مقالات

سيرك “انتخابات”، علیه شان برخیزیم! ملکه عزتی

 

از ابتدا تاکید کنم كه اين نوشته قصد ندارد وارد توضيح و چگونگی پروسه مضحكه انتخابات بشود و ثابت كند انتخابات در جمهوری اسلامی معنا ندارد! سيرك است، بی پايه است، “رای” مردم ربطی به صندوق شعبده بازی برگزار كنندگان آن در پایان این پروسه ندارد. جمهوری اسلامی رسواتر از آنست كه لازم باشد در اين مورد چيزی را اثبات كرد و يا برای رد آن به استدلال عجيبی متوسل شد. مدافعان داستان “بد و بدتر” هم ديگر دستشان رو شده و قافيه را دیماه ٩٦ باختند كه مردم با شعار “اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا” به خيابان ريختند! کل دستگاه سرکوب و ارتجاع ٤٠ ساله جمهوری اسلامی به اندازه کافی دلیل بدست میدهد كه انتخابات را در اين سيستم بدون حتی يك كلمه توضيح، بی پایه و اساس دانست. ١٥٠٠ كشته و بیش از ۷۰۰۰ نفر بازداشتی در آبان ۹۸ و رودررويی مردم و حكومت در خیابان یکبار دیگر به روشنی نشان داد که انتخابات و برگزاری آن در سيستمی كه پايه و اساسش بر سرکوب، زندان، اعدام و خشونت بنا شده، تنها يك جوك بیمزه است. جوكی كه كسی با شنيدن آن نميخندد، خشمگين و منزجر ميشود و اين خشم و انزجار را برسر هر آنكه قصد دارد با وعده وامهای ميليونی و تملک زمین و باغ و ویلا شریک جنایات رژیم باشد و “رای” بخرد، هر آنکس که كانديد شده و قصد دارد در نقش نجات دهنده رژیم را بازی کند خالی خواهد کرد.

ديگر همه به روشنی دیده‌اند اين رژيم سراپا جنايت بساط انتخابات راه نميندازد كه مردم “نمايندگان”شان را به مجلس بفرستند و حرف دل انتخاب كنندگان را در “خانه مردم” بزنند! کل این پروسه همراه با آنانی که كانديد و توسط جنایتکاران اعظم تائید شدند، به جمهوری اسلامی امکان میدهد كه حتی بصورت تبلیغاتی کسب “مشروعیت” کند و این مشروعیت حقوقی فرمال را مبنای سرکوب جامعه قرار دهد. داوطلبان این موقعیت رسماً شريك جنايتی هستند که مردم علیه عاملین آن در خیابان و کارخانه دست به اعتراض زده اند.

نه حاکمیت و نه آنهائی‌ كه كانديد شده‌اند دلشان برای تامين رفاه و سعادت مردم حوزه انتخاباتيشان نسوخته وهيچ قصدی هم برای “نمايندگی كردن” نظرات و خواسته های آنان ندارند! اين نمايش فقط و فقط جهت چپاول ثروت و امکانات جامعه و تثبيت موقتی يكدوره موجوديت منفور اين حكومت است. تعدادی از آنهایی که کاندید شده اند حتی به لحاظ سیاسی چهره هایی نيستند كه در عرصه سياست كلان جمهوری اسلامی بتوانند ابزاری جهت اعمال فشار بر اساس قدرت حاکم باشند! سياستها از قبل تعيين شده، اينها فقط مُهر تاييد ميزنند، از پرخوری و شکمچرانی چرت میزنند و تکه استخوانی جلویشان می‌اندازند.

این مجلس قاتلین است، مجلس چاقوکشان است، مجلس شکنجه گران و متجاوزین است، آنهائی هم که راسا! این شغل کثیف را ندارند تائید‌کنندگان قتل و جنایت و تجاوزند، فرصت طلبانی که روی سنگفرش خون راه میروند و حاکمیت استبداد و استثمار و جنایت را تائید میکنند. شماها مورد نفرت اکثریت عظیم مردم رنجدیده و داغدیده هستید. شما حتی اگر از خشم مردم زخم خورده از كشتار و سرکوب و به تنگ آمده از فقر و استثمار جان سالم بدر ببريد، تازه شريك جرم يك سيستم سراپا جنايت و وحشيگری هستید! شما با این کار عملاً نشان داده اید که مهره‌های فرمانبر و خدمتگزاران حقير يك حكومت آدمکش هستید. به همین دلیل ساده و روشن شما تنها نماینده و مدافع این توحش اسلامی هستید، این انتخاب آگاهانه است و مردم اینرا خوب میدانند. کسی گول لاف و گزافهای پوچ و بی ارزش شما را نخواهد خورد! شما ديگر نميتوانيد عوامفريبی و دروغهای انتخاباتی برای اهداف حقیرتان را به اسم “خدمتگزاری به مردم” قالب كنيد. مردم حرفشان را زده اند، ترجیح شان را گفته اند؛ “نابود باد جمهوری اسلامی”! و شماها، در کنار قاتلین و شکنجه گران و سرکوبگران و استثمارگران ایستاده اید، فردا کسی قبول نمیکند که “نفهمیدم، زیر فشار بودم، من هم مخالفم”!

