کنگره چهارم حزب کنگره های حزب

کنگره ها/// /. مصاحبه نشریه کتبر با ابوبکر شریف زاده در مورد کنگره چهارم حزب حکمتیست

 

مصاحبه نشریه کتبر با ابوبکر شریف زاده در مورد کنگره چهارم حزب حکمتیست

 

مصاحبه  کننده: اسماعیل ویسی

اکتبر: کنگره چهارم حزب در راه هست. چه توقع و انتظاری از کنگره دارید؟  اولویتهای کنگره  بطور عام در ابعاد سراسری ایران و بطور خاص در رابطه با کردستان  چه باید باشد؟ بطور مشخص شاخص موفقیت کنگره چه میباشد؟

ابوبکرشریفزاده :  با توجه به اینکه تقریبا دوسال از کنگره 3 حزب میگذرد ودر این مدت شاهد روی دادهای مهم سیاسی واتفاقات حادی در سطح جهان و بویژه در فضای سیاسی ایران بوده و هستیم از مسائل و کشمکش های بین المللی می گذرم چون موضوع بحث ا مروز مانیست چرا که سئوال شما هم حول کنگره یک حزب مشخص در یک جغرافیای معین است . اما در یک جمله کوتاه لازم است که خاطر نشان کنم بقول منصور حکمت سیاست در ایران از این تحولات بشدت تاثیر می پذیرد . و در جا و بلافاصله باید به این سئوال اساسی جواب روشن بدهیم که اوضاع  ایران در آینده  چی خواهد شد . و فکر می کنم کلید و راه حل  اساسی ومهمترین انتظار و توقع از این کنگره جواب به این مسئله است .

اگر از مو شکافی و تجزیه و تحلیل اوضاع ایران بگذریم حداقل و در نگاه اول روشن است که حکومت جمهوری اسلامی دچار بحران حاد و لاعلاج سیاسی است. و تا همین امروز و در تمام طول عمرش نتوانسته راه حل و چاره ای برای خلاصی از بحران موجود پیدا کند . واز بدو به قدرت رسیدنش  و تا به همین امروز این بحران را دارد . اما اگر به طور مشخص به فاصله بین کنگره سوم و کنگره چهارم که به  زودی برگزار میشود یعنی به این مدت زمان دو سال بر گردیم شاهد تحولات مهمی در فضای سیاسی ایران هستیم و این تغیر وتحول از دید هیچ ناظر و هیچ کسی پنهان نبوده  و  نیست می دانیم که  اوضاع نابسامان رژیم از یکطرف و از طرف دیگر وضعیت   طبقه کارگر جان به لب رسیده در طی حاکمیت رژیم سرمایه داری اسلامی شرایط مطلوبی را برایش ایجاد و فراهم کرده که تمام قد و حق به جانب ابراز وجود کند و یکبار برای همیشه خود و همنوعانش را حداقل در یک جغرافیای معین نجات دهد .

با توجه به اینکه حزبی  جدی و روشن ، دارای سیاست مارکسیستی و بدون سازش و تخفیف موجوداست و شانش این انتخاب را داریم  . که باید بدون تردید و استغاره صد البته دراین شرایط که دعواهای جناحهای سبز و سیاه رژیم بغیر از این حزب موجود، کل اپوزیسیون را همراه خود برد  و یا در کمترین حالت دچار توهم و سر گیجه ی سیاسی کرد و دوسال گذشته خصوصا  بعد از انتخابات و موضعگیرهای این دوره نباید هیچ ابهامی برای کسی  باقی گذاشته باشد. برای این انتخاب و وصل شدن به این حزب  توقع و انتظار از این  کنگره این است با توجه به سیاست درست و کارگری که این حزب داشته من فکر میکنم تمام هم  و غم این حزب و  کنگره و دوربین نگاه ها جای باید زوم و فوکوس شوند که تنها و تنها و اصلی ترین مباحسش این باشد که راهی برای در دسترس بودن خود [ حزب ] و فائق آمدن بر این اوضاع چه در سراسر ایران و کردستان پیدا کند. به امید کنگره پر بار و پیروز .

اکتبر: چه پیامی برای ” طبقه کارگر و بخصوص کارگران کمونسیت و رهبران عملی کارگری و توده ای وفعالین کمونیست و برابری طلب و آزادیخواه ” در ایران و کردستان دارید؟

ابوبکر شریف زاده : جواب من و هر انسان ،انسان دوست و آزادیخواه به این سئوال  باید خیلی سر راست و روشن باشد  چرا که از جغرافیائی، از مردمی از حزب و سیاستی داریم  صحبت  میکنیم که دارای کارنامه  بیش از سی سال تلاش بی وقفه و تمام خواه است و به کمتر از سرگونی رژیم راضی نیست . بنابراین اگر فعالین، رهبران ،کمونیستها، و در یک کلام آزادیخواه و برابری طلب  و مردم را به یک زنجیر قوی و فولادی تشبیه کنیم مردم حلقه های زنجیر و رهبران و کمونیستها نقط جوش دو سر حلقه اند . بنابراین پیام من به طبقه کارگر، رهبران عملی کارگری و توده ای ،  کمونیستها و کل صف آزادیخواه و برابری طلب این است حول سیاستهای کمونیستی حزب حکمتیست متحد و متشکل شوند برای ایفای نقش در این دوره . خصوصا بعد از کنگره چهارم حزب، چرا چون تنها سیاست روشن و کمونیستی ” خوب است ” اما کافی نیست پس دست در دست هم بدون اتلاف وقت و با تعجیل برای  اجرا و پراتیک کردن ، و ایفای نقش تاریخیمان در این برهه مهم تاریخی ناظر بودن و حتی انتخاب درست و حق به جانب بودن دردی را دوا نمی کند جز اتحاد و تشکل .