اسناد پايه اي حزب

مباحثات ؛ تجمع اقلیت دفتر سیاسی تحت نام “کنگره” مراسم خروج از حزب حکمتیست است

اقلیت دفتر سیاسی در پی شکست “شورش” استیصالی خود، دست به اقدام محکوم به شکست دیگری زده اند. دارند مراسم خروج خود از حزب را سرهمبندی میکنند. این سکت ضدحزبی در حالی دست به این اقدام میزنند که خودشان هم به سرنوشت ناکام آن واقفند. در تلاشند تا اطرافیان محفل خود را به شرکت در آن مراسم بکشانند و راه خروج از حزب را پیش پایشان بگذارند. فضاسازی حول تجمعی زیر تابلوی جعلی “کنگره پنجم”، تقلای دیگری در پی فضاسازیهای شکست خورده قبلی شان است. روشن است که جز معدود حاشیه محفلشان، کسی به این فضاسازی وقعی نمیگذارد. روشن است که این سکت از حزب و حزبیت گریزانند. روشن است که تحزب کمونیستی وبال گردنشان شده است و در تلاشند هرچه زودتر از آن خلاص شوند.

جعل نام “کنگره” توسط اقلیت دفتر سیاسی برای مراسم خروج از حزب، تلاش ناکام برای سرپوش گذاشتن بر شکست “شورش” ضدحزبی ماه دسامبرشان است. اکثریت قاطع کادرهای حزب، سریع و قاطع دست رد به سینه آن حرکت زدند. با فرونشستن گردوخاک اغتشاش و تنشی که به صفوف حزب تحمیل کردند، اکنون کاملا روشن است که ماجراجوئی شان به صخره محکم حزب خورده و با دست رد اکثریت تشکیلاتها و کادرهای حزب عقب رانده شده است. این جمع مستاصل، اما از دنیای محفلی و ذهنیت سکتی خود فاصله نمیگیرند، متوجه قبح اقدامات محیرالعقول خود نمیشوند، و هربار بیشتر در چاه اشتباه محاسبه خود فرو میروند. دنیای تنگ و پادرهوای “حق بجانبی ایدئولوژیکی” چنان آنها را در خود فرو برده که هیچ واقعیت اجتماعی، هیچ منطق سیاسی و حزبی و پراتیکی، و حتی هیچ هشداری از جانب رفقای همراهشان، آنها را به خود نمی آورد.

شرکت در مراسم خروج سکت اقلیت دفتر سیاسی از حزب حکمتیست در شان هیچ رفیق حزبی ای نیست. حزب ما در آستانه کنگره قانونی خود، کنگره متکی به انتخابات نمایندگان تشکیلات حزب است. انتخاباتی که پس از پلنوم فوق العاده آغاز خواهد شد. کنگره آتی حزب، قبل از هر چیز کنگره تاکید بر دفاع از حزبیت خواهد بود. دفاع قاطعانه و بدون اما و اگر از حزبیت و پرنسیپهای حزبی، یک دستاورد تجربه اخیر حزب ما در مقابله با حرکات و اقدامات ضدحزبی اقلیت دفتر سیاسی است.

دفتر سیاسی حزب حکمتیست
۲۴ دی ۱۳۹۰ – ١۴ ژانویه ۲۰۱۲