مردم انقلابی و بجان آمده از جنايات جمهوری اسلامی حساب اين حكومت را در خيابان، در مبارزه و تعرض راديكال، در شعارهای كوبنده عليه كليت اين سيستم با جمهوری اسلامی تسويه خواهند كرد! اين مردم نه برای شما و نه برای قول و قرارهای انتخاباتی شما پشیزی ارزش قائل نیستند. شما ماموریت حفظ رژیمی را بعهده دارید که در بحرانی ترین شرایط حیات سیاسیش به سر میبرد. شما نمايندگان رژيم هستید نه مردم! راه کسانی که کاندید نمایندگی مجلس هستند از مسير خون و سرکوب و استثمار مردمی ميگذرد كه توسط این رژیم سالهاست سرکوب شده اند. اینراه از مسیر شلاق زدن کارگران، از مسیر ستم بر زنان میگذرد. اکثریت مردم محروم آن جامعه، همه خدمتگزاران این رژیم را از هر قماشی، وزیر یا وکیل، به يك چشم نگاه ميكنند. مردم بين شما كه ميخواهيد “نماينده” شويد و ماموران تیر خلاص زن و قاتلین فرزندانشان فرقی قائل نيستند. از هر دو به يك اندازه متنفرند! شما حتی اگر بتوانيد رای تعدادی از همپالكی های خودتان را با پول و وعده و وعيد بخريد، همزمان حكم مجازات خودتان توسط اكثريت مردم را هم خريده ايد!

شعارهای مردم را که شنیده اید، “بیشرف، بیشرف”! اینها را به کسانی میگویند که از قَبَلِ خون مردم ارتزاق میکنند، ثروت اندوختن و کرسی گرفتن روی سنگفرش خون كثيفترين كار ممکن است. به مبارزات مردم هتاکی کردن و کنار جنایتکار ایستادن عواقب دارد، نتيجه اش ترس و واهمه هر روزه در كوچه و خيابان است. اين مردم ديگر آن مردمی كه از فشار امنيتی جمهوری اسلامی واهمه داشتند نيستند، صحنه عوض شده، جمهوری نکبت اسلامی از سايه اين مردم هم ميترسد! از فریاد اعتراضشان در خیابان و کارخانه و دانشگاه میترسد! ورق برگشته است، اينبار مردم نيستند كه خود را از مامورين امنيتی پنهان ميكنند، اين مامورين امنيتی و لباس شخصی‌ها هستند كه دنبال سوراخ موش ميگردند! حتما خبراستعفاها از جشنواره دهه زجر، استعفا از رسانه‌های حكومتی، ساكت شدن و خانه نشينی سياستمداران و دستپاچگی رهبر جانی و بقيه روسای حكومتی را شنيده‌ايد! شما در چنین فضایی “نماينده” مجلس قاتلین میشويد!؟ بر قدیمی‌ها حرجی نیست، اما آنها که پول و رانت زیر دماغشان گرفتند و هوس “نمایندگی مجلس” کردند، بدانند که نتیجه این بازی “باخت-باخت” است. به روزی كه جمهوری اسلامی با قهر انقلابی مردم سرنگون میشود فكر كنيد، بی تردید آنروز شما در ظرفیت “نماینده مجلس قاتلین” از جانب مردم قیام کننده هدف محسوب میشوید.

بعد از رشته قیامهای آبان نود و هشت و اعتراضات بعدی و تاکنون، بازار “انتخابات” کسادتر از هر زمانی خواهد بود. هنوز خونهای ریخته بر کف خیابانها پاک نشده، هنوز هر روز جنازه مفقود شدگان آن کشتار وحشیانه در نیزارها و رودخانه ها پیدا میشود، هنوز عاملین سرکوب حاضر نیستند تعداد بازداشت شدگان یا اسامی آنان را اعلام کنند. هنوز خانواده های زیادی منتظر خبری از عزیزانشان هستند. جمهوری اسلامی با راه اندازی اين كارنوال مفتضح نمیتواند اذهان مردم را از ۴۰ سال کشتار و سرکوب دور کرده و به مضحکه انتخابات معطوف کند. مردم این بساط تحمیق و تحقیر شعور را بر سرش خراب خواهند کرد. جمهوری اسلامی این را میداند و بهمین دلیل بلندگوهای تبلیغاتیش چندان رونقی ندارد. نباید اجازه بدهیم هیچ جناحی از رژیم شانسی برای خود ببیند. نباید اجازه بدهیم هیچ چهره سیاسی حکومتی که امروز مغضوب واقع شده از این موقعیت جهت تبلیغ برای “انتخابات” استفاده کند. از خامنه ای تا روحانی و خاتمی و موسوی و کروبی و تاجزاده و فائزه رفسنجانی و شرکای اصلاح طلب، سروته یک کرباسند. همه سر سفره نظام نشسته اند، همه بدون نظام هویت ندارند، همه دستشان بخون آغشته است، یا راساً در قتل و جنایت شریکند و یا نظام قتل و جنایت را تائید کردند و از قَبَلِ آن به نان و نوائی رسیدند.

مردم آزادیخواه! علیه شان برخیزیم، این مناسک را با اعتراض درهم بکوبیم، بین ما دریائی از خون جاری است، انتخبات بی انتخابات، رای بی رای، مرگ بر جمهوری اسلامی!

۲۳ ژانویه ۲۰۲۰