اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست از اجتماعات اعتراضی کارگران هفت تپه علیه مصوبه دستمزد حمایت کنیم!

نهاد کارفرمائی و ضد کارگری موسوم به “شورای عالی کار” مانند هرسال و با هدف ارزان سازی مستمر دستمزد کارگران، افزایش ۲۱ درصدی دستمزد پایه را برای کارگران مشمول قانون کار تصویب کرد. این رقم افزایش اسمی کمتر از نصف میانگین نرخ تورم جعلی و اعلام شده ۵۰ درصد است. بنابراین در سال ۱۴۰۲ دستمزد کارگران بازهم کاهش یافت. قدرت خرید کارگران در سال گذشته بیش از پنجاه درصد سقوط کرده بود و با نرخ تورم سال جاری دورنمای فقر و گرسنگی توده های عظیم طبقه کارگر تاریک تر است.

در تقابل با این تصمیم ضد کارگری نهاد دولتی – کارفرمائی “شورای عالی کار”، کارگران هفت تپه اعلام کردند که زیر بار این تصمیم ضد کارگری نمیروند و کارگران سراسر کشور را به اعتراض و اقدام عملی علیه آن فراخوانده اند. کارگران هفت تپه در هفته اخیر خود پیشرو این فراخوان شدند و اقدام به تجمع های اعتراضی کردند و با شعارهای: “کارگران ایران اتحاد اتحاد”، “کارگر هفت تپه اتحاد اتحاد” و “کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد” در درون شرکت اجتماع و راهپیمائی کردند.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست تجمعات اعتراضی و ابتکار کارگران هفت تپه را تنها راه اصولی مقابله با مصوبه ضد کارگری دولت اسلامی میداند و از آن حمایت میکند. حزب حکمتیست کارگران سراسر کشور را در مراکز تولیدی و خدماتی به اعتراض و همراهی با کارگران هفت تپه، اعمال فشار برای لغو مصوبه دستمزد، برافراشتن پرچم دستمزد مکفی و جوابگوی نیازهای یک زندگی انسانی برای کل کارگران شاغل و آماده بکار و بیکار فرامیخواند. کارگران میتوانند در شرایط سیاسی کنونی با پرچم دستمزد مکفی و رفاه همگانی پیشاپیش جامعه انقلابی و معترض قرار گیرند.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
١٠ فروردین ١٤٠٢ – ٣٠ مارس ٢٠٢٣
__________________________________