کنگره ششم حزب کنگره های حزب

کنگره ها // ۶// قطعنامه علیه آلترناتیو سناریو سیاهی جریانات راست پروغربی

(مصوب کنگره ششم حزب حکمتیست)
١- تلاش قدرتهای امپریالیستی غرب برای شکل دادن به آلترناتیوها و حکومتهای مورد نظر خود و تحمیل آن به جامعه در لیبی و سوریه و پیش از آن در افغانستان و عراق٬ جریانات اپوزیسیون راست پرو غربی و متحدین شان در ایران را نیز به تکاپو برای آلترناتیو سازی انداخته است. در یکسال اخیر کنفرانسهای استکهلم٬ کلن٬ واشنگتن٬ بروکسل و پراگ نیز در این راستا بوده است. در راس این تلاش عمدتا جریانات سلطنت طلب و مدافع رژيم سابق و جریانات ناسیونالیست عظمت طلب و فدرالیست قرار دارند. این نیروها بخشهای دیگری از اپوزیسیون بورژوازى ايران و محافل و کانونهاى ملى گرا و جمهورى خواه و ملی اسلامی و رانده شدگان از حکومت را نیز با خود دارند.
۲- این تلاشها را ما اکنون در تشکلاتی مانند “شورای ملی ایرانیان” و امثالهم مشاهده میکنیم. این جریانات میکوشند با حمایت دول ارتجاعی غربی به آلترناتیوهایی ارتجاعی و استبدادی مانند “کنگره ملی عراق”٬ “شورای موقت لیبی” و “ائتلاف اپوزیسیون سوریه” شکل داده و با زور تبلیغات منکوب کننده دستگاه تبلیغاتی غرب و مهندسی افکار عمومی و سلاح تحریم اقتصادی و جنگ به جامعه تحمیل کنند. ماهیت این آلترناتیوها علیرغم تبلیغات عوامفریبانه شان در دفاع از “صلح” و “دمکراسی” و “حقوق بشر” کاملا ارتجاعی و استبدادی و استثمارگرایانه و مخرب است. تلاشی برای جلوگیری از دخالت آزاد و آگاهانه مردم در تعیین آلترناتیو حکومتی آتی در پس تحولات جامعه و سرنگونی رژیم اسلامی است.
۳- ویژگی این آلترناتیو ها تکیه بر حمایت مالی و پوشش رسانه ای و نیروی نظامی و ماشین قلدری  میلیتاریسم غرب است. کودتا٬ و توطئه و بند و بست از بالای سر مردم و گره زدن امید و فعالیتهای خود به ماشین تخریب جنگی ناتو راه عمومی به  قدرت رسیدن این جریانات دست راستی است. جنگ و کشمکش خونین و کشدار و به جریان افتادن باند ها و فرقه های سیاه مذهبی٬ آریایی و قومی و دستجات ملوک الطوایف نظامی و شکل گیری یک سناریوی سیاه نتیجه محتمل چنین تلاشهایی در سیر تحولات جامعه است.
۴- حزب کمونیست کارگری – حکمتیست تلاش این جریانات بورژوایی برای شکل دهی به یک آلترناتیو حکومتی دست راستی و میلیتاریستی را عمیقا ضد منافع طبقه کارگر و مردم زحمتکش و مخرب ارزیابی کرده و به عنوان مانعی در مبارزه برای امحای نابرابری و تبعیض و استبداد و استثمار و بنیادهای اقتصادی و سیاسی حکومت اسلامی نقد و افشاء و ایزوله میکند. طرحهای این جریانات مرتجع علیه زندگی و هستی و حرمت و آزادی مردم است. چنین آلترناتیوسازیهای ارتجاعی باید طرد و افشا شود. کمونيسم کارگری بعنوان جنبشى که تاريخا آزادى خواهى و برابرى طلبى در جامعه را نمايندگى کرده است، بعنوان جنبشى که پرچم مدرنيسم و انساندوستى را در دست دارد و مردم آن را بعنوان يک جنبش و يک افق اجتماعى متمايز میشناسند، ميتواند چنين طرحها و جرياناتى را منزوى کند، بکوبد و بزور مردم از صحنه خارج کند. حزب حکمتیست مردم را به اردوی خود٬ اردوی آزادیخواهی و برابری طلبی فرا میخواند و میکوشد مردم در پروسه سرنگونی رژیم اسلامی آلترناتیو راست و میلیتاریستی و سناریوسیاهی را رد کنند و راه حل رادیکال، آزادیخواهانه، چپ و کمونیستی را انتخاب کنند.