اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست شکست قاطع رژیم اسلامی در “انتخابات” نه قاطع دهها میلیونی

جمهوری اسلامی و شخص خامنه ای در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس “خبرگان رهبری” متحمل شکست فضاحت باری شد. جامعه از سرکوب خونین درآمده پیشاپیش توسط کارگران اعلام کرد؛ “دیگر رای نمیدیم”! جوانان و انقلابیون بویژه در هفته آخر وسیعا علیه پروپاگاند مسموم و بازاری کاندیداها مبارزه کردند، پوسترهایشان را پائین کشیدند و آتش زدند، کاندیداها را در مجامع و روستاها راه ندادند و یا بعد از افشا بیرون انداختند. در روز “انتخابات” نیز، با عدم شرکت گسترده و اراده ای متحد، بساط مضحکه “انتخابات” را با قدرت شکست دادند.

روشن است برای مردمی که “مرگ بر جمهوری اسلامی” و “مرگ بر خامنه ای” میگویند، علیه نظم ضد زن آپارتاید جنسی بپاخاستند و حجاب اسلامی سمبل فرودستی زن را به آتش می کشند، برای مردمی که در برآمدهای توده ای و انقلابی از دیماه ٩٦ تا شهریور ١٤٠١ برای درهم کوبیدن حکومت اسلامی تلاش کرده اند، “انتخابات” رژیم صورت مسئله نیست. انتخابات زمین بازی حکومت و مکانیسم تجدید تقسیم قدرت و ثروت بین باندهای متفرقه حاکم است و به این معنا به ما مربوط نیست. صورت مسئله ما اینبود که رژیم اسلامی را در زمین خودش به زمین بکوبیم و فردای بعد از “انتخابات” تناسب قوای سیاسی به نفع ما تغییر کرده باشد. سیاست “عدم شرکت فعال” وسیعا عملی شد. با تلاش برای بسیج هرچه بیشتر مردم جهت مقابله با این نمایش مضحک قبل از “انتخابات” و عدم شرکت وسیع در ١١ اسفند در روز “انتخابات”، رژیم اسلامی شکست سنگینی خورد. از امروز رژیم اسلامی در مقابل چشم جهانیان و اساساً از نگاه مردم ایران و حتی بخشهای زیادی از صفوف مغضوبین خود حکومت، رژیمی نامشروع تر و متشتت تر و ضعیف تر و پوک تر است. این تعرض جامعه به حکومت اعدام و فقر و فلاکت و تاکید این نکته بود که حضرات در موضع “انتخاب شدن” نیستند، بلکه در انتظار دادگاهی بجرم جنایت علیه مردم هستند.

در این انتخابات بیشتر از هر دوره تقلب و رای سازی انجام شد با اینحال “آرای باطله” در بیشتر جاها مرتبه اول یا دوم را دارد. این یعنی نصف یا بیشتر همان چند درصد شرکت کننده نیز به این مزدور- کاندیداها رای ندادند. معنی سیاسی آمار بالای “آرای باطله” اینست که جامعه در مقیاس گسترده تری علیه رژیم اسلامی است. نکته اساسی این واقعیت است که اکثریت قاطع و طبق هر ارزیابی ابژکتیوی بالای هشتاد درصد مردم آگاهانه و عامدانه در این نمایش شرکت نکردند، این “نه” بزرگ “رای مردم” ایران است. این وسیع ترین و قدرتمندترین بلوک رأی در جامعه است. در لایه بعدی به آرای باطله میرسیم و کسانی که بدلائل مختلف و علیرغم سیاست نادرست شرکت در این نمایش، به حکومتی ها رای ندادند. این بخش که نصف یا بیشتر آرای مأخوذه را بخود اختصاص میدهد، سکوی جانبی بلوک اصلی دهها میلیونی عدم شرکت فعال است. در لایه تحتانی به برگمارده های مزدوری میرسیم که با تقلب و رای سازی و فساد به زور ده هزار و برای برخی چند صد هزار رای دست و پا کردند. اینها خود “باطله”ها هستند، نمادی از حکومت “باطله” و منسوخ در ذهنیت جامعه اند.

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست تحمیل این شکست قاطع به جمهوری اسلامی را به مردم مبارز و آزادیخواه تبریک میگوید. موقعیت شکننده تر امروز رژیم اسلامی محصول عمل متحدانه و اراده انقلابی ماست. از این موقعیت آگاهانه بهره جوئیم و رژیم را در سنگرهای مختلف عقب برانیم. امروز مشروع ترین حرف در جامعه نخواستن حکومت است که از دریچه این “انتخابات” با صدای بلند برای هزارمین بار اعلام شد. برای سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی تلاشمان را گسترش دهیم.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
١٥ اسفند ١٤٠٢- ٥ مارس ٢٠٢٤