چاوشیان، سارا جهانی و هومن طاهری نیز اعلام شده است که جهت اجرای حکم، خود را تا شنبه به زندان لاکان رشت معرفی کنند.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران ضمن محکوم کردن حکم اعدام، آزادی بی قید و شرط شریفه محمدی این فعال کارگری به اتهام “بغی” محکوم به اعدام شده است ،براین باور است که این گونه احکام در واقع بخشی از اقدام و استراتژی سیستماتیک نهاد های امنیتی رژیم جهت گسترش رعب و وحشت در صفوف جنبش های اجتماعی و به حاشیه راندن آنها در روند تحولات سیاسی در حال اوج گرفتن
( تحریم بیش از ۶۰ در صد رای دهندگان در روند انتصابات ریاست جمهوری اخیر) رشد مبارزات مدنی و سیاسی در جامعه است.
پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد- ایران با همکاری با سایر اتحادیه های کارگری عضو کنفدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری بویژه سندیکای کارگری ایتالیاCGIL , اتحادیه اروپا، سازمان عفو بین الملل، گزارشگر ویژه سازمان ملل در رابطه با وضعیت ویژه حقوق بشر تمام سعی خود را جهت بسیج این نهادهای بین المللی در محکوم کردن و جلوگیری از پیش برد این استراتژی سرکوبگرانه جمهوری اسلامی بکار خواهیم برد وخواستار:

۱-آزادی بلافاصله و بی قید و شرط شریفه محمدی و کلیه فعالین کارگری و سندیکای، معلمان ، مدنی و سیاسی. ۲- لغو کلیه احکام اعدام. ۳- همکاری های سندیکاهی در ارسال نامه به سازمان جهانی کار و کنفدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری جهت عکس العمل های سریع آن در جلوگیری از اجرای این احکام اعدام و آزادی کلیه فعالین کارگری ، معلمان و مدنی وسیاسی.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران
استکهلم ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴- جمعه بیست و دوم تیرماه ۱۴۰۳