اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست شکست فاحش رژیم اسلامی در انتخابات علیه دو قطبی کاذب در دور دوم

اعلامیه حزب حکمتیست

شکست فاحش رژیم اسلامی در انتخابات
علیه دو قطبی کاذب در دور دوم

روز جمعه ۸ تیرماه، جمهوری اسلامی در انتخابات تحمیلی ریاست جمهوری با شکست فاحش روبرو شد. چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، طبق آمار رسمی و اعلام شده با ۳۹.۹ درصد رکورددار کمترین میزان مشارکت شد. همین آمار مطلقا اعتبار ندارد و طبق معمول ضربدر دو و سه شده است. با اینحال و با فرض ناموجه آرای رسمی، هنوز بیش از شصت درصد از واجدین رای در مضحکه انتخابات شرکت نکردند و تو دهنی محکمی به خامنه ای و نظام اسلامی زدند.

ما در اعلامیه حزب تاکید کرده بودیم که رژیم اسلامی تلاش دارد برای جبران دو شکست انتخاباتی و کسب مشروعیت فرمال حقوقی، با استفاده از اصلاح طلبان یک دوقطبی کاذب ایجاد کند و فضای یخ زده انتخابات را بدرجه ای و کنترل شده گرم کند. این سیاست در دور اول مفتضحانه شکست خورد و قرار است در دور دوم، با تقابل کاذب جلیلی – پزشکیان آن را جبران کنند. درعین حال مزدوری و ضدیت اصلاح طلبان حکومتی و عناصر همیشه طرفدار حکومت در داخل و خارج را نباید فراموش کرد. اصلاح طلب ایرانی هر زمان میتواند در خدمت جمهوری اعدام و فقر و علیه مردم و روند انقلابی قرار بگیرد.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست به کارگران، زنان و مردان آزاده، خانواده های دادخواه که به خامنه ای و نظامش تودهنی زدند، درود میفرستد. این شکست را باید در سطح وسیعتری در دور دوم مضحکه انتخابات تثبیت کنیم. جلیلی و پزشکیان هردو نوکر خامنه ای و سیاستهای فقر و فلاکت و سرکوب هستند. انتخاب ما سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و محاکمه کلیه سران و کاربدستان جنایتکار رژیم اسلامی است.

مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادیُ برابری، حکومت کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۹ تیر ۱۴۰۳ – ۲۹ ژوئن ۲۰۲۴
________________________________________________