اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست کارگران فولاد فردا تجمع میکنند دور جدید کشمکش کارگران با کارفرما برسر عدم اجرای توافق

کارگران فولاد در ادامه اعتراضات این هفته و برای پیگیری خواستهایشان، برای فردا سه شنبه ۲۴ بهمن ماه ساعت ۹/۳۰ صبح جنب تالار اجتماعات فراخوان داده اند. اجتماع سراسری فردا در ادامه اعتراضات روزهای اخیر از جمله تجمع امروز دوشنبه ٢٣ بهمن مقابل تالار اجتماعات بود که طی آن کارگران در مجمع شان به هم فکری و هم اندیشی در رابطه با اجرای دقیق خواستهایشان پرداختند که در مورد آن توافق شده است. روز شنبه ٢١ بهمن نیز در بخشهائی کوتاه مدت دست از کار کشیدند تا در مورد جدی بودن کارگران برای پیگیری خواستها به بانک ملی و علی محمدی هشدار داده باشند.

مسئله اینبار از فیش های حقوقی دیماه شروع شد که در آن کلاهبرداری علی محمدی آشکار بود. کارگران در مذاکرات حاضر شدند معوقات مربوط به بک پی را به کارفرما ببخشند و از دریافت آن صرفنظر کنند مشروط براینکه در محاسبه آیتم های مزدی سقف هر کدام رعایت و لحاظ شود. اما در فیش های دیماه، کارفرما نه تنها این توافقات را رعایت نکرده است بلکه در آیتم های اضافه شده به فیش حقوقی از جمله حق جذب و شرایط محیط کار، که کف آن حدود ۲۰ درصد و سقف آن حدود ۱۲۰ الی ۱۵۰ درصد است، در مورد همه آیتم ها مینیمم آن را در فیش حقوقی محاسبه کرده است. به همین دلیل حدود ۵ الی ۶ میلیون از حقوق هر کارگر بالا کشیده است. کارفرما وقتی با اعتراض کارگران مواجه شد، گفتند که “اشتباهی در امور اداری رخ داده است”. کارگران تا روز شنبه ٢١ بهمن برای تصحیح این “اشتباه” فرصت دادند و روز شنبه بخشهائی با از دست از کار کشیدن مقابل سالن اجتماعات تجمع کردند. کارگران فولاد دست علی محمدی را خوانده اند، وی میخواهد بحث اجرای طبقه بندی مشاغل و همسان سازی حقوقها را به سال دیگر موکول کند، فعلا با دبه درآوردن و پرداخت قطره چکانی “حق الحساب” و افزایش صوری آیتم ها فرصت میخرد. اینها حتی حرف و امضای خودشان را هم قبول ندارند چون اتحاد و اعتصاب کارگران توانسته بود آنها را عقب بنشاند. کارگران روزهای شنبه ٢١ و دوشنبه ٢٣ بهمن مقابل تالار اجتماعات جمع شدند تا با هم اندیشی و تکیه به خرد جمعی، در مورد مقابله با این بازی های بانک ملی و علی محمدی تصمیمی بگیرند. تجمع سراسری فردا سه شنبه ٢٤ بهمن، نشان عزم کارگران برای کوتاه نیامدن از خواستهای برحق شان است.

اجرای بدون حقه بازی طبقه بندی مشاغل، همسان سازی حقوقها با شرکتهای فولادی همجوار و مشخصاً فولاد اکسین، تغییر وضعیت کارگران شفقی از خواستهای کارگران است که برای اجرای آن ناچارند از علی محمدی کلاهبردار و استثمارگر و بانک ملی بنگاه دار خلع ید کنند.

کارگران فولاد تنها سرمایه شان اتحاد پولادین آنهاست و همین درجه از تحقق خواستها از جمله بازگشت به کار آقای کریم سیاحی نتیجه این اتحاد است. بازگشت به کار آقای کریم سیاحی را به ایشان و کارگران مبارز گروه ملی تبریک میگوئیم. با تقویت همین اتحاد و تکیه بر خرد جمعی میتوان همه خواستهای برحق را متحقق کرد. درود بر رزم و اتحاد کارگران فولاد!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٢٣ بهمن ١٤٠٢- ١٢ فوریه ٢٠٢٤

#فولاد_اهواز
#فولاد_نمیشکند
#خرد_جمعی