اسناد پايه اي حزب

مباحثات ؛ در مورد پلنوم فوق العاده کمیته مرکزی حزب – ابوبکر شریف زاده

جواب کوتاه به رفیق اسعد کوشا که ضرب الاجل تعیین کرده اند !

رفیق اسعد کوشا در دو نوشته و با ملقمه ای از طنز و ریاضیات و اساسنامه به غلط مدعی اند که پلنوم فوق العاده کمیته مرکزی ( پلنوم 23) رسمیت نداشته است. عجیب نیست که پلنوم رسمی و قانونی نباید مورد قبول اسعد کوشا و همقطاران ایشان باشد چرا که بدلیل این حکم ساده که از همان روزهای شروع کودتا و بحران که در روز روشن و درمقابل چشمان صدها کادر و عضو حزب و هزاران دوست و سمپاد حزب ، اکثریت حزب و رهبری منتخب کنگره 4 و پلنوم 22 را به میل خود جمع 5 نفره وقت منهای 1 حال کل حزب را منحل و غیره قانونی اعلام کردند و کسانی چون ر کوشا ایراد ی هم به این اصل و اصول لابد درست اساسنامه ای و صد البته درست ریاضی که باز هم لابد 4 از 13 بیشتر و رسمی و قانونی تر است نداشته و ندارند . و طنز رفیق اسعد به کنار، به عنوان یکی از کادرهایی که در این پلنوم حضور داشتم با توضیحاتی لازم میدانم نشان دهم که رفیق اسعد چه در مراجعه به اعداد و ارقام و ریاضیات و چه اصول سازمانی حزب اشتباه کرده اند. از ریاضیات و دو بعلاوه دو می شود پنج رفیق اسعد کوشا شروع کنیم!؟

دوست عزیز ! این شما و دوستان اقلیت شما در دفتر سیاسی هستند که  ریاضیات را در ذهن خودتان تغییر دادید و باور کردید که پنج منهای یک میشود سیزده (ببخشید دوازده) و نه به رهبری قانونی حزب حکمتیست بلکه به اعدادی که شاید هزاران سال است بین مردم دنیا جای باور و اعتمادند بهانه گرفتید و دهن کجی کردید و دارید می کنید. آن روزی که این دوستان شما حکم دلبخواهی صادر کردند، که جمع 5 نفره دفتر سیاسی از جمع سیزده نفره ای که آن 5 نفر هم جزوش است “مهمترو صاحب صلاحیت تر” هستند در حزب، چرا این ریاضیات شما و نشان دادن کوچکی و بزرگی اعداد و ارقام به دادمان نرسید؟ آنوقت رفیق اسعد به نظرت این اعداد و ارقام و ریاضیات کنونی شما را باید جدی بگیریم؟

جهت اطلاع رفیق کوشا و دیگرانی که اعداد و جمع و تفریق اگر به ضرر آنها باشد قبول نیست می رسانم،در پلنوم بدرست موسوم به پلنوم دفاع از حزبیت کمونیستی علاوه بر اعضای  کمیته مرکزی تعداد ی از کادر های حزب شرکت داشتند و پلنوم بسیار سیاسی و پرباری بود اگر  رفیق کوشا کمی حوصله کند بحثهای صوتی و تصویری آن پخش خواهد شد.  خود رفیق کوشا گفته اند که اعضا کمیته مرکزی 42 نفر هستند.  فرضمان این است که منظور اسعد کوشا از 42 یعنی 42 خوب بعد گفته اند 4 نفر استعفا داده این می شود 38= 4-42  نصف این یعنی  19 نفر.   حال برای رسمیت ، قانونیت و اصولی بودن پلنوم نصف + 1 لازم است و این یعنی 20 نفر. خوب  رفیق کوشا خود زحمت کشیده اسم 20  نفر را نوشته اند و این همان نصف به علاوه یک مشهور که اکثریت هر جمعی نامیده میشود  و منظور هر اساسنامه حزبی و اصول سازمانی ما هم هست. بر اساس همین 20 نفر اکثریت کمیته مرکزی پلنوم قانونیت و رسمیت پیدا کرد. رفیق رضا دانش مستدل اینها را برایش نوشته و اسامی را یادآوری کرده و من لازم به تکرار نمی بینم، اما رفیق اسعد این را قبول ندارد و این بار به یاد نحوه جایگزینی علی البدلها به جای رفقای مستعفی از کمیته مرکزی افتاده است. اینجا چند نکته را لازم است، توضیح داد. جالب است این دوستان اکثریت رهبری منتخب حزب را قبول ندارند اما برای 6 نفر عضو علل البدل کمیته مرکزی که هیچکدام چون ر کوشا در پلنوم قانونی 23 شرکت نداشتند اشک تمساح می ریزد این نگاه و این محاسبات مرا یاد رخدادی انداخت که خودم شاهد ماجرا بودم که خانه پیر زنی آتش گرفت در این ماجرا پیر زن هیچی از دستش برای خاموش کردن آتش بر نمی آمد فقط داد می زد آی وای ( بنیشته که م ) یعنی آدامسم  آدامس از نظر پیر زن مهمتر از خانه بود . حال برای ر کوشا رای امثال خود ایشان که حضور نداشته از پلنوم و حزب مهمتر است . و اما

