اسناد پايه اي حزب

مباحثات : در حمایت از ضرورت برگزاری پلنوم وسیع – مصطفی یونسی، عمر کریمی، سعید کرامت، جلال برخوردار، حسین احمدی نیا، بهره حسین، احمد مطلق، ابراهیم بارسن

خطاب به رفیق ثریا شهابی
رونوشت به کلیهُ اعضای کمیته مرکزی
موضوع: در حمایت از ضرورت برگزاری پلنوم وسیع ک م!

دررابطه با چگونگی برخورد به اختلافات درون حزب حکمتسیت ما جمعی از اعضا و هواداران این حزب در کانادا از دبیر کمیته مرکزی و کلیهُ اعضای ک م انتظار داریم که با احساس مسئولیت درarme 2 مقابل جنبش کمونیستی و سنتهای پیشرفته مدنی به اختلافات جاری در حزب حکمتیست برخورد کند.

ما امضا کنندگان زیر با درک عمیق حساسیت بحران کنونی درون صفوف رهبری حزب، اعلام میکنیم که بهترین راه سرو سامان دادن به این اختلافات و ادامهُ منطقی و صحیح آن را در پیشبرد آن از کانالها و مجاری تعریف شدهُ اساسنامه ای میدانیم. از نظر ما وجود اختلاف در صفوف حزب نه تنها غیر طبیعی نیست بلکه آن را جزئی از موجودیت حزبی سالم و سیاسی میدانیم. هرگونه اختلاف نظر سیاسی، بایستی در فضایی کاملا سیاسی و باز طرح و قابل تعیین تکلیف باشد. در این مقطع حساس حزب، ما میخواهیم که کمیته مرکزی با درک ضرورت سیاسی – تشکیلاتی به انجام وظیفه ای که از کنگرهُ چهارم بر عهده دارد، با تشکیل پلنوم فوری بیشترین نقش خود را در هدایت حزب به بهترین و مناسبترین شیوهُ مناسب و اصولی ایفا کند. ما تمامی اعضای ک م را فرا میخوانیم با شرکت فعال خود در این پلنوم راه را بر هرگونه تصمیمات و اعمال غیر اساسنامه ای بگیرند. در این زمینه وشخضاُ از رفیق ثریا شهابی، دبیر کنونی ک م، میخواهیم با ایفای نقش موثر و مسئولانهُ خود پلنوم را هر چه زودتر فرا بخواند. این پلنوم بایستی رهبری کل فعالیتهای حزب را دوباره سروسامان داده، و با اتخاذ تصمیمات اصولی و برمبنای ضوابط تعریف و مدون حزبی راه را برای برپایی کنگره ای شایستهُ کمونیستها و نیز برای ادمه و پیشبرد اصولی مباحثات سیاسی درون حزب در ایندوره هموار کند.

حساسیت شرایط کنونی و لزوم ایفای نقش موثر و مسئولانه بر کسی پوشیده نیست. لذا همهُ رفقای ک م را فرا میخوانیم با شرکت فعال در این پلنوم، امکان پیشبرد وظایف سیاسی – طبقاتی حزب را فراهم آورند. این حزب، این رهبری و این جنبش دارای تجربیات غنی کمونیستی ست و قطعا میتواند این دوره را با قاطعیت پشت سر بگذارد.

مصطفی یونسی، عمر کریمی، سعید کرامت، جلال برخوردار، حسین احمدی نیا، بهره حسین، احمد مطلق، ابراهیم بارسن