مقالات

سعید یگانه – باید سرنگونشان کرد! در رابطه با اعدامهای اخیر

سعید یگانه – باید سرنگونشان کرد!
در رابطه با اعدامهای اخیر
مدتی است که ماشین کشتاررژیم جنایتکار اسلامی در زندانهای این رژیم در کردستان و در تعدادی ازشهرهای ایران همچون، سقز، سنندج ،تبریزو اصفهان، کرمانشاه و ارومیه دوباره آغاز شده و طی این مدت بعد از شورش در زندانها ،تعداد زیادی از زندانیان بی دفاع را دست بسته به جوخه های اعدام سپردند
بیشتر ازچهل سال است که جمهوری اسلامی ابزار اعدام و سرکوب را با هدف ارعاب و تسلیم جامعه در مقاطع زمانی مختلف حیات خود صورت داده است و امروزنیزبه دستور رئیسی جلاد با همین هدف شروع به قتل عام زندانیان کرده اند .رژیم جنایتکارو ضد بشراسلامی “که تنها جنایتکارو ضد بشرمصداق حال این رژیم است” برای تحکیم پایه های دستگاه جنایت خود هزاران نفر ازمخالفین سیاسی خود را در دهه شصت اعدام و در گورهای دسته جمعی زیر خاک کرد و امروزنیزدر این شرایط برای ارعاب و وحشت و ادامه بقا و حیات ننگین خود و گریزاز نفرت وسرنگونی به این ابزار دست می برد.
اگر اعدام و خشونت و سرکوب می توانست مردم را ساکت کند و به خانه هایشان بفرستد ،اگر سران احمق رژیم فکر میکنند که با این وحشیگری می توانند جلو نارضایتی میلیونی مردم را بگیرند ،پس جواب این نادانها به این همه اعتراض و نارضایتی به فقرو فلاکت ، به بی عدالتی ، به اختناق و استبداد برای چیست ؟.اگر اعدام و زندان و شکنجه می توانست رژیم را از این منجلاب و باتلاق نجات دهد وجلو خشم و نفرت مردم را سد کند ،پس این همه اعتراضات سرنگونی طلبانه و نفرت عظیم میلیونی مردم کارگر و زحمتکش و زنان تحت ستم ازدی ماه و خیزش انقلابی آبانماه و رویدادهای بعد از آن و هزار ویک اعتراض و اعتصاب کارگری و غیره تا کنون بر سر چیست.؟
حقیقت این است ورژیم اسلامی نیز خوب می داند که این مردم ، کارگر، زحمتکش ، زن تحت ستم و جوان بیزاراز این وضع،این رژیم را نمیخواهند و به هزار و یک دلیل از آن نفرت دارند . از مذهبش ، از ارتجاع و قوانین ضد انسانی و زن ستیزانه اش ، ازاستثمارو اختناق وسرکوب و فساد و دزدیش ،ازدستگاههای سراپا جنایت واعدامش، و به همه این دلایل همین مردم برای سرنگونی آن روز شماری می کنند، آرزوی قلبیشان همین است و برای تعین تکلیف نهایی با این رژیم و برای پایان دادن به بیشتر از چهاردهه ظلم و ستم و استبداد و بهره کشی طبقاتی به پاخواسته اند و دوباره به پا خواهند خواست . جامعه خودکشی نمیکند . راهی جز این برای مردم وجود ندارد. با وجود این همه وحشی گری مبارزه و تلاش علیه جمهوری اسلامی برای خلاصی از این جهنم ادامه خواهد داشت.
