کنگره هفتم حزب

کنگره ها // ۷//سند اولویتهای کنگره هفتم حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (مصوب کنگره هفتم حزب، مهر ١٣٩٤- اکتبر ٢٠١٥)

سند اولویتهای کنگره هفتم حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (مصوب کنگره هفتم حزب، مهر ١٣٩٤- اکتبر ٢٠١٥)

 کنگره هفتم حزب کمونیست کارگری حکمتیست

در چنین دوره ای وظایف خطیری در مقابل حزب ما، طبقه کارگر و مبارزین راه آزادی و برابری قرار دارد.

کنگره هفتم حزب  به منظور مقابله با اوضاع جدید در منطقه و ایران و تلاش برای  تغییر تناسب قوا به نفع جنبش طبقه کارگر، زنان، جوانان و دهها میلیون انسان متنفر از جمهوری اسلامی بر اجرای فوری اولویتهای زیر  تاکید دارد:

اولویتها:

١- دخالت فعال و مستمر در مبارزات جارى طبقه کارگر برای بهبود زندگی این طبقه و تامین یک سیاست پیگیر کمونیستی. تلاش پیگیر و هدفمند برای متحد کردن طبقه ازجمله رهبران پیشرو و کمونیست و کمک به تشدید مبارزه این طبقه علیه بورژوازی. افشای گرایشات راست درون طبقه، مبارزه علیه تشکلهای ضدکارگری دولتی و  تداوم سرکوب  فعالین کارگری از جانب جمهوری اسلامی.

تلاش جهت تاثیر گزاری و بالا بردن توقعات اقتصادی طبقە کارگر و تقویت گرایش سوسیالیستی  متکی بر برگزاری جنبش مجامع عمومی و شورا در محل کار و زیست.

سازمان حزب در ایران باید محمل قدرت کارگران و زحمتکشان در مقابل رژیم، درمقابل سرمایه داران و در مقابل خطر سناریوی سیاه باشد.

سازمان حزب باید طبقه کارگر در بخش های مختلف و صنایع کلیدی را موضوع کار خود قرار دھد.
در این راستا ضروری  است حزب نیروی بیشتری را به این عرصه اختصاص دهد و همچنین  رهبری و سیاست یکدست و متمرکزی را برای سازمان حزب در داخل کشور تضمین کند.

٢- حضور فعال و رادیکال در جدالهای اصلی  مبارزه طبقاتی و سیاسی – اجتماعی ایران، جهت تامین  پرچم کارگری- کمونیستی روشن و دخالتگر. امر محوری ما هدایت، فراخوان و سازمان دادن جامعه به مسیر تغییر تناسب قوا به نفع کارگران و توده های مبارز و تسریع در روند سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی است.

– افشای کارناوال های مضحک “انتخاباتی” جمهوری اسلامی و پرچمهای بورژوایی و ریاکارانه جناحهای آن تحت عنوان اصلاحات، اعتدال ، سبز، دوم خرداد  و غیره.
– افشای مداوم اپوزیسیون بورژوائی و ملی- اسلامی های حکومتی و غیر حکومتی.
ـ افشا و نقد سیاستها و عملکرد  چپ  پوپولیست و بورژوائی.

٣-  مبارزه با خطر سناریو سیاه و جلوگیری از سرایت آن به ایران یک رکن مهم و مداوم فعالیت حزب ما باید باشد. مبارزه علیه نیروهای سناریو سیاهی، تشویق اپوزیسیون چپ و مسئول به مقابله با این خطر.

٤- سازماندهی، رهبری  و گسترش فعالیت های گارد آزادی بر مبنای اسناد مصوب حزب در کردستان و ایران.

۵-  تامین پرچم پیگیر کمونیستی در مبارزات جارى جنبش آزادی زن و خلاصی فرهنگی. تقویت جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی در دانشگاهها و مراکز آموزشی، بعنوان یکی از سنگرهای چپ و آزادیخواهی، و عقب راندن ارتجاع از این سنگرها.

٦- تقویت فوری موقعیت اجتماعی و سازمانی کمونیسم و حزب درجامعه کردستان ایران، تضمین چهره مسلح حزب، بسیج جامعه علیه ناسیونالیسم و بورژوازی کرد هم در اپوزیسیون و هم در صف جمهوری اسلامی، بسیج جامعه علیه جریانات اسلامی، کار هدفمند و مستمر در میان کارگران مهاجر در عراق  و …

٧- در این دوره لازم است حزب ما در خارج کشور به نماینده صدای اعتراضات طبقه کارگر و اعتراضات رادیکال جامعه ایران تبدیل شود. ممانعت عملی از حضور و فعالیت جمهوری اسلامی و نهادهای وابسته به آن در خارج یک رکن مهم فعالیت ما در خارج است.

٨-  آموزش منظم و مدرن و کادر پروری در حزب باید بطور هدفمند و مستمر به بخشی از سوخت و ساز روتین حزب تبدیل گردد. این آموزش علاوه بر کادرهای علنی حزب همزمان طبقه کارگر و فعالین، رهبران و آژیتاتورهای کارگری را نیز مد نظر داشته باشد. این آموزش همچنین حول موازین و حزبیت کمونیستی و به روز کردن حزب با دنیای پیشرفته الکترونیکی و چگونگی تضمین امنیت حزب (بر مبنای سند مصوب امنیت) ضروری است در حزب جاری شود.

٩- حزب به کمک مالی توده های مردم نیاز مبرم دارد، گسترش امکانسازی مالی، سروسامان دادن به سازمان مالی  و اختصاص نیروی  کافی به این عرصه در راس اولویتهای رهبری منتخب قرار بگیرد. ضرورت جاری کردن سیاست و موازین مصوب سند  موجود مالی در کل حزب.

١٠- حزب حکمتیست برای رساندن صدا و تصویر خود بە جامعە ایران نیاز بە رسانەای دارد کە در دسترس مردم باشد. تلویزیون و شبکە های اجتماعی آن ابزاری هستند کە در دسترس مردم قرار دارند. کنگره رهبری حزب را متعهد میکند تا امکانات لازم جهت تهیە منظم برنامە تلویزیونی و سازمان دادن یک واحد مجرب برای تامین حضور حزب در شبکە های اجتماعی مانند تویتر، فیسبوک، اینستاگرام و… تامین کند.

١١- حزب ما باید زمینه و امکان عروج طیف وسیعتری از نسل جوان در مکانیسم رهبری حزب را تضمین کند. حضور کمونیستهای نسل جوانتر در سطوح مختلف رهبری و پستهای کلیدی و ارگانهای حزبی نیاز مبرم حزب و جنبش ما است. تقویت مکانیزم رهبری حزب طوری که مدرن تر، سریعتر، پراتیکی تر و سازمانده تر عمل کند  بیش از پیش ضروری شده است.

١٢- تماس و همکاری گسترده تر با احزاب و سازمانهای کمونیست، نهادهای کارگری و رادیکال در سطح ایران منطقه و جهان یک ضرورت سیاسی است. هدف و مبنای این رابطه ها کمک به پیشبرد امر مبارزه طبقاتی و کمونیستی در بعد بین المللی و محلی است

– تلاش برای تحکیم رابطه سه حزب کمونیست کارگری – حکمتیست، عراق و کردستان و ارتقای همکار مشترک در سطوح مختلف در اولویت قرار دارد.

***