اطلاعیه ها

پیام حزب کمونیست کارگری – حکمتیست به مراسم روز کومه له

رفقای عزیز، پیشاپیش ۴۵ مین سالگرد علنی شدن کومه له (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) را بشما تبریک می گوئیم و برایتان در پیشبرد وظایف انقلابی و سوسیالیستی آرزوی موفقیت می کنیم.

برای همه روشن است که جامعه ایران و به تبع آن جامعه کردستان آبستن تحولات سرنوشت سازی است. از یک طرف، بحران چند لایه حاکمیت اسلامی سرمایه که به اقرار صف خودی هایشان هم راه حل و برون رفتی برای آن متصور نیست، و از طرف دیگر اعتراض مستمر و توفنده کارگران و مردم زحمتکش و آزادیخواه که هرازگاهی پایه های رژیم استثمار و قتل و کشتار را به لرزه در می آورد، حکایت از آن دارد که کمونیستها یکبار دیگر برای ایفای نقش به مصاف طلبیده شده اند.

کومه له (سازمان حزب کمونیست ایران) با پیشینه انقلابی خود و در ارتباط با جامعه ای که در آن چپ و سوسیالیسم، انقلابیگری و آزادیخواهی یکی از خصیصه های بارز آن است، در متحد کردن و آماده کردن صفوف انقلاب اجتماعی در کردستان وظیفه مهمی برعهده دارد. در این رهگذر جدا از آماده بودن برای هدایت سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی، باید در مقابل رقبای طبقاتی که در کمین سوار شدن بر موج نارضایتی توده ای در کردستان نشسته اند هشیار و با افشای مداوم سیاستهایشان در جامعه کردستان تکرار سرنوشت انقلاب ۵۷ را غیر ممکن کرد.

اما همانطور که در سیاست و اهداف کومه له و اسناد آن تاکید شده است، این وظایف خطیر در پیوستگی و هماهنگی با جنبش های اجتماعی سراسری ممکن است و تاکید بر همبستگی طبقاتی کارگران و کمک به متحد و متشکل کردن آنها، یک شرط اساسی پیروزی کارگر و کمونیسم در ایفای این نقش تاریخی است.

ما یکبار دیگر ضمن تبریک روز کومه له، برایتان در پیشبرد اهداف انقلابی در جنبش کارگری – کمونیستی صمیمانه آرزوی موفقیت می کنیم.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده باد سوسیالیسم!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۲۱ بهمن ۱۴۰۲- دهم فوریه ۲۰۲۴

__________________________________________