1-پلنوم فوق العاده قبل از وارد شدن به بررسی هر موضوعی و از جمله موضوع جایگرینی علی البدلها ، بدوا میبایست رسمیت پیدا کند. این رسمیت در گرو حضور بیست عضو اصلی کمیته مرکزی بود.وقتی که این تعداد حضور پیدا کردند، پلنوم رسمیت پیدا کرد و از آن لحظه هر موضوع در دستور آن و از جمله مسئله جایگزینی علی البدلها موضوعیت پیدا کرد. فرض کنیم به جای بیست نفر اگر 19 نفر حاضر میشدند، به نظر من پلنوم رسمیت پیدا نمیکرد و آن وقت در قالب پلنوم بررسی هیچ موضوعی رسمیت پیدا نمیکرد . در آن صورت حتی اگر اعضایی از علی البدلها هم در جلسه حاضرمیبودند، چون در وهله اول پلنوم رسمیت پیدا نمیکرد، بررسی جایگرینی آنها موضوعیت نمیداشت.

2- در رابطه با جایگرینی علی البدلها رفیق اسعد به اصول سازمانی مراجعه کرده است، همانطورکه این روزها من و بسیاری رفقای دیگر هم مراجعه کرده ایم. در نتیجه اسعد برای مستدل کردن این ادعای  خود که گویا اعضای علی البدل اتوماتیک عضو اصلی میشوند در اصول سازمانی دلیلی نیافته و در این مورد آنجا حکمی صادر نشده است. اما حزب ما سنت کاری هم دارد. تا آنجا که من میدانم، در چنین مواقعی اعضای علی البدل کمیته مرکزی و یا هر کمیته دیگر در نشست تصمیم گیری در این مورد حضور دارند. بعد برای جانشینی اعضای اصلی انتخاب میشوند و با رای اکثریت حاضرین عضویت آنها رسمیت پیدا میکند. در این مورد نمونه های متعددی داریم که اینجا لازم به یادآوری نیست. در این پلنوم حساس و از یک ماه قبلتر اعلام شده هیچ کدام از اعضای علی البدل در پلنوم حضور نداشتند. به علاوه طبق گزارشی که در پلنوم ارائه شد، 4 نفر از آنها و از جمله رفیق اسعد رسما پلنوم را تحریم کردند. یک نفر از آنها از حزب کناره گیری کرده و یک نفر دیگردر پلنوم حضور نداشت . علاوه بر عدم حضور،همین عدم اشتیاق اعضای علی البدل نسبت به پلنوم حساسی که داشتیم، مزید بر علت است که اتوماتیک عضو اصلی کمیته مرکزی نشوند.
در خاتمه رفیق اسعد کوشا از یک جمع چهار نفره در دفتر سیاسی پذیرفته که “آنها رهبری حزب را به عهده دارند” و نه دفتر سیاسی سیزده نفره منتحب پلنوم، رفیق اسعد از جمع چهار نفره پذیرفته که یک تجمع دلبخواهی  و محفلی  را به نام “کنگره” برگزار کنند، آنوقت به 20 عضو اصلی کمیته مرکزی یعنی اکثریت آن کمیته بند کرده که پلنومشان قانونی نیست؟! آنوقت پناه بردن رفیق اسعد کوشا و همقطارانش را به ریاضیات و بدتر از آن اصول سازمانی یک وارونگی آشکار و ضد حقیقت نیست ؟! . آیا ادعای رفیق اسعد را باید جدی گرفت؟!. رفقا ما فکر می کردیم شماها  جدی هستی   لطفا کمی جدی باشید. تا جدیتان بگیرند