مقالات

وحشت رژیم از درز اخبارمربوط به آرمیتا گراوند سعید آرمان

آرمیتا گراوند متولد فروردین ۱۳۸۵ شهر کرمانشاە و دانش آموز کلاس یازدهم هنرستان دولتی در تهران و ورزشکار رزمی تکواندو بود. آرمیتا در روز ۹ مهر ۱۴۰۲ پس از ورود بە داخل واگن متروی “میدان شهدا” در نتیجە برخورد وحوش حجاب بانان درون مترو بە دلیل نداشتن حجاب، دچار ضربات سنگین از ناحیە سر شد کە منجر بە بیهوشی کامل او در درون مترو شد. ماموران اطلاعات سریعا از ترس پیچیدن خبر و تکرار سناریوی تراژدی مهسا (ژیبا) امینی او را بە بیمارستان فجر وابستە بە دانشگاە علوم پزشکی ارتش انتقال دادند و از آنروز تاکنون اطراف بیمارستان و بخشی کە آرمیتا در آن بستری شدە است بوسیلە نیروهای امنیتی احاطە شدە و تا این لحظە بجز پدر و مادر کسی را بە محل راە ندادەاند. خبرنگار اعزامی روزنامە شرق توسط نیروهای اطلاعات در همان لحظە ورود بازداشت شد.
رژیم وحشت زدە از ترس تکرار سناریوی مهسا سریعا پدر و مادر مضطرب و بشدت نگران آرمیتا را در گوشەای کە کاملا مشخص است بە زور نشاندەاند بە منظور منحرف کردن افکار جامعە اعترافات اجباری از آنان می گیرند و برای عدم دسترسی آنان بە رسانەهای آزاد محدودیت کامل را بر آنان اعمال می کنند.
علیرغم همە این تدابیر امنیتی از همان روزهای اول تصویر آرمیتا کە در نتیجە ضربات سنگین حجاب بانان بی هوش و در ادامە بە کمای کامل رفتە بود بە دنیای مجازی درز کرد و بە راس اخبار ایران کشیدە شد و نگرانی زیادی را در جامعە ایران و ایرانیان خارج کشور ایجاد نمود.
واکنشها بە این عمل جنایتکاران سریع بود و رژیم آن را بعنوان یک پروندە امنیتی می نگرد و تمام سعی اشان بر این بود کە تراژدی مهسا تکرار نشود و منجر بە خروش مردم بە خیابانها نشود. مخفی نگهداشتن اخبار بیمارستان از اقدامات سری نهادهای اطلاعاتی بود. احمد وحیدی وزیر کشور بعد از مدتها سکوت در مقابل جنایت مامورانش در جلسەای در پاسخ بە خبرنگار ایسنا در واکنش بە وضعیت آرمیتا گراوند، گفت: “یک حادثە و اتفاقی بودە کە ممکن است هر روز در هر جای کشور اتفاق بیفتد”. این جنایتکار دقیقا راست گفتە است. برنامە دولت رئیسی در برخورد زنان ازادە کاملا روشن است و پاسخ بە این سوال را در جلسەای دادە است کە استانداران کشور جمع شدەاند.
بە یمن خیزش انقلابی شهریور ١٤٠١ کە بعد از قتل دولتی مهسا امینی در ایران بە راە افتاد و رژیم اسلامی را در بدترین موقعیت حیات سیاسی بیش از چهار دهە خود انداختە است، در داخل و خارج کشور واکنشهای جدی بە خبر مصدوم شدن و بە کما رفتن آرمیتا نشان دادە شد. ماجرا علیرغم محکم کاری و تهدیدهای مداوم و دستگیری همراهان آرمیتا در حین سوار شدن بر مترو و غیرە بە رسانەهای معتبر بین المللی همچون “روزنامە گاردین” درز کردە و دلایل بە کما رفتن آرمیتا را از زبان شاهدان عینی بیان کردەاند .
