مقالات

مضحکه انتخابات رژیم اسلامی را در کردستان رسوا کنیم

ما کمونیستها همیشه گفته ایم چیزی که جمهوری اسلامی چهار دهه است تحت نام انتخابات با آن جامعه را به انقیاد کشانده است ، چیزی جز یک مضحکه ‌و فریبکاری شیادانه بیش نیست . علاوه بر فیلتر کردن نامزدها و در واقع آزاد نبودن این خیمه شب بازی که حتی با نرمهای جا افتاده انتخابات در دیگر جوامعبورژوایی هم هیچ قرابتی ندارد ، مسئله اصلی این است که سرف برپایی جمهوری اسلامی بر روی سرجامعه ، با خواست وامیال و توقع میلیونها نفر انسان در تناقض وتضاد است . این واقعیت را لحظه به لحظه زندگی مشقت بار تحت حاکمیت این رژیم سرکوبگر بما می گوید . ۴۰ سال است این مضحکه بوسیله جمهوری اسلامی تکرار می شود ولی جامعه پس از هر “انتخابی “ بیشتر در مشقت ‌و بد بختی فرو‌می رود . بهمین دلیل ساده امروز جامعه ایران و بخصوص کارگران ومردم زحمتکش بدرست تشخیص داده اند که انتخاب اصلی برداشتن مانع اصلی یعنی خود جمهوری اسلامی است .

در حال حاضر ماشین حاکمیت جمهوری اسلامی از هر زمان دیگری ناکارامدتر و از نظر مردم بی اعتبارتراست . گرچه جمهوری اسلامی در انتخابات گذ شته هم با هزارتقلب و نیرنگ توانسته است از این مضحکه عبور کند ، اما انتخابات پیش رو برای رژیم به مصاف وکابوسی جدی تبدیل شده است . هیچ زمانی جمهوری اسلامی با همه جناح‌ها و شخصیت های به اصطلاح اپوزیسیون مجاز او ، به اندازه امروز مورد تنفر مردم بجان آمده نبوده است ۰ آن بخش از مردم جامعه که زندگی خود را سال‌های متمادی با توهم به بهبود واصلاح رژیم و گشوده شدن دریچه ای بر رفاه و امنیت خود تباه کردند ، امروز در یافته اند برای باز شدن هر دریچه امیدی ، ابتدا جمهوری اسلامی باید گورش را گم کند ۰

رهبری جمهوری اسلامی در برابر کابوس سرنگونی در تشتت وتفرقه بی سابقه بسر می برد . اختلاس وفساد در بالاترین سطح ، ‌افلاس اقتصادی که نتیجه آن فقر وفلاکت و دهن کجی به کرامت دهها میلیون انسان است ، اعتباری برای رژیم اسلامی باقی نگذاشته است . سرنگونی رژیم دیگر رازمگو و عبارتی ممنوعه خاص اپوزیسیون نیست . حتی صفی از معماران اولیه جمهوری اسلامی ، علنا در میدیای داخلی و ‌خارجی در مورد چگونگی بوقوع پیوستن آن بحث می کنند وتحلیل ارائە می دهند .

در چنین شرایطی انتخابات پیش رو بقول خودشان حکم یک رفراندوم را برایشان دارد . اما مردم تحت حاکمیت جمهوری اسلامی در این سالها و بخصوص در دیماه ۹۷ و آبان ۹۸ حکم رفراندوم خود را اعلام کردند . کارگران ، معلم و بازنشسته و کارگر شهرداری و کارگر بیکار به تعداد روز های سال مشغول تکرار وادامه آبان و اعلام عدم مشروعیت جمهوری اسلامی هستند . به همین دلیل ترس رژیم اسلامی از مضحکه خرداد ۱۴۰۰ بی پایه نیست .

