کنگره پنجم حزب کنگره های حزب

کنکره ها // ۵/. مصوب کنگره پنجم حزب حکمتیست در مورد ساماندهی اموال حزبی

مصوب کنگره پنجم حزب حکمتیست

در مورد ساماندهی اموال حزبی

حزب حکمتیست حزبی است که تحقق انقلاب پرولتری، واژگونی کلیت سرمایه داری و ساخت جامعه ای عاری از استثمار طبقاتی را در سرلوحه برنامه حزبی خود قرار داده است.  دستیابی موفقیت آمیز به این اهداف بزرگ به نیروی انسانی و ملزومات مادی وابسته است.  فراهم آوردن و حفظ این ملزومات مادی بخشی از پروسه ای است در راستای نیل به اهداف نهایی حزب. نظر به اینکه حفظ این ملزومات به اندازه فراهم آوردن آن مهم است و در نتیجه تجربه اخیر که درطی آن اقلیتی انحلال طلب با عملی ضد حزبی اموال حزب را بنفع خود مصادره کردند، عدم کفایت تعهد سیاسی و اخلاقی در حفظ منابع حزبی بیشتر نمایان شده است، بنابراین کنگره پنجم حزب حکمتیست تصویب میکند که :

1. تمامی اموال سخت افزاری و نرم افزاری حزب، اعم از منابع مالی، اسناد حزبی ، وسایل تولید برنامه های تلویزیونی ، رادیویی، سایتها و سرورهای حزب حکمتیست در بانک اطلاعاتی اموال حزبی ثبت شوند.
2. رفقای مسئول حسابهای بانکی حزب، سایتها و سرورها باید در اظهارنامه ای قانونی و به ثبت رسیده اعلام کنند که در صورت اتمام مسئولیت تشکیلاتیشان و پایان دادن اختیاری یا اجباری به عضویتشان در حزب حکمتیست منابع مالی را که دست اندرکارش بوده اند متعلق به حزب حکمتیست می دانند و در اولین فرصت پروسه انتقال این منابع را به شخصی که از طرف حزب تعیین می شود انجام خواهند داد.  
3. کنگره پنجم  از رهبری آتی حزب حکمتیست میخواهد که کمیسیونی را برای تنظیم متن این اظهارنامه تشکیل دهد و التزام رفقای دست اندرکار را به امضا و پایبندی به مفاد آن در دستور کار خود قرار دهد.
4. این کمیسیون در مورد ساماندهی دراز مدت منابع حزبی برنامه ای برای ثبت اموال حزبی منجمله شماره حسابهای بانکی و مالکیت سایتها بنام حزب حکمتیست بعنوان شخصیت حقوقی تدوین کند.  این برنامه پس از بحث و تصویب آن توسط ارگانهای حزبی بلافاصله قابل اجرا است. تحقق این امر می تواند به بهترین شیوه اموال حزبی را از گزند صدمات ناشی از تلاطمات سیاسی و تشکیلاتی محفوظ نگه دارد.