اطلاعیه ها

اطلاعيه كميته كردستان در رابطه با اعدام زندانيان؛

جمهوری اسلامي در اوج استيصال و ورشكستگی اقتصادی و سياسی دست به قتل عام زندانيان بيدفاع در سياهچالهای خود زده است. ديروز در سقز نوجواني را به چوبه دار سپرد و قصد اعدام تعداد بیشتری را دارد. جان زندانيان در ايران و در بحران كرونا در خطر است. جمهوری جنايت و اعدام قصد انتقام گيری آبان و اذر ماه را دارد. چه موقعيتی بهتر از امروز و وحشت جامعه از ويروس مرگبار كرونا؟
طبق اخبار منتشرشده فردا سوم اردیبهشت جلادان جمهوری اسلامی قصد به اجرا دراوردن حکم اعدام لقمان احمدی و سعید محمدی فرد را دارند.
در مقابل اعدام و قتل زندانيان بيدفاع بايد ايستاد! دولت روحاني از جوابگويي به كمترين خواستها و توقعات مردم درمانده است، هيچ نيازی از نيازهای مردم را نميتواند پاسخ بدهد! تامین ساده ترین نیازهای ابتدایی مردم را با وعده و وعید میخواهد از سر بگذراند. تا ديروز نان سفره كارگر و مردم زحمتكش را با نپرداختن حقوقهايشان گرو گرفته بود و امروز كمر به قتل بيدفاع ترين انسانهای جامعه بسته است.
حتي در موقعيت كرونا و وحشت از كرونا نبايد در مقابل اين تعرض وحشيانه ساكت بود. نبايد بي تفاوت شاهد قتل زندانيان بود.
مردم! به هر شكل ممكن و با هر امكانی كه داريد و برایتان ممكن است صدای زندانيان در معرض اعدام و خانواده های آنان باشيد. به جمهوری اسلامی اجازه ندهيم زندانيان را در سكوت و سكون فاجعه كرونا به قتل برساند.
مانع تكرار قتل عام دهه شصت بشویم. هدف اعدام و دستگیرهای هر روزه در شهرهای مختلف از تهران و شیراز و اهواز تا سنندج و سقز زهر چشم گرفتن از جامعه و ایجاد وحشت و هراس در میان احاد مردم است. اجازه ندهيم جمهوری اسلامي به اين هدف کثیف خود برسد.
كميته كردستان حزب كمونيست كارگري- حكمتيست
۲۱ آوریل ۲۰۲۰