مقالات

به رئیسی جلاد! زنان شما و اسلام را جمع می کنند سیاوش دانشور

 

رئیسی قصاب زندانیان سیاسی مجدداً “لوکومتیر”ش ترمز بریده و دست به اظهارات “پروپکانی” زده است! وی و نظامش که از مقاومت شکوهمند زنان علیه حجاب اسلامی به تنگ آمدند، وعده داده است که “بی حجابی را جمع می کنیم”! سرنوشت این وعده سیاسی اش چیزی مانند سرنوشت وعده های اقتصادی و “انتخاباتی” اش خواهد بود.

گماشته خامنه ای در ته صف دایناسور امام جمعه ها و دلواپسان نظام رو به موت اسلامی علیه زنان وارد گود شده است. اما خود وی و اربابش خامنه ای میدانند که این تهدیدها و تمهیدات طرح جدید “حجاب و عفاف” راه بجائی نمی برد. شکست خورده اند و در حال عقب نشینی شعار میدهند و خط و نشان می کشند.

رئیس جمهور شش کلاسه که اگر “ناهار”ش دیر شود عمامه اش را به زمین می کوبد، بیهوده تجاهل میکند که بی حجابی در ایران به عده معدودی “تحریک شده” مربوط است و بزودی “جمع میشود”. بیش از چهار دهه است که ارتش ضد زن اسلام علیه زنان تیغ می کشد، می گیرد، می کشد و تجاوز می کند، اما به وضعیت زار امروز رسیده است. آیا نمی فهمید یا خود را به نفهمی می زنید که دوره اسلام و احکام اسلامی در ایران به سر رسیده است؟ رئیسی البته در این مقاومت ارتجاعی علیه بدوی ترین حقوق شهروندان تنها نیست. از خاتمی عبا شکلاتی تا سلبریتی مزدورهایی که خود را “سگ امام حسین” معرفی میکنند، از چاقوکشان و خشکه مقدس های موسوم به اصولگرا تا خیل آدمکشان گشت ارشاد و نیروی انتظامی و این اواخر پاسدار رادان قاتل، هرچه در چنته داشتید رو کردید و به اینجا رسیدید. بیهوده شعار ندهید!

رئیسی نوکر سرمایه دار! نیروهای سرکوبگر حکومت اسلامی جرات ندارند در شمال تهران و مناطق “از ما بهتران” قدم بگذارند. گشت ارشادتان در مناطق بورژواها آفتابی هم نمیشود، سهل است، چاکرمنشانه سرویس هم میدهید. باستی هیلز لواسان که پارتی های شبانه اش دست بورلی هیلز آمریکا را از پشت بسته است و دور دور با لامبورگینی و مازاراتی و پورشه و آمد و رفت در کافه ها و رستورانهای شیک و فروشگاه های خیلی سوپر با موزیک و بی حجابی در آن قدیمی است. زبان شما نوکرهای سرمایه داران فقط برای مردم محروم دراز است. آدمکش های شما فقط برای زن و مرد آزاده و دانشجو و محصل و فرزندان کارگران و دستفروش و کارگر و بازنشسته بیمار قلدری میکنند. زندان ها و دادگاه هایتان کارگر را به سر دار میکشند و در عوض سویت های لوکس با خدمات ویژه برای “خودی”ها فراهم میکنند. بازجوهایتان با شکنجه و قتل گرسنگان ترفیع میگیرند و نماینده مجلس میشوند. مردم شما را خوب می شناسند، نفرت از شمایل کریه تان حد و حصر ندارد.

