مقالات

خامنه ای در تونل رو به ریزش رژیم-فاتح شیخ

یادداشت روز جمعه ١٧ ژانویە ٢٠٢٠ / ٢٧ دی ١٣٩٨

.

آنچه خامنهای را به معرکه گیری نمایش یاوه امروز واداشت، نه اقتدار رژیم اسلامی، برعکس، موقعیت بن بست رژیم گیرافتاده در تونل ایستگاه آخر حیات پرجنایت آن است. رژیم اسلامی مرکب از پا افتاده ای است که دیگر تاب تازیانه سوارش را ندارد، دارد سوارش را با سر به زمین میکوبد و خود هم زیر ریزش تونل به گور میرود.

کشته شدن راس “سپاه قدس”، بازوی ترور و توحش اسلامی رژیم در منطقه، و در پی آن هیاهوسازی بیحاصلی که موشکباران پوچ پایگاههای آمریکا در عراق و همزمان قتل عام ١٧٦ انسان در هواپیمای اکراینی، اثرات گذرای آن را دود کرد و به هوا برد. خامنه ای آمده بود جلو فروریزی ستون فقرات رژیم، سپاه پاسداران را بگیرد. آمده بود تا باقیمانده آنچه با تعزیه گردانی اخیر به خیال خود گرد آورده بودند و برباد رفته بود را جمع کند و به کار اندازد. تنها راه او و سپاه پاسداران ستون فقرات رژیمش انکار واقعیت سختی است که گریبانشان را گرفته است و رها نمیکند.

تلاش بیهوده خامنه ای و لشکر شکست خورده سپاه، با هر اندازه توان ترور و توحش که برایشان باقی مانده، در برابر بپاخاستن کارگران و محرومان جامعه، زنان و نسل جوان شجاع به میدان آمده در جامعه ایران و در جغرافیای وسیعتر خاورمیانه، بویژه در میدانهای خروشان عراق و لبنان، محکوم به شکست قطعی و کامل است. رجزخوانی وقیحانه روحانی در روزهای اخیر و زانو زدن امروز او زیر رکاب خامنه ای، نمیتواند شکاف جدی جدیدی که در راس رژیم رو به سرنگونی رژیم را پنهان کند.

ابراز بیعت بیشرمانه خاتمی در تشکر از خامنه ای برای قتل عام توده های محروم و آزادیخواه بپاخاسته آبان تایید این واقعیت است که خاتمی هم پاره تن همان رژیم ترور و توحش اسلامی است که باید در کنار دیگر سران جانی رژیم اسلامی باید به دادگاههای مردم سپرده شود تا به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شود. همچنین موسوی باید در کنار سران رژیم در دادگاه مردم محاکمه شود چرا که در لفافه اعتراض به کشتار آبان تلاش کرد که با یادآوری کشتار ١٧ شهریور ٥٧ میدان ژاله از روی کارنامه سراپا جنایت رژیمش و بویژه از روی هزاران اعدام زمان نخست وزیری خود او بپرد و خود را از آن جنایات مبرا کند.

اشاره امروز خامنه ای به ضرورت “قوی” شدن رژیم اشاره به تلاش برای قوی کردن بنیه تسلیحات موشکی و اتمی رژیم است. پوچ بودن چنین تلاشهایی آشکار است و تنها میتواند به روند تشدید تنش و تخاصم با دولت آمریکا، دولتهای اروپا و رقیبان منطقه خدمت کند که جز کشتار و ویرانی بیشتر برای جامعه ایران و منطقه و جهان حاصل نخواهد داشت.

این کارگران و محرومان بپاخاسته، این عاشقان آزادی، این زنان و نسل جوان شجاع و آگاه جامعه هستند که با تداوم قاطعانه تر بپاخاستن خود و پافشردن بر شعارهای روشنی مانند مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر، به خامنه ای پاسخ دندانشکن داده اند و میدهند.
فاتح شیخ
جمعه ١٧ ژانویە ٢٠٢٠ / ٢٧ دی ١٣٩٨