اسناد پايه اي حزب

مباحثات : درخواست پلنوم فوق العاده -اکثریت کمیته مرکزی حزب حکمتیست

(از جانب اکثریت کمیته مرکزی حزب حکمتیست)

به: دبیر کمیته مرکزی ، رفیق ثریا شهابی
به: دفتر سیاسی حزب
موضوع: درخواست اکثریت کمیته مرکزی برای برگزاری پلنوم فوق العاده
رونوشت: رهبری دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان
سطح انتشار علنی

رفقا!
اوضاع حزب حساس است. باید با احساس مسئولیت و درایت سیاسی و با اتکاء به مکانیسمهای حزبی راه برون رفتی را پیش پای موقعیت کنونی حزب و تنش جاری آن گذاشت. در این راستا از دو جنبه پلنوم فوق العاده کمیته مرکزی قبل از کنگره تنها راه موثر و راهگشا است

.
1-    ضرورت سیاسی پلنوم فوق العاده: برای هر کس که اندک تجربه سیاسی و حزبی داشته باشد روشن است که بردن حزب با تنش موجود به درون پروسه تدارک کنگره و انتخابات و غیره، صرفنظر از معضلات قانونی آن، بدور از هرگونه درایت سیاسی است. پلنوم فوق العاده میتواند برای همه جوانب کنگره از تعیین کمیسون نظارت بر انتخابات تا آئین نامه تا پیشبرد تدارک عملی آن تصمیم بگیرد. پلنوم فوق العاده میتواند نقش یک فیلتر سیاسی حیاتی را در ارتباط با تنش موجود ایفا کند. میتواند به آرام شدن فضای موجود و برگزاری کنگره در یک فضای حزبی سالم و سیاسی کمک جدی بکند. پلنوم فوق العاده آخرین امکانی است که رهبری این حزب بتواند در یک محیط سالم راه حل سیاسی و متمدنانه ای را برای عبور دادن حزب از این تنگنا فراهم کند.
2-    ضرورت قانونی پلنوم فوق العاده: طبق ماده ١٠ اصول سازمانی حزب کمونیست کارگری – حکمتیست، “… عالی ترین ارگان رهبری حزب در فاصله دو کنگره کمیته مرکزی است که اعضای آن در هر کنگره انتخاب میشوند”. کمیته مرکزی ما نه تنها تا کنگره آتی اعتبار دارد بلکه بالاترین ارگان صلاحیتدار حزب در ارتباط با اختلافات موجود در دفتر سیاسی و همچنین در ارتباط با تعیین تکلیف ملزومات قانونی اجتناب ناپذیر کنگره مانند انتخابات و غیره است. بعلاوه رهبری دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان پیشنهاد کنگره فوق العاده را طرح کرده اند. ماده ۹ متمم اصول سازمانی حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست، درباره کنگره اضطراری یا فوق العاده حزب چنین گفته است: “کنگره اضطراری یا فوق العاده حزب تنها با اتکا به موارد زیر توسط کمیته مرکزی فراخوانده میشود”… بند ب- “درخواست کمیته مرکزی حزب”. بنابراین خواه برای برگزاری کنگره پنجم عادی و یا برگزاری کنگره فوق العاده مورد درخواست رهبری دو حزب، برگزاری پلنوم فوق العاده ضروری است.
بر این اساس و برای تضمین حق کمیته مرکزی در تعیین سیاست و جهت حزب در این لحظات حساس حیات حزب، ما اعضای کمیته مرکزی حزب خواهان آن هستیم که:
1-    پلنوم فوق العاده کمیته مرکزی فراخوانده شود و در کوتاهترین زمان ممکن برگزار گردد.
2-    دستور این پلنوم اساسا تدارک همه جانبه سیاسی اجرایی برگزاری کنگره اعم از عادی یا فوق العاده است.
3-    واضح است هیئت هر دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان در پلنوم فوق العاده حضور دارند.
4-    همه کادرهای حزب به این پلنوم دعوت شوند.

این پیشنهاد در عین حال در انطباق با فراخوان دبیرکمیته مرکزی برای پلنوم در تاریخ 14 دسامبر 2011 است. در این پلنوم قبل از اتکا به رای باید حداکثر تلاش برای ایجاد توافق حول طرح دقیق برگزاری کنگره عادی یا فوق العاده به عمل آید.

1-آزاد زمانی
2-عبدالله دارابی
3-  سعید آرمان
4-رحمت فاتحی
5-همایون گدازگر
6-فرهاد رضایی
7- رحمان حسین زاده
8- جمال کمانگر
9- فاتح شیخ
10- سیوان رضایی
11- حسین مرادبیگی(حمه سور)
12-صالح سرداری
13-ناصر مرادی
14-ملکه عزتی
15-ابراهیم باتمانی
16-رسول بناوند
17-رضا دانش
18-اسماعیل ویسی
19- علی عبدالی
20-دیبا علیخانی
21- سلام زیجی
22-   سوسن هجرت
23- مصطفی  یونسی (عضو علی البدل کمیته مرکزی)

ما اکثریت کمیته مرکزی از همه اعضا و علی البدلهای کمیته مرکزی و از همه کادرهای حزب درخواست میکنیم که از برگزاری پلنوم فوق العاده حمایت کنند.

اکثریت کمیته مرکزی منتخب کنگره چهارم حزب حکمتیست
٦ دی١۳۹٠- ۲٧ دسامبر ۲