مقالات

تولد فاطمە زهرا و تلاش مذبوحانە برای “رام” کردن زنان سعید آرمان

غلامحسین اژەای رئیس قوە قصابیە رژیم اسلامی امروز جمعە ١٥ دیماە بمناسبت روز فاطمە دختر پیامبر اسلام کە از جانب جمهوری اسلامی بعنوان روز زن شناختە شدە، در تجمعی از زنان محجبە و با حضور تعدادی از برادران مسلمان اندر محاسن “شغل خانەداری” برای زنان سخن راندە است. او چنین گفتە است،
برخی متاسفانه خانه‌داری را یک نقص تلقی می‌کنند حال آنکه خانه‌داری یک شغل مهم و آینده‌ساز و جامعه‌ساز است؛ قطعا یک زن می‌تواند کار و تحصیل داشته باشد و باید در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی و اداری، نقش‌آفرینی کند، اما این قبیل موارد نباید سبب شود که ارزش والای خانه‌داری و مادری برای زنان کم‌ارزش جلوه کند.».
این اولین بار نیست مقامات رژیم آپارتاید جنسی در هر مناسبتی و بە هر بهانەای برای زنان جامعە “نقش آفرینی میکنند و نسخە می پیچند و قصد دارند زنان را بە کنج آشپزخانەها بکشانند و بە کارگران بی اجر و مزد خانە و تولید فرزند و تر و خشک کردن آنان و رخت شویی برای همسر و فرزندان و پخت و پز و در نهایت کارگران تمام وقت و بدون مزد منزل برای آمادە کردن نیروی کار برای سرمایە بدل کنند.
خانەداری نقص نیست اما هنگامیکە بعنوان شغل از آن نام می برید باید حقوقی برای ایام خانەداری تعیین بە زنان خانەدار و یا بهتر بگویم بە زنان فاقد شغل در بیرون از منزل پرداخت بشود.
اژەای در ادامە تلاش رهبرش خامنەای برای کشاندن زنان بە کنج خانەها و تبدیل کردن آنان بە خانەدار و آشپز مادام العمر خانوادە و فرزندآوری برای تولید و باز تولید نیروی کار جامعە و تولید سود و حفظ نظام سرمایەداری اسلامی سخن می گوید، خامنه‌ای شرط حضور زنان در مشاغل را «محروم نشدن» آن‌ها از مشغله اساسی زنانه یعنی «خانه‌داری و فرزندآوری و مادری» دانست”.
خامنەای برخانەداری بعنوان مشغلە اساسی زنان تاکید میکند. این لپ کلام آپارتاید جنسی حاکم بر ایران است. او در سال ١٣٩٣ در جلسەای گفت مسئلە اصلی بانوان اشتغال نیست، بلکە خانەداری و مادری است.
خیزش انقلابی شهریور ١٤٠١ با بمیدان آمدن زنان و بە چالش کشیدن قوانین متعفن اسلامی و آپارتاید جنسی در ایران رژیم اسلامی را بە وسعت کل ایران و در ابعاد باورنکردنی و غیر قابل تصور سران رژیم وکل نظام را بە چالش کشیدە و علیرغم بسیج کل نهادهای تبلیغاتی رسانەهای وابستە، امامان جماعت، گشت های حجاب بان و بسیج کل نیروی اوباش مسلح علیە زنان و جریمەهای سنگین و ممنوع الکار کردنها و اخراج از دانشگاە، نە تنها موفقیتی بدست نیاوردەاند بلکە بطور دو فاکتو عملا بی حجابی و فارغ شدن از حجاب بعنوان بیرق اسلام سیاسی بە یک دادە بزرگ و غیر قابل برگشت در ایران بدل شدە است کە سران رژیم آرزوی آنرا دارند کە وضعیت حجاب بە همان روز قبل از قتل دولتی و وحشیانە ژینا (مهسا) امینی برگردد. رژیم اسلامی از همان اولین هشت مارس (١٧ اسفند) بعد از بهمن ١٣٥٧ با مقاومت زنان آگاە کە حاضر بە پذیرش حجاب نبودند و این روند نە تنها متوقف نشدە بلکە امروز شاهد جنبش عظیم زنان هستیم کە از هر زمان آگاەتر و شفاف تر در میدان حضور دارند و عزمشان جزم است برای جنگ نهایی با آپارتاید جنسی.
رژیم اسلامی هشت مارس روز جهانی زن بعنوان تلاش برای بردگی زن از نظام نابرابر موجود را جعل کردە و روز “فاطمە زهرا” دختر پیامبر را جایگزین آن کردەاند کە طی ٤٤ سال گذشتە نتوانستە است آن را جا بیاندازد و زنان مبارز و انقلابی را از گرامیداشت این روز و بمیفدان آمدنشان منع کند.
حزب ما اولین گام رهایی در رسیدن بە برابری کامل زنان، برابربا مردان در همە شئون سیاسی و اجتماعی را درهم کوبیدن نظام مستبد آپارتاید جنسی در ایران می داند. ما همه آزادیخواهان وبرابری طلبان را به رهایی جامعه از قید وبند ظلم وستم و نابرابری و پایان دادن به آپاتاید جنسی وستم بر زنان فرا می خوانیم .