کنگره پنجم حزب کنگره های حزب

کنگره ها //۵/ قرار

قرار در مورد عدم مشروعیت استفاده جمع اقلیتی که حزب را ترک کردند، از نام و نشان حزب حکمتیست

١-جمع اقلیتی که حزب را ترک کردند با برگزاری تجمع غیرقانونی و غیر اساسنامه ای تحت نام کنگره اضطراری  به خروج خود از حزب حکمتیست رسمیت داده اند.

٢-این جمع کماکان با نقض آشکار اصول ابتدایی و سازمانی شناخته شده در بین احزاب سیاسی، با سوء استفاده از نام و نشان حزب حکمتیست به حرکت ضدحزبی خود ادامه میدهند.

کنگره  پنجم حزب حکمتیست اعلام میکند که این گروه نه به لحاظ سیاسی و نه به لحاظ تشکیلاتی حق استفاده از نام و نشان حزب حکمتیست و گارد آزادی و عناوین نشریات و سایتهای حزب حکمتیست را ندارند. استفاده کنونی این گروه از نام  و آرم حزب حکمتیست، نام و آرم گارد آزادی، اسامیو لوگوی نشریات کمونیست هفتگی، کمونیست فصلی، اکتبر، سازمانده کمونیست، حکمت و سایتهای حزب حکمتیست، اکتبر، ایران تلگراف و کمیته سازمانده، تلویزیون پرتو و لوگوی آن و سایت آن، رادیو پرتو و لوگو و سایت آن به هیچ وجه مشروعیت ندارد. کنگره پنجم از کارگران و فعالین کمونیست، صف آزادیخواه و برابری طلب جامعه، افکار عمومی و همه احزاب و سازمانها و شخصیتهای سیاسی اپوزیسیون انتظار دارد که استفاده نامشروع این گروه از نام و نشان حزب حکمتیست را از آنان نپذیرند. بر آنها فشار بگذارند تا نام و نشان دیگری برای خود اختیار کنند.

قرار

در مورد دفاع از حرمت کمیته مرکزی منتخب کنگره چهارم حزب حکمتیست

کورش مدرسی در جلسه هواداران خط انحلال طلبی و تخریب حزبیت تحت عنوان “کنگره اضطراری” از مقام و جایگاه رهبر معنوی بدون پست تشکیلاتی، به شیوه ای غیرمستدل و غیرحزبی اعضای کمیته مرکزی و علی البدلهای منتخب کنگره چهارم حزب را مورد حمله قرار داده است و تجمع مزبور بر اساس حکم ایشان ٤٨عضو وعلی البدل کمیته مرکزی را توبیخ تشکیلاتی کرده است.

کورش مدرسی در آن تجمع با فاکتهای وارونه و متهم کردن اعضای کمیته مرکزی به “فساد سیاسی” ناشیانه تلاش کرده است نقش تخریبی و ضد حزبی خود را از مقطع کنگره چهارم حزب علیه حزب و رهبری منتخب آن و در سازماندهی “شورش” دسامبر پرده پوشی کند.

کنگره پنجم حزب حکمتیست ضمن دفاع از حرمت کمیته مرکزی منتخب کنگره چهارم حزب حکمتیست حملات کورش مدرسی به اعضای اصلی و علی البدل کمیته مرکزی منتخب کنگره چهارم حزب ورواج آنارشیسم تشکیلاتی را مردود اعلام میکند. کنگره پنجم این حرکت انقلاب ایدئولوژیکی عریان، علیه اعضای بالاترین ارگان رهبری حزب را جلوه ای از خصلت ضدحزبی و ضداجتماعی میداند و اینگونه اقدامات را نشان استیصال و ناامیدی این خط پاسیو و ضدحزبی ارزیابی میکند.