اسناد پايه اي حزب

مباحثات : نامه ای به رفیق ثریا شهابی در مورد درخواست اکثریت کمیته مرکزی برای پلنوم فوق العاده – رحمان حسین زاده

از رئیس دفتر سیاسی
به دبیر کمیته مرکزی – رفیق ثریا شهابی
موضوع: فراخوان فوری پلنوم کمیته مرکزی

رفیق ثریا شهابی!

در رابطه با جواب شما به درخواست اکثریت کمیته مرکزی برای برگزاری فوری پلنوم کمیته مرکزی توجه تان را به نکات زیر جلب میکنم:

1- درخواست اکثریت بالای کمیته مرکزی و علی البدلها برای پلنوم ، جواب سرراست، روشن و بی ابهامی را از شما میطلبد. شما موظفید این پلنوم را فراخوان دهید. بیش از یک هفته است از انجام این وظیفه اصولی و سازمانی سرباز میزنید. سئوال اینست پلنوم را فراخوان میدهید یا نه؟

آیا تلاش شما برای گم کردن این جواب ساده و سرراست در میان مجموعه ای مطول از تحلیلها، تبیینها و فرمولبندیهای نامربوط هیچگونه ربطی به پست حزبی شما به عنوان دبیر کمیته مرکزی دارد؟ آیا “معضل حقوق بشر و هالوکاست در دنیا و ضرورت مبارزه با تروریسم اسلامی و مطلوبیت مبارزه ضد امپریالیستی” به این موضوع ربطی دارد؟ چه ربطی بین جواب این سئوال و “پرونده شکایت از آموزش و پرورش در کشورهای اروپایی و بحث “دمکراسی بدوی” وجود دارد. لطفا سطح درک عمومی و شعور سیاسی اعضای کمیته مرکزی و مخاطبان خود را جدی بگیرید. لطفا به جای توسل به این دستاویزهای بی ارتباط با موضوع بحث، به اصل موضوع و به درخواست اکثریت کمیته مرکزی جواب دهید.

2- تاسفبار است که درخواست اکثریت کمیته مرکزی برای پلنوم فوق العاده را “کمپین درونی و بیرونی” هیئت دایم نامگذاری کرده اید. تاسفبار است که در ظرفیت دبیر کمیته مرکزی اینچنین آگاهی، استقلال رای و اراده حزبی اعضای کمیته مرکزی را دست کم گرفته اید. اهانتبار است که سی عضو کمیته مرکزی را نه به عنوان کمونیستهای صاحب فکر و سیاست و اراده مستقل، بلکه به عنوان دنباله روان هیئت دایم معرفی کنید. تاسفبارتر اینکه شما کاملا واقفید که این اکثریت قاطع کمیته مرکزی با نظرگاه سیاسی متفاوت، بر درخواست مشترک برگزاری پلنوم فوق العاده توافق کرده اند. با این حال عامدانه از این حقیقت عدول میکنید.

3- از دستور پیشنهادی اکثریت کمیته مرکزی به پلنوم شکوه دارید. اگر قصد فضاسازی نداشته باشید، مسئله روشن است. شما هم به عنوان دبیر کمیته مرکزی میتوانید دستور پیشنهاد کنید. واضح است که پلنوم میتواند هر موضوعی را که صلاح بداند با رای خود در دستور بگذارد. واضح است که گزارش رئیس دفتر سیاسی و گزارش آلترناتیو دبیر کمیته مرکزی بند اول هر دستوری در هر پلنومی است. این خود پلنوم است که دستور نشست را تعیین میکند.

4- نوشته شما حاوی بسیاری ادعاهای وارونه و دور از حقیقت است. یک مورد آن فضاسازی حول سهمیه تشکیلاتهای محل کار و زیست است. ادعای شما در این مورد به هیچ فاکت و سند واقعی و به هیچ مصوبه و تصمیمی اتکا ندارد. جای سئوال جدی است که به دست گرفتن این موضوع از جانب دبیر کمیته مرکزی در خدمت چه هدفی است؟

رفیق ثریا!

در نامه 28 – 12-2011 برایت نوشتم، “حزب در شرایط حساسی بسر میبرد. کمیته مرکزی و تک تک اعضای آن درست در شرایطی که اکنون حزب ما در آن بسر میبرد موظف به ایفای نقش مسئولانه خود هستند . پلنوم محل اعمال اراده کل کمیته مرکزی و اعضای آن برای عبور دادن حزب از این تند پیچ و طرح ریزی دقیق برگزاری کنگره پنجم حزب هستند. این امکان را نباید از اعضای کمیته مرکزی دریغ کرد”. متاسفانه تا این لحظه این فرصت را از اکثریت کمیته مرکزی دریغ کرده اید.از جواب سر راست طفره رفته اید. این نحوه برخورد غیر قابل قبول است. فرصت محدود است. شما طبق اساسنامه موظفید که به محض درخواست اکثریت کمیته مرکزی برای برگزاری پلنوم فوق العاده، بدون فوت وقت آن را فراخوان دهید. تبعیت از اساسنامه همیشه واجب است اما برای چنین شرایطی از همیشه حیاتی تر است. بخصوص برای کسی که در پست حزبی دبیر کمیته مرکزی است و در آرایش کنونی رهبری تنها کارش فراخواندن پلنوم کمیته مرکزی است. به وظیفه خود به عنوان دبیر کمیته مرکزی عمل کنید و فورا پلنوم را فرابخوانید.

با احترام

رحمان حسین زاده
3-1-2012