مقالات

ننگ بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشرسازمان ملل سعید یگانه

همزمان با شروع موجی جدید از اعدام زندانیان در ایران و با وجود اینکه پرونده سیاسی از اعدام و نقض ابتدایی ترین حقوق بشردر جمهوری اسلامی جاری است ،رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشرسازمان ملل علی بحرینی نماینده رژیم اعدام ، ترور و شکنجه در سازمان ملل را به عنوان ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر برای سال ۲۰۲۳انتخاب کرد.این نهاد که خود را مدافع حقوق بشرمی داند به رژیمی بها می دهد وارزش قائل است که بیشتر از چهاردهه است جزاعدام مخالفین و شکنجه و زندان و تحمیل فقر و سیه روزی چیزی برای مردم به ارمغان نیاورده است .
در شرایطی که بیشتر از ۷ ماه است مردم علیه جنایات این رژیم قاتل و سرکوبگر به میدان امده اند و آوازه این خیزش دنیا را درنوردید ه است .صدها جوان را به قتل رسانند و هزاران معترض را دستگیر و هم اکنون در سیاهچالهای جمهوری اسلامی شکنجه و ازیت و آزار داده می شوند، مجمع اجتماعی شورا “حقوق بشر”سازمان ملل شرم نمی کنند این چنین به مردم جان به لب رسیده ایران دهن کجی می کنند و پشت این جانیان تاریخ را می گیرند ، به آنها حرمت می گذارند تا نیفتند و سرپا بمانند.
معرفی بحرینی نماینده حکومت صد هزار اعدام در شرایطی به رئیس این نهاد انتخاب شده که دوروز پیش شورای “حقوق بشر” طی اطلاعیه ای نسبت به موج اعدام ها در ایران ابراز”نگرانی عمیق” کرده است .
سازمان حقوق بشربا این مواضع در قبال جمهوری جنایت اسلامی وچشم پوشی از جنایات این رژیم در حق مردم ، به هرچه ربط داشته باشد به حقوق پایمال شده و سرکوب شده انسانها توسط رژیمهای جنایتکاری همچون جمهوری اسلامی ربط ندارد. این سازمان آشکارا ابزاردست دولتهای امپریالیستی و سرمایه داری برای حفظ منافع وتنظیم مناسبات میان دولتهای بورژوازی و بده بستان و نادیده گرفتن این جنایات است نه هیچ چیزدیگر.باید به این رفتارسازمان ملل اعتراض کرد و درآن را به گل گرفت.
مردم ایران فقط مستقل و با اتکا به مبارزات متحد و سازمانیافته خود می توانند و باید به عمر این رژیم پایان دهند.انتظاری از “حقوق بشر” سازمان ملل نیست .در بهترین حالت از این همه جنایت و تبعیض فقط اظهارنگرانی می کنند.در مقابل مماشات این نهاد وهمه دول امریکا و اروپا با جمهوری جنایت اسلامی فقط نباید سکوت اختیارکرد.
سعید یگانه