اسناد پايه اي حزب

مباحثات ؛ پلنوم فوق العاده کمیته مرکزی حزب حکمتیست با شرکت کادرهای حزب برگزار میشود

به اعضای اصلی و علی البدل  کمیته مرکزی
به کمیته ها و کادرهای حزب
سطح انتشار علنی

رفقا!

همچنانکه اطلاع دارید در تاریخ 27 دسامبر 2011 اکثریت کمیته مرکزی حزب درخواست پلنوم فوق العاده را به دبیر کمیته مرکزی رفیق ثریا شهابی ارائه کرد. بر طبق اصول سازمانی رفیق ثریا شهابی موظف بود در اسرع وقت ممکن پلنوم را فرابخواند. دبیر کمیته مرکزی نه تنها از انجام این وظیفه اصولی و سازمانی خودداری کرد، بلکه خود در راس کمپین تحریم برگزاری پلنوم قرار گرفت. رفیق ثریا در نوشته خودش اعلام کرد “برای پایان دادن به این تناقض، باید بین وجدان و پست تشکیلاتی یکی را انتخاب کرد و من اولی را انتخاب میکنم”.

در نتیجه از سمت خود به عنوان دبیر کمیته مرکزی استعفا کرد و قید نمود که کمیته مرکزی خود میتواند پلنوم را فرابخواند.

اکنون اکثریت کمیته مرکزی حزب بنا به تعهد و رسالتی که در قبال کل حزب و حفظ اتحاد و ادامه کاری آن دارد، پلنوم فوق العاده کمیته مرکزی را فرامیخواند. برای این پلنوم همه اعضای کمیته های حزبی و همه کادرهای حزب دعوت هستند . پلنوم در ماه ژانویه برگزار میشود. تاریخ و محل آن توسط دفتر مرکزی حزب به اطلاع شرکت کنندگان میرسد.  واضح است در این پلنوم بنابه روال همیشه هیئت هر دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان دعوت هستند.

اکثریت کمیته مرکزی حزب در سند درخواست پلنوم بتاریخ 27دسامبر 2011 ضرورت سیاسی و سازمانی برگزاری این پلنوم رابه روشنی مستدل کرده و کماکان برآن پافشاری میکند. پلنوم فوق العاده کمیته مرکزی ، پلنوم کل کمیته مرکزی حزب است. اکثریت کمیته مرکزی بار دیگر از همه اعضای کمیته مرکزی منتخب کنگره چهارم میخواهد در این پلنوم حضور یابند. به طور مشخص از اعضای کمیته مرکزی که طی یادداشتی تحریم پلنوم را اعلام کرده اند، میخواهد در این تصمیم خود تجدید نظر کنند. در پلنوم فوق العاده کمیته مرکزی، که پلنوم همه اعضای آن است شرکت کنند. ما اکثریت کمیته مرکزی اعلام میکنیم در این پلنوم و در موارد اساسی مورد اختلاف به رای متکی نمیشویم و حداکثر تلاش و همفکری را بکار میگیریم تا به توافق برسیم . این پلنوم اکنون موثرترین راه حل برون رفت حزب از وضعیت کنونی و گذار آن به طرف برگزاری کنگره پنجم حزب بر طبق اصول سازمانی و موازین تعریف شده حزبی ما است.

به امید برگزاری موفقیت آمیز پلنوم کل کمیته مرکزی و کادرهای حزب
به امید برگزاری پلنوم راهگشا برای کل حزب

زنده باد حزب حکمتیست

اکثریت کمیته مرکزی  حزب حکمتیست

17 دی 1390 –7 ژانویه 2012