مقالات

کار را متوقف کنیم! علیه نسل کشی کارگران بایستیم سیاوش دانشور

روحانی جنایتکار خواست کارگران مبنی بر تعطیلی کار را هدف “ضد انقلاب” می نامد و سیاست آغاز بکار را انتخاب دولت! خامنه ای جنایتکار میگوید مسئله کرونا “ناچیز” است، مسئله دشمنان مهمتر است! بنا به تصمیم دولت از روز ٢٣ فروردین در شهرستانها و از ٣٠ فروردین در تهران کار تدریجاً به حالت عادی برمیگردد. این در حالی است که طی بحران کرونا کارگران در بسیاری از مراکز کار کردند و تاکنون کووید ١٩ از کارگران و مردم محروم بیشترین قربانی را گرفته است. جمهوری اسلامی در باره آمار مبتلایان دروغ شاخدار میگوید، آمارهای رسمی حتی با ادعای عناصر سرسپرده خودشان تفاوت نجومی دارد: شریعتی استاندار خوزستان اعلام کرده “نگران انفجار کرونا است”. عضو “ستاد ملی مدیریت کرونا”، حمید سوری، میگوید “برآورد ما این است که حدود ۵۰۰ هزار نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند”. فرمانده “مدیریت و مقابله با کرونا در تهران”، علیرضا زالی، “از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا طی سه روز گذشته در پایتخت خبر داده و اوضاع این کلان ‌شهر را نگران کننده برشمرده است”. همه اینها در شرایطی است که دولت کمترین مسئولیتی در قبال معیشت مردم، موج گسترده بیکاری میلیونی در دو ماه گذشته، تامین معیشت ساکنین ایران، تامین نیازهای درمانی و بهداشتی آنها بعهده نگرفته است. خامنه ای جنایتکار تحت عنوان “آزمون ملت” از مردم میخواهد که خودشان برای کمک به همدیگر دست بکار شوند. اما با یک دستور برای سپاه تروریستی قدس دویست میلیارد یورو بودجه اختصاص میدهد.

تصمیم سران جمهوری اسلامی برای آغاز کار در مراکز تولیدی و اداری و آموزشی سیاستی برای کشتار مردم و عمدتاً کارگران و محرومان است. خودشان در هزار سوراخ قایم شدند و مردم را به آغاز فعالیت اقتصادی و اجتماعی فرامیخوانند. در مقابل این نسل کشی باید ایستاد!

کارگران! کار را تعطیل کنیم. مراکزی باید جلو بیافتند و دستجمعی در سر کار حاضر نشوند. چرا با دستمزدهای چند برابر زیر خط فقر و در کشتارگاه کرونا هنوز باید به استثمار خشن تن بدهیم؟ همه جنبش ها از جمله طبقات دارا و حکومت اسلامی شان تلاش دارند از دل این بحران بنفع کسب موقعیت بهتری بیرون بیایند. طبقه کارگر نیز باید از این بحران قویتر بیرون بیاید و بتواند ابتکار عمل سیاسی را در همین دوره تماماً بدست گیرد. ما کارگران و اکثریت عظیم مردم اسیر فقر و فلاکت ایم، اما دستجمعی خودکشی نمی کنیم. سر کار نرویم، به پروژه نسل کشی کارگران توسط حکومت اسلامی سرمایه داران تن ندهیم. وضعیت ویژه نیازمند اقدامات ویژه است. بجز مراکز اورژانسی و رفع نیازهای پایه ای، آنهم با پرداخت حقوق کامل و کاهش ساعات کار و تضمین سلامت کارگران و کارکنان، باید تا رفع خطر و عبور از بحران مراکز کار تعطیل شوند. دولت و کارفرمایان متعهد و موظف به تامین نیازهای ضروری، پرداخت حقوق ها، تامین سلامت و بهداشت محیطهای کار هستند. کار را متوقف کنیم! در مقابل سیاست جنایتکارانه و ضد جامعه سران جمهوری اسلامی بایستیم!

سردبیر.
٩ آوری