مضحکه انتخابات رژیم اسلامی در کردستان در طول عمر جمهوری اسلامی منزوی ومترود بوده است . با وجود خیل مزدوران محلی مسلح و روشنفکران وفادار به جمهوری اسلامی که جانانه در رکاب سرکوبگران به تبلیغ وترویج وتشویق می پردازند ، اما در کردستان هیچوقت تنور این مضحکه گرم نشد . حتی دوره هایی که احزاب ناسیونالیسم اپوزیسیون جمهوری اسلامی هم مردم را به شرکت ترغیب کردند ، اقلیتی که در این نمایش ها حضور داشتند اساسا خیل جیره خوران خود رژیم یا متوهمین ناآگاه ازسرنوشت خود ‌و جامعه بودند .

اما این دوره بخصوص باید این مضحکه در کردستان به تمامی شکست بخورد . نباید هیچ کاندید و دارودسته تبلیغات انتخاباتی آنها به آسانی فرصت خیمه شب بازی در کردستان را داشته باشند . این کاندیداهای بی آبرو اگر کتک کاری بشوند حق خودشان را گرفته اند . پوستر وبنر و اوراق تبلیغی اشان باید روی هیچ دیواری بر جای نماند . شرکت بهرشیوه ای در این مضحکه کمک مستقیم به ماندگاری رژیم و ودر واقع ایستادن در مقابل سیل خروشان تنفر و اعتراض جامعه ایران علیه جمهوری اسلامی است . پشتیبانی است از بگیر وبند وزندانی کردن فعالین توسط رژیم و بازگذاشتن دست رژیم در کشتن کولبر و بی نان و آب کردن دستفرش به کنار خیابان‌ها رانده شده . کسانیکه هنوز گول تبلیغات دروغین کاندیداها را در باره رسیدگی به وضع ویران زند گی ومعیشت مردم می خورند ، اگر نان خور جمهوری اسلامی نباشند ، پخمه هایی هستند که قول و قرارهای توخالی روحانی شیاد را از یاد برده اند .

دو هفته قبل عده ای تحت نام “ اهل سنت “ در نامه ای علیه بدقولی های روحانی در باب قول و قرارهایش درمورد کردستان از او شکایت کردند . انگار جمهوری اسلامی فقط از زبان این مسئول جنایتکارش دروغ وفریبکاری تحویل مردم داده است . از نظر نامه اهل سنت ، اصلا مشکل جمهوری اسلامی نیست ، بلکه بد قولی امثال روحانی است !

باید هوشیار بود . نوشتن چنین “ شکایت نامه” هایی در این مقطع که افرادی از قبیل نمایندگان سابق مجلس که خود سر در آخور رژیم دارند و مبتکر و جلو دار آن هستند ، برای گرم کردن تنور بی رونق انتخابات است . می خواهند به مردم بگویند بشرطی در انتخابات شرکت می کنیم که رئیس جمهور آینده در حق کردها دیگر بدقولی نکند . وبه این ترتیب تلاش دارند جمعی را به پای این مضحکه بکشانند . اکنون دیگر برای عموم جامعه روشن شده است که هر قول وقراری از طرف هر کاندیدای انتخابات یک دروغ تکراری و یک سیاست عوامفریبانه است که ۴۰ سال است تحویل مردم داده می شود . تا رژیم جمهوری اسلامی بر پاست قانون و حقوق شهروندی و طرح ۱۰ ماده ای و قول ‌قرارهای از این قبیل کشک است . قانون اساسی در جمهوری اسلامی نه در کتاب و منشور حق شهروندی و طرح ولایحه وغیره ، بلکه در خیابان و محل کار وزندگی علیه مردم کارگر و زحمتکش نوشته و جاری می شود . قانون اساسی جمهوری اسلامی ، سرکوب ‌خفقان و زندان مخالفین ، به شلاق بستن کارگران و تیر زدن به کولبر و رواج بی حقوقی و کشتار زنان و گرسنه نگهداشتن جامعه است . اینها قانونهایی هستند که بیش از چهل سال است توسط رژیم اسلامی روزانه عملی می شوند . برای گشودن دروازه امیدی به یک زندگی انسانی ، قبل از هرچیز باید جمهوری اسلامی را سرنگون کرد . و این حکم را جامعه ایران مدتهاست اعلام کرده است .

انتخابات بی انتخابات
انتخاب ما سرنگونی جمهوری اسلامی است
همایون گدازگر
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