وضعیت آرمیتا بحرانی گزارش شدە است و رژیم وحشت زدە از آغاز مجدد خیزش انقلابی و گسترش نا آرامیها، منتظر فرصتی “مناسب” برای اعلام خبر مرگ این دختر جوان است کە در عین حال امادگی مقابلە با هر اتفاق پیش بینی نشدە را نیز داشتە باشد.
فعلا در حال حاضر سایە جنگی دهشتناک در غزە و اسرائیل بر همە چیز را تحت الشعاع خود قرار دادە و رژیم فکر میکند افکار عمومی متوجە آن است و غافل از جنایات هر روزە حاکمین جنایتکار و فاسد بر ایران هستند.
ما مردم ایران بە خوبی میدانیم کە رهبران جنایتکارجمهوری اسلامی از خمینی جلاد یاد گرفتەاند کە :جنگ برکت الهی است” و تصور می کنند اوضاع ایران میتوان تحت الشعاع این واقعە درد آوری قرار بگیرد کە روز شنبە هفتم اکتبر تروریستهای حماس جرقە آن را با کشتار سبعانە مردم اسرائیل زدند و رژیم فاشیست اسرائیل نیز اکنون با حرکات انتقامجویانەاش دست بە مجازات دستەجمعی مردم غزە زدە است کە در آتش و دود می سوزند و دو میلیون انسان را در این بزرگترین زندان روباز جهان بە اسارت خود در آوردەاند و اولین قربانیانش کودکان معصومی هستند کە زندگی نکردە جان می دهند.
ما مردم ایران در ورای همە این فجایعی کە بە خوبی واقفیم بانیان آن رژیم فاشیست و دست راستی اسرائیل و تحریکات جنگ طلبانە و تامین هزینە جنگ تروریستهای اسلامی منطقە از جملە حماس را رژیم جمهوری اسلامی بە بهای گزاف رنج و فقر مردم ایران تامین میکند، باید تکلیف خود را با حاکمین جنایتکار و فاسد ایران کە جان دەها هزار انسان را در ٤٤ سال گذشتە گرفتەاند و کماکان با اعدام و رها کردن سگهای هارشان در خیابانها و درون متروها بە کشتن شیفتگان زندگی همچون مهسا و آرمیتا، نیکا و ساریناها و اعدام تغیانگرانی همچون محسن شکاری و مجید رهنورد و … برای بقای عمر ننگین خود ادامە میدهد، روشن کنیم.
بستگان جانباختگان را تنها نگذاریم و مانع از بازداشت و تهدیدهای مکرر آنان توسط نهادهای اطلاعاتی شویم. در این شرایط سخت در کنار خانوادە آرمیتا گراوند باشیم کە سران حکومت بصورت قطرە چکانی اطلاعات آن را از ترس خروش انقلابی پخش و وخامت وضعیت عمومی را از مردم پنهان می کنند.
نباید بگذاریم کە ایدەهای شوم سران حکومتی کە بە صراحت از زبان احمد وحیدی وزیر کشور جاری می شود، تحقق یابد. باید بە سیکل اذیت و آزار شهروندان و بە قتل رساندن دختران و زنان این جامعە پایان بدهیم. نگذاریم کشتار و هتک حرمت مجددا عادی شود. خیزش انقلابی بعد از قتل دولتی ژینا دستاوردهای عظیمی داشت و شجاعت کم نظیری را بە گسترە جامعە ایران در مقابل گستاخیهای رژیم اسلامی بوجود آوردە است کە میتوان از آن بعنوان تختە پرشی برای گسترش و تداوم سازمانیافتە خیزش انقلابی تا بە گور سپردن جمهوری اسلامی بعنوان بانی فقر و بی حقوقی و آپارتاید جنسی بهرە ببریم .
سعید آرمان
جمعە ١٣ اکتبر ٢٠٢٣