بخش ویژه دیدگاه اعضای حزب

به کمپین “نە بە سلفیت و اسلام سیاسی، زندە باد آزادی و امنیت مردم کردستان” بپیوندید

جریانات سلفی و جهادی منفور با حمایت رسمی و غیر رسمی رژیم جمهوری اسلامی و حمایت مادی و معنوی دولتها و جریانات ارتجاعی منطقه ضمن اشاعه جهل و خرافه با اقدامات تهدیدآمیز و ارعاب به خطری باالقوه علیه امنیت شهروندان جامعه تبدیل شده‌اند و آنرا باید جدی گرفت.

در مقابل دخالت سلفی‌های داعشی در زندگی خصوصی مردم در محله داسیران شهر مریوان زنان و مردان مبارز و بویژه جوانان این شهر با آنها مقابله کردند و به آنها درس عبرت دادند. بعد از آن واقعه در شهرهای سقز و سنندج و اخیرا گویا در منطقه کرمانشاه در یک جنگ عشیرتی علیه یزیدی‌ها بسیج سلفی داده‌اند. خارج از صحت و سقم خبر اخیر ما شاهد تحرکات سلفی‌ها در مواردی به ضروب و شتم افراد جوان منجر شده، بوده‌ایم و اخبار آن پخش گردیده است. در این مکانها نیز مردم عکس‌العمل خوب نشان داده‌اند اما کافی نیست.

این جریانات واپس‌گرا می‌‌خواهند با این اقدامات جبونانه در صدد اشاعه تهدید و ترس در شهروندان جامعه برآیند که در یک برآمد توده‌ای با حمایت ارتجاع منطقه جایگاهی برای خود دست و پا کنند. اما جامعه کردستان ایران با توجه به شناختی که از ماهیت این گروه‌ها دارند در مقابلشان خواهند ایستاد و صف آزادیخواهی و دفاع از دستاوردهای تاکنونی خود را تشکیل خواهند داد.

مردم کردستان در طول بیش از ٤٠ سال حاکمیت رژیم اسلامی ایران تجربه تلخ داعش شیعه و همچنین طالبانها و داعش سنی در سوریه و عراق و افغانستان را شاهد بودند و خوب میشناسند. اینها جریاناتی فاقد اعتبار اجتماعی و دارودسته‌های سیاه و تروریستی هستند، که میخواهند با تکیه به قمه و شمشیر و اسلحه و گانگستریسم و تروریسم اسلامی، آزادی و امنیت مردم را برهم زنند.

لازم است به مانند مقطع انقلاب سال ١٣٥٧ که سد محکم اجتماعی و مبارزاتی در مقابل مکتب قرآن مفتی زاده‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی شکل گرفت، اکنون نیز متحدانه این گروه‌ها را رسوا و ناکام گذاشت.

براین اساس و در این راستا ما جمعی از فعالین چپ، آزادیخواه، برابر طلب و سکولار و مدنیت خواه از نسل قدیم و جدید در کردستان کمپین هدفمندی را برای مقابله با سلفی‌های داعشی در کردستان برای منزوی و خنثی کردن اقدامات تهدیدی و تخریبی آنها اعلام میَکنیم. کمپین و تلاش مبارزاتی ما این اهداف را تعقیب میکند:

١- افشاگری در مورد اهداف و ماهیت و کارکرد ضد انسانی شاخه‌ها و جریانات مختلف سلفی‌های جهادی تا مردم ماهیت ضد انسانی آنها را بهتر بشناسند. این امر با حمایت و پشتبانی فعالین در محل که فعالیتهای آنها را منعکس کنند مثمر ثمر خواهد شد.
٢- تلاش برای خود سازمانیابی مردم مبارز و به ویژه نسل جوان به گسترش مبارزه قاطع علیه سلفی‌های جهادی در کردستان. مبارزه ای که یک جبهه رادیکال و ترقی‌خواهی را در جامعه علیه ارتجاع و جهالت سلفی و اسلام سیاسی شکل دهد و حمایت مردم را از همه اقشار آزادیخواه خارج از باورهای فردی به دنبال داشته باشد.

از نیروها و احزاب و فعالین چپ و ازادیخواه، از نهادها وشخصیتها‌ی مترقی و متمدن در داخل و خارج می‌خواهیم با هر ابتکاری که میتوانند، سهم شایسته خود را در این مبارزه حیاتی ایفا کنند. ما همه علاقمندان را به پیوستن به کمپین “نە بە سلفیت و اسلام سیاسی، زندە باد ازادی و امنیت مردم کردستان” فرامی خوانیم.

در ادامه فعالیت اقدامات و تلاشهای خود را در این زمینه در صفحات اینترنتی با همین نام “نە بە سلفیت و اسلام سیاسی، زندە باد ازادی و امنیت مردم کردستان” را به اطلاع عموم می‌رسانیم‌.

حمایت و همکاری شما با این کمپین ما را در رسیدن بە هدفمان نزدیکتر خواهد کرد.

ایمل آدرس تماس:
secular.campaign@gmail.com

اعضای هیئت موسس:
چیمن جوانرودی ـ صبری بهمنی ـ نسرین رمضانعلی ـ نسرین محمودی ـ هەلالە طاهری- ئاریس زارعی ـ آزاد عبدالی ـ ابراهیم رستمی ـ پرویز رحیم‌زادە ـ جوامیر مارابی ـ حسین حسینی ـ رضا دانش ـ رزگار بهاری ـ صالح سرداری ـ صباح نیکخواه ـ شوان طاهری و کاوە کریمی.

در پایان جلسە اول رفقا هەلالە طاهری و ابراهیم رستمی بعنوان سخنگویان کمپین بمدت یکماه انتخاب شدند.

03/06/2021