اسناد پايه اي حزب

مباحثات ؛ شرکت در تجمع دلبخواهی به نام “کنگره” توهین به حزبیت کمونیستی است – رضا دانش!

جمع 4 نفره دفتر سیاسی (آذر مدرسی – اسد گلچینی – محمد فتاحی – خالد حاج محمدی) پس از اقدام به “طغیان” و “شورش” تشکیلاتی  در 14 دسامبرعلیه رهبری منتخب پلنوم 22 کمیته مرکزی، خود را به عنوان “دفتر سیاسی” معرفی کرده و همچنان به این نام اطلاعیه و بیانیه صادر می کنند. این به اصطلاح “دفتر سیاسی” از سوی هیچ ارگان و نهادی انتخاب نشده است و در واقع نهادی فرا قانونی و ضد حزبی است. به همین دلیل ساده برگزاری هر گونه تجمعی تحت عنوان جلسات و نشستهای حزبی از سوی این جمع خارج از موازین حزبی و غیرقانونی است. از جمله اعلام تجمع دلبخواهی تحت نام “کنگره” چیزی جز توهین به ابتدائیات موازین حزبی ، چیزی جز توهین به شعور سیاسی و الفبای حزبیت کمونیستی نیست. این تجمع نقطه مقابل تحزب کمونیستی است و هر کس که ارزشی برای حزب و حزبیت قائل باشد نباید در چنین نمایشی شرکت کند. شرکت در این مراسم برای هر کمونیستی دفن حزبیت کمونیستی و خطایی سیاسی است و برای هر عضو متعهد حزب یک خطای تشکیلاتی جدی است. این محفل چهار نفره آن گونه که خوشان اعلام کرده اند برای این به اصطلاح “کنگره” انتخاباتی برگزار نمی کنند و نمایندگان آن همان نمایندگان کنگره 4 هستند! البته لازم به ذکر است حتی اگر این دفتر به اصطلاح سیاسی غیر انتخابی و غیر قانونی انتخابات ولو کاملی را هم برای تجمع محفلیش برگزار می کرد باز هم در اصل قضیه تغییری حاصل نمی شد و این تجمع بدلیل نداشتن وجاهت قانونی مرجع فراخوان دهنده همچنان غیر قانونی و محفلی و ضد حزبی باقی می ماند. صرفنظر از غیر قانونی بودن مرجع فراخوان دهنده این تجمع،که در واقع رهبران خودگمارده و قانون شکن هستند،خود این تجمع در واقع گردهمایی طرفداران “خط انحلال طلبانه و غیر مصوب کورش مدرسی”است.هدف از برگزاری این تجمع اعلام بیعت دوباره و اعلام وفاداری به سیاستهای جدید  و پاسیو ایشان است.

یک شگرد این محفل مسئله حضور نمایندگان کنگره 4 است. هر چند این رفقا در یک ماه ونیم گذشته نشان داده اند به موازین وپرنسیبهای سیاسی، حزبیت سیاسی و سنت منصور حکمت اعتقادی ندارند اما لازم است حداقل برای تنویر اذهان عمومی و اعضا و کادرهای حزب حکمتیست توضیح دهند و بگویند از مجموع نمایندگان کنگره 4 حزب حکمتیست که 100 نفر بوده اند چند نفر قرار است در این تجمع شرکت کنند؟ طبق مشاهدات و با یک حساب سرانگشتی و آن گونه که رضا کمانگر هم گفته است تا کنون کمتر از 36 نفر از کل نمایندگان کنگره 4 برای شرکت در این تجمع اعلام آمادگی کرده اند. جمع 4 نفره حداقل برای توجیه طرفداران خودشان هم که شده ، باید توضیح بدهند از نظر آنها ملاک رسمیت یافتن این به اصطلاح “کنگره” چیست؟ مشخص است از نظر تعداد حدودا” یک سوم نمایندگان کنگره 4 در این تجمع شرکت می کنند،سوال این است این رفقا مشکل نداشتن حد نصاب را برای خود و هم محفلهایشان چگونه توجیه می کنند؟

در دفتر سیاسی منتخب پلنوم 22 کمیته مرکزی آنگونه که خود گفته اند با یک “اقدام انقلابی” یا “شورش” و “کودتا” مشکل را حل کردند! در این به اصطلاح “کنگره 5” چکار خواهند کرد؟ آیا با یک “قرار” و تصمیمی “انقلابی”  و با تراشیدن تبصره ای “قانونی” بصورت غیر قانونی تمامی شرکت کنندگان را نماینده اعلام خواهند کرد؟

هر چند شخصا” فکر نمی کنم اقدامات و اعمال محیرالعقول جمع 4 نفره این بار کسی را شگفت زده کند اما باید منتظر ماند و دید این جمع، این بار چه شعبده ای از آستین بیرون خواهد آورد.در این میان تنها یک حقیقت وجود دارد،و آن این است که، این تجمع تحت هر نامی و با هر کمییتی برگزار شود،در واقع مراسم رسمیت بخشیدن به خروج از حزب و اعلام جدایی از سیاستها و سنت منصور حکمت و حزب حکمتیست است.

06-02-2012
17 بهمن 1390