اسناد پايه اي حزب

مباحثات : دو موضع و دومسیر، کدامیک را انتخاب می کنید؟ شمال علی

چهارشنبه, ۰۷ دی ۱۳۹۰ / ۲۸ دسامبر ۲۰۱۱

شمال علی/ دیروز بیست و هفتم دسامبر ،۲۰۱۱ کمیته مرکزی حزب حکمتیست در اطلاعیه ای درخواست پلنوم کمیته مرکزی را تقدیم به دبیر کمیته مرکزی حزب، رفیق ثریا شهابی نمودند وپلنوم را به عنوان مسیری قانونی برای نجات از بن بستی که با اقدام انحلال طلبانه گروه ۵ نفره،نفس حزب را گرفته است پیشنهاد نمودند. این گام طبق پرنسیپ های حزبی و آیین نامه داخلی حزب کاملاً قانونی و اصولی می باشد. دبیر کمیته مرکزی مگر با زیرپانهادن درخواست اکثریت کمیته مرکزی و امتناع از وظایف اصلی خویش وگرنه وظیفه قانونی دارد که اعلام پلنوم نماید.پلنوم کمیته مرکزی، ارگان رسمی و قانونی حزبی است و هیچ توجیهی برای رد کردن آن وجود ندارد. پلنوم می تواند راه حلی آرام برای مشکلات بیابد و زمینه برپایی کنگره را فراهم کند تا کنگره، مشکلات را در خدمت حفظ حزب و دفاع از پرنسیپ های حزبی رفع کند.
همزمان با این درخواست گروه ۵ نفره کمیته مرکزی حزب حکمتیست در تقابل با این راه حل اصولی و در ادامه اقدامات ضد حزبی و زیر پانهادن بدیهی ترین پرنسیپ های حزبی، اعلام برپایی کنگره ای بدون انتخابات و با شرکت نمایندگان کنگره قبلی حزب نمودند. اعلام این کنگره فاقد هر گونه پایه قانونی بوده و مطابق با هیچیک از بندهای آیین نامه داخلی نیست. گروه ۵ نفره طبق هیچ یک از مفاد آیین نامه حزب حق دور زدن پلنوم و اعلام کنگره را ندارند. همچنین کنگره بدون انتخابات، کنگره ای غیرقانونی است و در واقع تبدیل نمودن کنگره، حزب و نهادهای حزبی به کاریکاتور و سخره گری است.
هر کس که منفعت محدود و افق محدودتر برای آینده کار حزبی و کمونیستی چشم اندازش را تیره نکرده باشد می داند در بین این دو مسیر کدامیک را انتخاب کند. راه اول حفظ حزب موازین آن و راه دوم پرتگاه و انحلال حزب و حزبیت است. کادرهای کمونیست کارگری و احزاب آنها روبروی دو انتخاب و فقط دو انتخاب قرار گرفته اند. می توان پلنوم حزب حکمتیست را چون پلنوم رسمی کمیته مرکزی منتخب کنگره چهارم به رسمیت شناخت و بدین ترتیب در حفظ حزب و این بخش از فعالیت هایمان سهیم شد یا پلنوم را به رسمیت نشناخت. در این صورت چه در کنگره کاریکاتوری گروه ۵ نفره شرکت کنند یا نه ، و در واقع آگاهانه یا ناآگاهانه در راستای از بین بردن و انحلال حزب حکمتیست می کوشند.
من کادرهای کمونیست را فرا می خوانم که سکوت را بشکنند و در امر مقدس دفاع از حزب حکمتیست سهیم شوند.
شمال علی