اعدام قتل عمد دولتی ،عملی شنیع و غیر انسانی است . خشونت محض است . هر انسانی اگر زره ای انسانیت در وجودش باشد باید با اعدام به هر دلیلی مخالف باشد و علیه آن اعتراض کند.هیچ انسانی ،جانی متولد نشده ومهر جنانی بر پیشانی اوحک نشده است . انسانها به دلایل اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی دچارقتل و جرایم جنایی ومصائب اجتماعی می شوند.به هر درجه محیط زندگی و اجتماع انسانها سالم ، محیط شکوفایی فرهنگی بدور از خرافات و قوانین ارتجاعی و قوانین و نرمهای انسانی عمل کند ،انسانها سالمتر و جرم و جنایت به این اعتبار کمترخواهد بود. به هر درجه رفاه و اسایش و عدالت و موقعیت اقتصادی انسانها بهتر و یا این فاکتورها بیشترو بهتر عمل کنند قتل و جنایت و خشونت و بد رفتاری کمترخواهد بود.اگرکسی سراغ این جوابهاست ، چرا قتل ، چرا جنایت ، چرا اعتیاد ،چرا خودکشی ، چرا کودک خیابانی ، چرا کارتن خواب و گور خواب و چرا این همه فقرو فلاکت و بدبختی، باید گفت و تکرار کرد که سر چشمه همه این دردهای اجتماعی را در مناسبات سرمایه دارانه و استثمارگرانه و مذهبی حاکم بر جامعه ما بایدجستجو کردو همه اینها نتیجه بیشتر ازچهار دهه ظلم و ستم و استبداد وسرکوب و اختناق و اعدام و استثمارخشن اردوی کارجامعه و ستم و تبعیض بر زنان است.
برای توقف دستگاه جنایت رژیم ، برای پایان دادن به سیکل این جنایت از هر تلاشی نباید فروگذاربود . در این مدت بخصوص در شهرهای کردستان مردم مبارز و مخالف اعدام ، فعالین کارگری و اجتماعی مطابق سنتهای تا کنونی تلاشهای زیادی برای جلوگیری از اعدام و نجات جان انسانها انجام داده اند وبه این تلاشها باید ادامه داد.
مبارزه برای بهبود زندگی وتلاش برای تحقق مطالبات و خواستهای بر حق کارگران ، زنان و جوانان امری روتین و هرروزه ، اما جواب قاطع و مهارماشین آدمکشی جمهوری اسلامی و پایان دادن به جنایت و اعدام ، به فقر و فلاکت و بی عدالتی ، به استثمار،روشی است که کارگران ، زحمتکشان ، زنان و جوانان بیزاراز این رژیم در اعتراضات دی ماه و خیزش انقلابی آبانماه و رویدادهای بعد از آن برگزیده اند . جواب سرراست به رژیم اسلامی و به همه بی عدالتی ها ادامه مبارزه واعتراض و اعتصاب سازمانیافته برای سر نگونی انقلابی جمهوری اسلامی است.
واقعیت این است که شورش در زندانها اقتدار جمهوری اسلامی را بیشتر شکست. رفتارغیر انسانی و جنایتکارانه با مردم در بحران کرونا ، بیشترو بیشتراز رژیم اسلامی نفرت و بیزاری ایجاد کرده است. رژیم اسلامی ترس و هراس تمام وجودش را فرا گرفته است .از پایان بحران کرونا می ترسد که با این همه فقرو بیکاری و نارضایتی میلیونی چکار کنند.خودشان اقرار می کنند که اوضاع بسیار بدترشده است و هشدارداده اند که “رخدادهای دردناکی در راه است”.
رژیم جنایتکارو ضد بشری جمهوری اسلامی از سر درماندگی و ورشکستگی همه جانبه اقتصادی و سیاسی و هراس از خیزشهای پیشرو دست به قتل عام زندانیان می زند . برای پایان دادن به اعدام، زندان ، فقرو فلاکت و استثمارابتدا باید به عمر این رژیم پایان داد.وجود این رژیم و مناسبات حاکم بر جامعه با زندگی و خواست وآرزوهای مردم تماما بیگانه است . باید خود را متشکل و سازمان داد و به مصاف نهایی رفت.باید دست جمهوری اسلامی، به عنوان رژیم سرمایه داری مستبد و استثمارگر و سرکوبگر و ضد انسان را از سر مردم کوتاه کرد. و سر انجام برای ساختن جامعه ای بدور از استثمارو فقرو فلاکت و اختناق و برای آزادی و برابری و رفاه تلاش کرد . این تحول انقلابی ابتدا و بیش از همه، وظیفه طبقه کارگرو رهبران سوسیالیست کارگری و احزاب چپ و کمونیست در صف اول این مبارزه است .باید سرنگونشان کرد.
2 ماه مه 2020