مقالات

١٦ آذر انقلابی دانشگاه سنگر انقلاب است

١٦ آذر انقلابی
دانشگاه سنگر انقلاب است

دانشجویان، زنان و مردان انقلابی!
روز دانشجوی امسال فقط یک مناسبت تقویمی نیست، ١٦ آذر امسال در متن یک حرکت انقلابی برگزار میشود. این روز باید بعنوان برگی از تاریخ انقلاب باقی بماند. روزی که دانشگاه های کشور در مقابل وعده “اصلاحات و عذرخواهی و دلجوئی” حکومتی ها از مردم داغدیده و وعده “برخورد تدبیرآمیز” با مسئله حجاب اسلامی، پرچم انقلاب را برافراشته تر نگاه میدارند.

١٦ آذر امسال تریبون انقلاب برای آزادی و برابری زن و مرد، برای رفع تبعیض و نابرابری، برای الغای بدون کم و کاست آپارتاید جنسی و قوانین مترتب به آن، برای نفی نظام مبتنی بر ستم و استثمار، علیه کالایی و بازاری کردن آموزش و سلامت و بهداشت، برای حق رایگان و همگانی در دسترسی و برخورداری از سلامت و بهداشت و آموزش و رفاه، برای نفی سناریوهای مضحک “رهبر تراشی” مدافعان وضع موجود، برای یاران زندانی و جانباختگان انقلاب، برای سرنگونی و محاکمه سران حکومت بجرم جنایت علیه بشریت در دادگاه های منتخب و عادلانه و علنی مردم، اعتصاب و اعتراض می کنیم.

در عین حال ١٦ آذر امسال محدود به مراسمهای روز دانشجو نیست، روزی از روزهای اعتراض و تداوم تحرک انقلابی است. جامعه در غلیان است. رژیم علیرغم عربده های ناهنجارش مفلوک و درهم شکسته است. نیروی سرکوب قالب تهی کرده است. رانندگان و کامیونداران در اعتصاب اند، خطوط اتوبوس و قطار هم برای روزهای ١٤ و ١٥ و ١٦ آذر فراخوان اعتصاب داده اند، کارگران شرکتهای مختلف در اعتراض و اعتصابند، بخشهائی از بازار فی الحال در اعتصاب اند، همه جای ایران فضای اعتصاب و اعتراض گسترش می یابد. ما همگان را به اعتراض و اعتصاب در روزهای ١٤ و ١٥ و ١٦ آذر و دفاع از عزیزان بازداشتی و کلیه زندانیان سیاسی فرامیخوانیم.

حال که حکومت در عین جنایت در خیابان و زندانها و صدور احکام اعدام برای عزیزان ما بدنبال فریب و صحنه سازی است، با اعتصاب و اعتراض گسترده و راهبندان و جنگ و گریز در محلات مختلف پاسخ میدهیم: ما مصالحه ای با جنایتکاران نداریم. جمهوری اسلامی باید برود. انقلاب علیه وضع موجود تنها راه است!

سردبیر.
١١ آذر ١٤٠١