اسناد پايه اي حزب

مباحثات : پاسخ به نامه “یک فرصت دیگر” به رهبری دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان – از هیات دائم دفتر سیاسی حزب حکمتیست

پاسخ به نامه “یک فرصت دیگر”
به رهبری دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان
از هیات دائم دفتر سیاسی حزب حکمتیست

رفقای رهبری دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان!

نامه سوم ژانویه ۲٠١۲ شما )”یک فرصت دیگر”( را در جلسه هیات دائم دفتر سیاسی حزب حکمتیست، با شرکت رفقا عبدالله دارابی و صالح سرداری اعضای دفتر سیاسی، بررسی کردیم. از تصمیم شما به ادامه دخالت برای کمک به رفع معضل موجود در حزب حکمتیست استقبال میکنیم. امیدواریم این بار دخالت شما بتواند کارساز و راهگشا باشد. در این مورد توجه شما را به این نکات جلب میکنیم:

١- اولین معیار ما برای این دخالت کارساز و راهگشای شما، دفاع روشن از پایبندی به موازین و پرنسیپهای حزبی است. این در شرایط مشخص کنونی دفاع روشن رهبری دو حزب از حق قانونی و اساسنامه ای اکثریت قاطع کمیته مرکزی حزب حکمتیست برای برگزاری پلنوم فوق العاده است. اولویت ما در شرایط کنونی، تلاش برای فعال کردن مکانیسمهای حزبی در راستای رفع تنش جاری و در مسیر برگزاری کنگره قانونی حزب در اسرع وقت است. واضح است که مساله برگزاری کنگره قانونی مورد توافق است. درخواست اکثریت کمیته مرکزی حزب برای برگزاری پلنوم فوق العاده پیش از کنگره هم در این راستا است.

۲- تکرار پیشنهادهای قبلی به کارساز بودن و راهگشا بودن دخالت امروز شما کمک نمیکند. ما نظر خود درباره همه پیشنهادهای قبلی شما را صریح و شفاف بیان کرده ایم. در این نامه شما شرط خود را قبول بی قیدوشرط پیشنهاد جلسه فوری مشترک اعلام کرده اید که همان پیشنهاد قبلی هیات مشترک است. این شرط برای ما قابل قبول نیست. ما همیشه بر شرکت در ارگانهای حزبی که دو طرف در آن عضویت دارند با حضور هیات دو حزب، تاکید کرده ایم. امروز مساله این است که اکثریت کمیته مرکزی حزب خواهان برگزاری پلنوم فوق العاده است. دبیر کمیته مرکزی نه تنها از وظیفه خود در فراخواندن فوری آن خودداری کرده است بلکه در راس کمپین تحریم پلنوم قرار گرفته است. پلنوم مجرای غیرقابل صرفنظر و کارسازترین مجرای حل و فصل همه مسائل و گامهای عملی برای برگزاری کنگره قانونی حزب است.

۳- یک معیار دیگر برای راهگشا بودن دخالت شما این است که برخلاف سابق، قبل از اعلام بیرونی تصمیمات خود، با هر دو طرف تماس بگیرید. اگر هدف دخالت شما نزدیک کردن دو طرف است، باید با هر دو طرف در تماس باشید. در مورد مضمون نامه “یک فرصت دیگر” و شرط قبول بی قید و شرط پیشنهاد آن، هیچ تماسی با ما نگرفته اید. در سه هفته گذشته هم شما از تماس با ما خودداری کرده اید. تجربه نشان داده است که این روش مناسبی برای دخالت راهگشا در جهت نزدیک کردن دو طرف و کمک به رفع تنش موجود نیست.

۴- ما بسیار خوشنود میشویم که بدانیم آیا رهبری دوحزب، قرار “تعلیق روابط سیاسی و تشکیلاتی با حزب حکمتیست” را کنار گذاشته اند؟ بیشک محترم شمردن روابط سه حزب، بسیار ضروری و کارساز است.

هیات دائم دفتر سیاسی حزب حکمتیست
١۴ دی ١۳۹٠- ۴ ژانویه ۲٠١۲