نگرانی و ترس تان بجاست. حجاب اسلامی پرچم حکومت آپارتاید جنسی در ایران است. این نشان و عَلَمِ حکومت زیر پای زنان انقلابی و نسل جدید له شده است و همراه آن بادِ اقتدارِ پوشالی تان خالی شده است. حکومت شما خشن ترین آپارتاید طبقاتی در منطقه و جهان است که دهها میلیون انسان را به گرسنگی و فلاکت محکوم کرده است تا تخم و ترکه هایتان در داخل و خارج خرج کنند. گفته بودیم که به سمتی میرویم که در اجتماعات و محلات و خیابانها حجاب سوزان راه می اندازیم، نگفته بودیم! گفته بودیم که جنبش آنتی اسلامیستی بساط صنعت و تجار دین و آخوند طفیلی را جمع خواهد کرد، نگفته بودیم! گفته بودیم در ایران هرچه نشان اسلام و اقتدار حکومت را به آتش می کشیم، نگفته بودیم! و نظام ضد زن و فاسد و آدمکش شما به چشم خود صحنه هائی را دید که در خواب هم تصورش را نمی کردید. دیدید که آخوند تن پرور جرات آفتابی شدن در خیابان را ندارد و عمامه پرانی به زنگ تفریح مبارزه تبدیل شد. دیدید که “بدحجابی” بسرعت به برداشتن حجاب و حجاب برگیران دسته جمعی ارتقا یافت. دیدید که زنان انقلابی و پرتوقع با شعار آزادی و برابری، حجاب اسلامی این سَمبلِ شناعتِ آپارتاید را جلوی چشمان از حدقه درآمده تان به آتش کشیدند. دیدید که هر بنر و بیلبورد و پوستر نظام و مراکز تحجر دینی مورد تهاجم قرار گرفت. و این تازه آغاز کار است، سورپرایزهای دیگری در راهند.

دکان محرم و عاشورایتان که مدتها قبل به “حسین پارتی” تبدیل شده بود، امسال در هر گوشه شهرهای ایران زیر فشار جنبش ضد دینی و ضد حکومتی، با تمام سرمایه گذاری ها، یا سوت و کور برگزار شد و یا با نق و ناله های انتقادی درون خانوادگی از موضع اسلامی همراه بود. مردم اما کاری به کار شما عهد عتیقی ها نداشتند. برای خودشان بساط رقص و شادی و موزیک راه انداختند تا بگویند با شما فسیل های از گوربرخاسته از یک جنس نیستند. تا بگویند بیزارند از دین و آئین شما!

رئیسی قصاب! تنها “هنر” تو آدمکشی است. امیدوارم زنده بمانی و در دادگاه منتخب و عادلانه مردم برای محاکمه سران و کاربدستان بیش از چهار دهه جنایت و نسل کشی محاکمه شوی. تو از زمره کسانی هستی که هزاران جان شیفته و الیت سیاسی مملکت را بدستور خمینی جاهل قصابی کردی. تو به اعتبار این کارنامه سیاه “قاضی القضات” و “رئیس جمهور” شدی. تو و اربابت خامنه ای الدنگ اگر هنری دارید بروید بساط فساد و فسق و فجور درون خودتان را جمع کنید. سرتاپایتان را کثافت ورداشته است، نکبت زاده هایتان در آمریکا و کانادا و انگلیس و کشورهای دیگر با خون مردم و ثروتهای جامعه حاصل کار کارگران، حرمسرای اسلامی در پنت هاوس ها و کشتی های تفریحی شان راه انداخته اند. شماها حتی نتوانستید فرزندان خودتان را به رعایت “شئونات اسلامی” مُجاب کنید، حالا میخواهید جامعه فهیم و قرن بیست و یکمی ایران را زیر بیرق خونین و مملو از لجن اسلام وادار به تمکین کنید؟ کور خواندید! دیر شده است، خیلی وقت است که کار از کار گذشته است. اسلام در ایران مُرده است. حکومت اسلامی در آی سی یو است و تنها با زور تفنگ و سرکوب تنفس میکند.

کارگران، زنان و مردان آزاده!
اینها نفس های آخرشان را می کشند. پشت این عربده ها و تهدیدها دنیائی از وحشت لانه کرده است. توی دلشان بشدت خالی است و از ترس چنگ و دندان نشان میدهند. توی دهان رئیسی و رادان و ابواب جمعی خامنه ای بزنید. همه باندهای حکومت در تداوم این اوضاع ذینفعند و دستجمعی نگران غرق شدن کشتی به گل نشسته نظام اسلامی اند. جواب تعرض را با تعرض میدهیم. با اعتراض و اعتصاب و تهاجم و گوشمالی عقب شان برانیم، دستاوردها را تثبیت و فراتر رویم. بین ما یک دریای خون وجود دارد، هیچ نقطه سازشی را قبول نمی کنیم، جمهوری اسلامی نمی خوایم، ما اسلام و حکومتش را جمع می کنیم. ما می مانیم و اینها رفتنی هستند.

١٠ اوت ۲۰۲۳

#حجاب_را_آتش بزنید
#حکومت_فقر_نمیخوایم
#نان_گران_جان_ارزان_بپا_بپا_زحمتکشان