اطلاعیه ها

اطلاعیه خبری کمیته کردستان حزب حکمتیست در رابطه احضار فعالین وجوانان توسط اطلاعات نیروی انتظامی شهر سنندج دستگیری و احضار و زندان به داد جمهوری اسلامی نمی رسد!

 

ترس ازتکرار” آبانماه های” دیگر جمهوری اسلامی را به هراس انداخته و زبونانه دست به اقدامات پیشگیرانه می زند. طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده است در چند روز اخیر اطلاعات نیروی انتظامی شهر سنندج تعداد زیادی از جوانان بخصوص دستگیر شدگان اعتراضات خیزش انقلابی آبانماه و فعالین خوشنام و شناخته شده شهر سنندج را احضار وخواسته اند تعهد بگیرند، چنانچه در اعتراضات شرکت کنند و دستگیر شوند به ۵ الی ۶ سال زندان محکوم خواهند شد.
علاوه بر این طبق خبری که درمدیای اجتماعی منتشر شده است دادگاه شهر بانه ۱۰ نفر از معترضین شهریورماه سال ۹۶ که در اعتراض به کشتار کولبران توسط یگانهای سرکوبگر جمهوری اسلامی دستگیر شده بودند هر یک به سه ماه زندان ، شلاق و جریمه نقدی محکوم شده اند.
اعدام و سرکوب و احضار نه تنها در کردستان ، که در سایر شهرهای ایران توسط دستگاههای سرکوبگر و امنیتی رژیم، تماما نشانگر این واقعیت است که سران رژیم جمهوری اسلامی به شدت از تکرار اعتراضات و خیزشهای مشابه آبانماه نگران و در هراسند ودر انتظار چنین روزهایی به خود می پیچند.سران رژیم خود واقفند و اعتراف می کنند که اوضاع بسیاروخیم است و قابل دوام نیست.چند روز قبل یکی از نمایندگان مجلس اقرارکرد که اگر اوضاع این چنین پیش برود ” ما را از مجلس بیرون خواهند کردو حکومتی ها را پائین خواهند کشید”.
واقعیت این است که فقر و فلاکت وبیکاری و دستمزدهای پرداخت نشده گریبان اکثریت مردم کارگر و زحمتکش را گرفته و به تنگ آورده است و رژیم اسلامی هم در مقابل، بجز اعدام و سرکوب و احضار و زندانی کاری از دستش بر نمی آید.این وضعیت قابل دوام نیست و نباید بیشتر از این تحمل کرد.
کمیته کردستان حزب حکمتیست دستگیری و احضار و زندانی جوانان و فعالین را به شدت محکوم میکند ومردم آزادیخواه کردستان ، کارگران و زحمتکشان را به گسترش اعتراض و مبارزه علیه فقر ، فلاکت و بیکاری و مقابله با اختناق رژیم فرامی خواند . این اقدامات سرکوبگرانه و این تقالا و دست و پا زدنها ی رژیم سرمایه داری اسلامی راه به جایی نمی برد ودیگر به داد جمهوری اسلامی نمی رسد.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، برابری و رفاه
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۴مرداد ۱۳۹۹