اطلاعیه ها

برگزاری کنفرانس تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

برگزاری کنفرانس تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
روز شنبە ٢٣ سپتامبر ٢٠٢٣ کنفرانس تشکیلات خارج کشورحزب حکمتیست از طریق نت برگزار شد. اکثریت اعضا و کادرهای تشکیلاتهای کشوری و شهری در کنفرانس حضور داشتند.
دستور جلسە کنفرانس عبارت بود از:
۱- گزارش دبیر کمیته خارج کشور حزب از فعالیتهای دوره قبل
۲- گزارش مالی توسط مسئول مالی
۳- بحث و گفت و گو حول گزارشات و فعالیت کمیته تشکیلات خارج کشور
۴- بحث حول آرایش تشکیلات خارج و بررسی طرح،های پیشنهادی
۵- بحث و گفت و گو حول فعالیت دوره آتی کمیته و تشکیلات خارج کشور حزب
۶- انتخابات
ابتدا رفیق نادر شریفی بعنوان دبیر کمیتە خارج کشور کنفرانس را افتتاح و دستور جلسە کنفرانس را بە تصویب شرکت کنندگان رساند و همراە با رفیق سعید یگانە عضو هیئت اجرایی حزب جلسە را ادارە کردند.
رفیق نادر ابتدا ضمن تاکید بر گزارش کتبی کە قبلا برای اعضای حزب ارسال شدە بود توضیحات تکمیلی در رابطە با فعالیتهای کمیتە خارج در بالغ بر دو سال گذشتە را تقدیم کنفرانس کرد و متعاقب آن بیشتر شرکت کنندگان نظر بە خطیر بودن اوضاع سیاسی ایران و فعالیتهای حزب در دورە گدشتە فعالانە در مباحث شرکت کردە و بر نقاط قوت و ضعف دورە گذشتە تاکید کردە و در مجموع بعنوان یک تشکیلات دخالتگر و جدی در صحنە سیاسی خارج کشور بویژە در یکسال گذشتەبا توجە بە خیزش انقلابی و همراهی و حمایت از مبارزات شجاعانە زنان و جوانان آگاە در ایران تاکید شد.
در ادامە گزارش مسئول مالی تشکیلات خارج گزارشی از جمع آوری حق عضویتها و جمع آوری کمک مالی از اعضا و دوستداران حزب ارائە داد. در این بخش هم زمان بر نواقص عرصە مالی و سازمان دادن بهتر برای این عرصە مهم و حیاتی حزب تاکید شد.
کنفرانس در ادامە بە طرح های ارائە شدە دررابطه با سازمان حزب در خارج کشورپرداخت کە ابتدا طرح هیئت اجرایی حزب برای آرایش سازمانی این دورە کە از جانب رفقا سعید یگانە و نادر شریفی تنظیم شدە بود ارائە شد و بدنبال انرفیق امیر عسکری نیز طرح آرایش آلترناتیورا ارائە داد. کنفرانس طی مباحث و توضیحات مفصل بە طرح هیئت اجرایی در رابطە با آرایش تشکیلات خارج مبنی برتعین کمیته ای سه نفره شامل دبیر،معاون و خزانه دار رای داد.
بخش دیگر کنفرانس راجع بە پلاتفرم دورە آتی فعالیت حزب در خارج بود کە رفیق سیاوش دانشور رئوس کلی اولویت و فعالیتهای حزب در دورە آتی در خارج کشور را متناسب با اوضاع سیاسی ایران و خیزش انقلابی جاری بە اختصار معرفی کرد.
کنفرانس بە آرایش اعضای حزب در خارج کشور پرداخت و طرح هیئت اجرایی حزب مبنی بر سازمان مجمع اعضا بە تصویب رسید.
در بخش انتخابات کمیتە ای سە نفرە انتخاب شد. در این رابطە رفقا سعید آرمان، کریم نوری و مختار محمدی بعنوان اعضای کمیتە انتخاب و در تقسیم کار درونی ،سعید آرمان بعنوان دبیر ، مختار محمدی معاون دبیر و کریم نوری خزانەدار کمیتە خارج انجام وظیفە میکنند.
کنفرانس با سخنان پایانیسعید آرمان دبیر منتخب و رفیق سعید یگانە از اعضای هیئت اجرایی حزب ضمن قدردانی از رفیق نادر شریفی کە بمدت بیش از دو سال در شرایط سخت مسئولیت کمیتە خارج کشور را همراە با تیم کمیتە بر عهدە داشتند، قدردانی کردند و در عین حال بر خطیر بودن اوضاع در ایران و اهمیت تلاش جدی و هماهنگ اعضای حزب در اروپا جهت تقویت خیزش انقلابی در داخل و گسترش فعالیتهای حزب در ارتباط با اتحادیەها و سازمانهای کارگری و جذب اعضای جدید بە حزب. کنفرانس با موفقیت بە پایان رسید.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست
٢٩ سپتامبر ٢٠٢٣