مقالات

یک گزارش پزشکی کوتاه و قدرانی سردارقادری

رفیق سردارقادری، یکی از رفقای عزیز ودوست داشتنی ما همچنانکه دریادداشت پائین اشاره کرده است به مدت ۴ سال با عواقب سخت کرونای لعنتی جنگید وبه کمک پزشکان توانست سلامتی خودرا باز یابد. به سر دارعزیز تبریک می گویم. به امید بازیابی سلامتی کامل سردارعزیز. درود بر مقاومت وپایداریت
سردبیر
این همه عشق شما ، نفس من شد.
رفقا و دوستان عزیزم با بهترین درودها !
همانطوریکه مطلع هستید من از تاریخ ۲۵ ماه مه ۲۰۲۰ در دورانی که کرونا جهان را در چنگال خود داشت به کووید ۱۹ مبتلا شدم و در بیمارستانی در استکهلم تحت درمان قرار گرفتم. اما ریه های من بشدت آسیب دیده بودند و تنها بوسیله دستگاه اکسيژن می توانستم نفس بکشم. بعد از نُه ماه در ژانویه ۲۰۲۱ از بیمارستان مرخص شدم و اینبار یک تیم درمانی با وسایل ویژه مرا در آپارتمان خودم تحت پوشش درمانی قرار دادند. بعد از مدتی به من اطلاع داده شد که درلیست دریافت پیوند عضو قرار گرفته ام. چهار سال این پروسه و انتظار طول کشید. در تاریخ هفت مه ۲۰۲۴ به من اطلاع داده شد که برای انتقال به بیمارستانی در یکی شهرهای‌ سوئد خود را آماده نمایم.پروسه عمل بعد از ۹ ساعت به پایان رسید. چند ساعت بعد تیم پزشکی از پروسه عمل ابراز رضایت نمودند.
رفقای عزیز! در این مدت چه در بیمارستان دوره اول و اکنون بعد از عمل مورد بیشترین مراقب و محبت پزشکان و کادر درمانی قرار گرفته ام. بدون دلسوزی، دقت و مراقبت کادر پزشکی سوئد نمی توانستم این پروسه را بگذرانم. ما درکشور سوئد بدون شک یکی از بهترین سیستم درمانی جهان را داریم و باید برای حفظ آن تلاش کنیم. اکنون لازم میدانم مراتب سپاس و احترام و درود خود را به تمام آنها ابراز نمایم و برای تک تکشان آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.
اما اینجا میخواهم از همه رفقا و فرزندان عزیزم، دوستان دور و نزدیک صمیمانه و از صمیم قلب تشکر نمایم. عشق و محبت بیشماری که در مدت چهار سال اطرافم را فرا گرفت، امید من را به زندگی و به ادامه مقاومت امکانپذیر نمود و بدون این همه عشق من نمی توانستم نفس بکشم. این همه عشق شما، نفس من شد. دوست دارم از همگی شما تک تک بطور شخصی تشکر کنم. اما این غیرممکن است. چرا که اگر قرار باشد لیستی از نامه ها، پیام های ارسالی، تلفنها و ملاقاتهای شما عزیزان را تهیه کنم بدون شک به زمانی بیشتر ازچهار سال دوره ی سخت بیماریم نیاز دارم.
ازهمگی شما عزیزان چه در ایران و چه درسوئد و بقیه کشورهای دیگر صمیمانه تشکر میکنم و روی همگیتان را می بوسم.
زنده باشید.
سردار قادری ۲۷ مه ۲۰۲۴ سوئد